Enskilda Promenader

19/12 2007
Inte långt kvar till jul nu, synd bara att vi inte firar tillsammans med husse...

Idag stötte jag på det första verkliga felet jag har gjort med Harry! Jag bestämde mig för att gå med dem var och en för sig när jag väl hade tid, annars är det ju smidigare att ta med bägge samtidigt... Oj, oj, oj, säger jag bara! Det var tur att jag gjorde det och upptäckte ett STORT problem! Harry brukar vara väldigt kartig och längst fram i kopplet när vi är ute och går, det var en helt annan hund idag! Han har naturligtvis funnit allt sitt mod i Yoggi och tagit stöd från honom när det har kört ihop sig! Kunde ju säkert en 5-åring ha listat ut, men jag stod som en jädra fågelholk! = O Han nästan kröp fram på vissa ställen och när han drog så stannade jag och väntade tills han vände tillbaks mot mig. Sedan började han söka stöd hos mig och jag ignorerade alla hans kontaktförsök när de endast innefattade att antingen göra allt för att fälla mig till marken eller hoppa upp på mig med full kraft. Det är ju inget jag vill belöna, men när han bara kom fram till mig och kollade läget fick han beröm. När han väl koncentrerade sig och gick på framåt hade han ett väldigt fint travsteg som ser mycket lovande ut inför utställnings- karriären. Tacka f*n för det med de där långa skankerna! = )
Men det blev nog lite jobbigt för honom, för det var ganska mycket överslagshandlingar idag... Men han blev bättre och bättre. Det är ganska kul att jämföra mina två hundar, för de är så totalt olika!!! Harry älskar ju alla andra hundar och struntar i människor om det finns 4-beningar i närheten, Yoggi söker sig ju till människor i första hand, vilket i.o.f.s. kan ha med åldern att göra... Sedan är Harry nog mer katt än hund tror jag... Han lixom smyger fram och verkligen överraskar den som han avser förpesta tillvaron för. När de springer och leker fritt så kör ju Yoggi på styrka och snabbhet rakt fram, Harry tar mer kortaste vägen och snabbaste svängarna.

image229
Bombax Julius Caesar 4,5 månad. Vart ska den långa svansen ta vägen med honom tro?

image230
Schysst rufs i ansiktet va?

image231
Pinne & piratscarves! Bra grejjer! =)

image232
Har snart tappat alla mina babytänder!


Sedan gick vi hem och bytte hund, Harry smaskade glatt på några gömda Frolic-bitar i sin bur och brydde sig inte nämnvärt om att vi gick. Yoggi var på bra humör och lättarbetad idag, inget tjafs. Vi körde lite "fritt följ" och även hoppet i 2:an, med klicker och Frolic, gick jättebra. Annars var han på sitt allra mesta retriever-humör och blev som förbytt när vi kom ned till Strömmen, både blind och döv tror jag... Hmmm... Men han var duktig för han gick lös och suktade efter de fina änderna nere i vattnet, men stannade snällt uppe på land! =)

image233
Tjoho! Jag har vanten! (belöning för fint fritt följ...)

image234
Men, bara en liiiiten bit? SNÄLLA???

image235
Bra utsikt härifrån!

image236
Säkert att jag inte ska hämta en ändå matte? De ser ju så goda ut! Vi kan dela lika...

image237
Det brukar finns fåglar här, men idag var det mest is... =(

Kommentarer
Postat av: Johanna och Viggo

Nyttigt med enskilda promenader! Yoggi njöt säkert varenda sekund o harry lär sig nog uppskatta dem mer med tiden =)

2007-12-19 @ 14:25:39
URL: http://www.freewebs.com/vovvenviggo/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0