Playdate med Aaron på Himpa!

21/12 2007
Bara 3 sagar kvar nu! Alla julklappar är klara och tokiga Mormiz har varit till affären med barnvagnen och handlat julmat, som sagt, hon är inte som alla andra mormorar! =)

Idag hade jag & Fatima bokat in en playdate nere på Himpafältet med småkillarna, de kommer verkligen suveränt bra överrens och jag tycker det är jättebra för Harry att få leka med någon i sin egen ålder och inte bara storebror. Han & Aaron turas verkligen om att vara den som jagar mest, det är nästan som om de leker kull! Idag slog faktiskt Aaron till Harry med tassen som "kull, du är!" och sprang iväg åt andra hållet! Såååå gullligt!!! De tumlade runt bland löven medan jag & Fatima pratade om knasiga grannar och fobier och annat skumt, väldigt roligt hade vi i alla fall! NÅgot som är annorlunda när Harry leker med Aaron jämfört med när han leker med Yoggi, är att han inte låter alls. När han leker med Yoggi så morrar han ju hela tiden så det står härliga till, men mellan honom och Aaron är det knäpptyst. Fatima säger att Aaron låter ihop med Vincent med, men inte med Harry... Någon som vet varför? När de blev lite trötta gruffade de lite och blev lite hårdtassade, men annars flöt det fint.
När vi var på väg till Fatimas bil så kom det en äldra dam med en borzoi och valparna började skälla som tokiga på henne, men tanten frågade om hon fick komma fram för tiken tyckte så mycket om valpar. Så Harry har nu hälsat på en fullvuxen  borzoi och tyckte att hon var jättefin! Tanten hade nog inte pratat med någon på år och dar, för hon drog hela sin levnadshistoria för mig & Fatima, det gick inte att få en syl i vädret!!! Hon berättade om när hon börade rida i 40-års åldern, om alla hon hade ridit för, om massa hästar, sin hjärnblödning, att hon hade jobbat som undersköterska och gud vet allt!
Så sa Fatima lite snällt efter typ 20 minuter att vi var tvugna att åka och handla julklappar, då sa hon:
- Jag handlar inga julklappar och så är jag vegetarian oxå, så jag har det så bra! (Vad nu det hade med ingenting att göra...)
- Ja, sa Fatima, huvudsaken är väl att man träffas och umgås med sina nära och kära...
- Nej, det gör jag nog inte heller, min yngsta dotter är så konstig!...
- Ja, mödrar och döttrar kan ju vara lite svårt, försökte Fatima.
- Ja! Det var samma sak med min mamma och mig, hatade varandra hela livet, det gick inte! Oxar var vi båda två, hon född 10:e och jag 12:e, det går inte, hatade varandra!
Jag var verkligen tvungen att bita mig i läppen för att inte brista ut i asgarv! Hon var verkligen ett orginal!!! Samtidigt är det ju sorligt att hon ska fira jul ensam, hon verkade inte ha fått prata av sig på länge... Fin hund var det oxå, men tanten orkade ju inte motionera den så mycket som den behövde, det är ju en jakt-/vinthund från Ryssland som kräver mycket spring...
Tack till Fatima för en trevlig playdate, får vi göra om nästa år ; )

Här kommer bilder, även från brorsornas tur på Himpa  igår!
image238
Båda vägrar släppa, så det här kan ta ett tag...

image239
Snyggaste Yoggi spanar efter änder i Strömmen.

image240
Aaron & Harry i full lek!

image241
Zelma - The Borzoi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0