Duktig valp!

11/11 2007
Först, grattis på Fars Dag till världens bästa pappa; Gösta Bååth! Jag älskar dig pappa!
image137
Pappa och hans älskade Yoggi på verandan i Norge -07.

Tja, den här helgen är rollerna helt ombytta hos mina hundar, men det är väl det som är tjusningen? Yoggi gjorde ju inte så bra ifrån sig igår som jag hade hoppats på, men det vägde lillebrorsan upp för idag på valpkursen!!! =) Efter att ha varit odräglig förra gången och nästan döv stundtals, så lade han verkligen om kursen och gjorde ett kanonpass! Jag tror att största anledningen var ljuset, det var första gången vi hade kurs på dagtid och inte i mörker. Jag kände mig oxå mycket säkrare och det hjälpte nog till. Jag fick i.a.f. beröm av vår fantastiska instruktör Anne för min starkare attityd. Han följde med fint, trots kall backe och snöflingor i luften... Pep lite emellanåt och fick vara uppe i famnen mellan momenten. Idag var det istället Fatima som fick lite bakslag med underbart söta Aaron, men vi kom fram till att det ÄR ju på träning som problemen ska komma, där man kan få hjälp! Av Anne, tack för att du har tålamod med oss! =) Det enda jag VERKLIGEN inte kan få honom att göra, är att lägga sig ned! Det är fullt omöjligt... (det borde få igång Moa om hon läser... hehehe...)

Resten av dagen spenderades hos Fredrik's föräldrar och alla systrar i Söderköping, först med blåbärspaj och kaffe och sedan hemgjord pizza!
image140
Gänget förutom Sandra, grattis på Fars Dag även till svärfar Thomas!
image138
 Mums! Tack Tina & Kela för god mat! image139
Harry somnade på Tina och puttade henne lite i ansiktet när hon blev för jobbig... ; )


Be good!

Kommentarer
Postat av: Moa

Klart det får igång mig!!! ;-)

2007-11-12 @ 08:34:09
URL: http://lucasflock.se
Postat av: lena,millie,ebba

Visst kändes det klart bättre att ha valpkurs i dagsljus !
Sedan hade ju Lill-killen så fint täcke så han inte behövde frysa i snön. ;)
harry var väl tvungen att visa storbrorsan hur det skulle gå till :P
Kram

2007-11-12 @ 13:17:59
URL: http://www.goldentjejenmillie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0