Väckelsemöte... Nej, jag menar valpkurs!

18/11 2007
Idag var det dax för Del 4 av 5 på valpkursen för vår underbara lärare Anne Halling! Den här dagens blogg är helt och hållet en hyllning till Anne, även om bilderna på henne påstår något annat. Om du läser det här Anne, så ber jag om ursäkt, men ditt kroppsspråk förtjänar ju faktiskt nästa en helt egen blogg!
I Anne har jag verkligen hittat en tränare som passar mig, hon lär ut precis som min mamma alltid har gjort, fast med hundar istället för med hästar... Hon säger ifrån och förklarar så grymt jävla bra att till och med jag fattar! Hallå? Nobels Fredspris 2008, look no more!
Harry var... annorlunda... Tror att det var vitt pulver som intagits eller någon annan spännande substans, för han var CRAZY!!! Jag menar inte lite gulligt valpsprallig, utan CRAZY!!! For runt som en jädra skållad råtta och drog igång så många så mycket som möjligt... Hrm... Tyvärr var han så söt att jag inte kunde låta bli att garva! Inte så auktoritär som Anne hade velat, men när vi skulle träna ligg, vilket absolut inte är Harry's grej, så for han bara runt i kopplet som hejkomochhjälp i 320 km/h och morrade... Som tur var så var det en sådan dag... Tror att det berodde på det milda vädret, det har ju varit ganska kallt alla andra gånger. Jag gjorde misstaget att slänga ifrån mig min knallblåa mössa vid sidan av planen, men den hittade snart en Carma på vift och hennes bror Malte var inte sen att hjälpa till... Såååå söta! Harry gav igen genom att ta Johanna's mössa, men med sina korta ben kom han inte så långt innan han snubblade och övergav sitt byte för att komma undan lättare... hihihihi... Till största delen var energin positiv och heller det än den förlamade vovve jag haft tidigare...
Njut nu av bilderna och tack än en gång till Anne och hela vår underbara träningsgrupp!

image150
Anne & jag tränar ligg med gulliga Harry...

image151
Harry fungerar även bra som handväska! =)

image152
Hela gänget med hundar.

image153
Malte lurar in Anne i nätet... hihihi.

image154
Lena & Ebba

image155
Johanna & Carma

image156
Fatima & Aaron

image157
Katrin & Malte

image158
Husse var såklart lika söt och normal som vanligt...

image161
Anne har lagt i backen! (dålig kvalité men skön bild!)

image163
Anne visar "Kom, här är jag, kolla på mig!"

image164
"Ja, kom då!"

image165
När man tränar "stanna kvar" - BLY i rumpan!

image166
Kommer inte riktigt ihåg vilket kommando Anne illustrerar... Men cool bild = )

image167
Glada tjejer med duktiga vovvar!

image168
Min underbara lille dåre, fortfarande med örat på sne'!

För övrigt oxå en underbar helg med utgång på Palace på fredagen (jag dansade - kors i taket!!!), stallet och Star Wars maraton på lördagen och lunch & middag med Fredriks familj resten av söndagen.  Tack till alla nära och kära för en toppenhelg!

Be good!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Herregud Sarah, så himla bra skrivet- precis så var det idag! Du o Anne kanske kunde slå er ihop och göra en bilderbok för idioter,hmm jag menar valpköpare!! Bilden där det ser ut som att hon ska göra "take off" var när jag frågade om hur du o jag ska göra för att fånga in våra hundar och hon illustrerade "nätet" som vi kastar ut där vi försöker fånga in dom... Du är så himla rolig i allt du gör så du borde nästan inte betala för kursen eftersom du är en stor underhållningsfaktor!! Längtar redan tills nästa vecka! Ps.Lånar några av dina bilder, hoppas det var ok!! KRAM

2007-11-18 @ 23:03:41
Postat av: lena,millie,ebba

Härlig blogg idag !!!! *asgarvar*
Tusen tack för bilderna !!!
Han var verkligen Crazy idag Harry, på ett alldeles underbart sätt, och ni fixade det helt suveränt *tummen upp* Det är för sorgligt att det bara är en gång kvar på kursen.
Kram

2007-11-19 @ 08:00:02
URL: http://www.goldentjejenmillie.se
Postat av: Moa

Ah! Älskar din blogg idag! Har du intagit vitt pulver själv kanske? I sånna fall vi jag också ha!! Vad gör sambon under tiden? Gungar? :-) Kram!

2007-11-19 @ 11:06:10
URL: http://lucasflock.se
Postat av: Katrin Gustafsson

Vilka underbara bilder, speciellt på Ann jag är säker på att hon uppsakttar dem!!!!

Katrin & Malte

2007-11-19 @ 15:45:39
Postat av: Annelie & Martin

Vilken härlig läsning! Sitter här med ett leende, behövs inget pulver när man läser det här, det räcker så bra!! Kram

2007-11-19 @ 18:18:00
URL: http://harpo-labradoren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0