Agilityträning!

11/9 2007

Då har vi varit på Söderköpings BK och tränat igen, idag var det lite mer att bita i. Det passar i.o.f.s. Yoggi perfekt, men jag var jättenervös för att hans ogillande av platta tunneln skulle sitta hårt kvar...
  • Första stationen var "längdhopp", "platt tunnel", "ring" och sedan "hopp". Han klarade längdhoppet med bravur, men vände inne i tunneln om jag inte höll upp den. Ringen gick bra och sedan trängde jag ut honom innan hoppet, men han tog det på kanten, klok jycke! Blev bättre till 3:e försöket.
  • Andra stationen var "slalom" (4 pinnar), "A-hinder" och "öppen tunnel". Förra gången körde vi ju bara 2 slalompinnar, men han hade inga problem alls med 4!!! Duktigaste Yoggis!!! A-hindret är ju "a piece of cake", bara jag som måste lära mig att kommendera i tid. Sedan tog han tunneln i flygande fläng pch var sååå duktig!!!
  • Tredje stationen började med "vippbräda", "hopp", "hopp" och "öppen tunnel". Han var lite tveksam till brädan, men gick snällt över alla gångerna och Anette tog emot honom, så det var lugnt. Sedan de två hopphindren, enda bekymret är att jag visar honom fel, han kommer så fint och verkligen frågar vart han ska och jag svarar för sent! =) Men jag lär mig väl...
Han var superduktig idag och nu börjar vi prata lite mer med varandra i gruppen, fast jag tycker verkligen att vi är alldeles för många! Man hinner bara göra 2-3 gg/station... Är väldigt glad och överraskad över hur bra han fungerar lös i "kontaktringen"! Trots att vissa andra hundar gruffar så går han snällt vid sidan! Tyvärr hade jag ingen fotograf med mig, så jag lägger med lite gamla bilder från Norge när Yoggis hoppade hästhinder ; )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0