Debut i Lydnadsklass 1!

Voi, voi, voi, idag var det dags att starta vår första officiella lydnadstävling, vi har ju endast varit med på 2 inofficiella innan. Vi hämtade moster Louise först och åkte sedan för att delta i lottningen på Norrköpings Brukshundsklubb. För ovanligthetens skull lyckades jag dra att tidigt startnummer och startade som nummer 4 av 13.


* PLATSLIGGANDE  10 p. (koeff 3) 30 p.
* TANDVISNING  10 p. (koeff 1) 10 p.
* LINFÖRIGHET  5 p. (koeff 4) 20 p. "Nosar, DK sättade, ryck i kopplet, pendlar"
* LÄGGANDE  0 p. (koeff 2) 0 p. "lägger sig ej"

* INKALLANDE 8 p. (koeff 3) 24 p. "Bakom föraren, sitter snett"
* STÄLLANDE  5 p. (koeff 3) 15 p. "Sackar i framförande"
* APPORTERING 0 p. (koeff 1) 0 p.
* HOPP ÖVER HINDER  7,5 p. (koeff 2) 15 p. "Hoppar mot förare, sitter snett"
* HELHETSINTRYCK  8 p. (koeff 1) 8 p. "Brister ngt. i samarbete"
                                                                            TOTALT: 122 p. 3:e pris

Jag tycker väl i efterhand att det var en hyfsad debut, men jag var ändå väldigt missnöjd med 2 saker! Först och främst så höll han på med något helt annat i linförigheten, han hade ingen koll på vart jag var. Nosen var i backen och i luften och hjärnan var någon annan stans... Lite trist för när vi tränade i onsdags var han ju klockren!
Sedan ska vi inte ha en 0:a på läggandet, det har aldrig varit några problem förut!!!  Sedan vet jag inte om det inte var väldigt hårt dömt, för han la sig efter dubbelkommando och jag hade ju hellre fått några poäng, det är ju bättre än inga... =(

Jaja, vi får hoppas att Johanna har tid och ork att skälla på oss och piska oss bättre på träning, tills nästa tävling 6/10 i Söderköping...

Nu promenad med ganska duktig vovve!
                                                                      


Kommentarer
Postat av: Johanna och Viggo

Hörrö.. jag tycker du ska vara supernöjd med denna debut.. ni har ju inte hunnit
träna så mkt.. nästa gång går det fin fint! Klart jag har tid o ork att piska er =)

2007-09-16 @ 20:53:15
URL: http://freewebs.com/vovvenviggo/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0