En mycket speciell dag...

Oj, den här dagen har vi väntat på med spänning och magont och nagelbitande och oro och, ja, ni fattar... Idag skulle vi få träffa vår eventuella nya lille familjemedlem för första gången!!! Det har bara funnits bilder på dem när de var 2 veckor, sedan har det varit tomt (fy på dig Monica!!!) och eftersom jag köpte grisen (Yoggi) i säcken förra gången utan att ens se honom innan, så betydde det väldigt mycket för mig. Så vi lurade med oss en intet ont anande älskad pappa ut i skogarna runt Uppsala och hem till vår favvokennel; Bombax!!! = )
CG hälsade oss i dörren med 5 glada vuxna bordrar och inne i köket hade han "gömt" en hage med "vappisar", åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh! Så söta, hade kunnat ta med mig allihop hem!!! Tyvärr så hade det redan varit en valpköpare där, så de var lite trötta och inte så sociala. Men CG klev in och hämtade "vår" lille Harry! Han luktade ju bebisvalp och sprattlade försynt med bakbenen i min famn...Så vände jag mig om till stackars pappa och sa: "Hälsa på vår nye familjemedlem; Harry" och log brett. "Säg inte att du har köpt en till!!!" stönade han, väldigt smidigt mitt framför CG! Min pappa = Mr. Smoothguy! Love ya!
Både mamma Candy och pappa Basil var där, hyfsat otrimmade, men det gick att se deras forna stjärnglans i ögonen och de var gudasnälla. Det här var Candy's sista kull och Basil har nu flyttat hit till Svedala för gott och lämnat sitt hemland Storbritannien bakom sig.
Efter lite fika och prat så var det tyvärr dags att åka vidare och lämna de 6 underbara valparna kvar, för att förhoppningsvis (please Fredrik, jag älskar ju dig!) återse dem om 2 veckor... Hoppas, hoppas!

Väl tillbaka vid lastbilen så hjälpte vi husse med jobbet (varav jag hade svullen överläpp i flera timmar) Och sedan återupprepade Yoggi sina bravader från förra veckan! Nu med bildbevis, duktig pojke!

Var snälla och håll tummarna för oss imorgon, första officiella lydnadsprovet!!! GULP!


Kommentarer
Postat av: Johanna och Viggo

VAd mysigt!

2007-09-16 @ 09:19:38
URL: http://freewebs.com/vovvenviggo/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0