Första "riktiga" inlägget!

Söndag 9/9 2007
Då var det dags att bekänna färg, hoppas verkligen kunna genomföra det här lilla projektet på ett bra sätt  =)

Idag vaknade jag tidigt och släpade upp min käre vovve ur sängen för att ta en efterlängtad promenad runt Strömmen, hade honom lös nästan hela vägen! Duktig jycke! Gjorde några spontana inkallningar när han tog sig alltför stora friheter och vi har fått ett litet probelm visar det sig. Han hoppar efter min hand när han kommer in och ska sätta sig... Inte bra inför tävlingsdebuten nästa söndag!!! Måste komma på ett sätt att bli av med det, även om det funkade bra med godiset i första syftet...

Sedan styrde vi kosan mot Söderköping och gick på Medeltidsjippo med svärmor och Fredriks storasyster Kela, även kallad Faster Kela. Efter det åkte vi till bruksan och körde igenom LK1, vilket blev lite svårare med flexikoppel i linförigheten, men det gick bra. Sedan "ställande" vilket gick kanon! Vid "inkallning" återkom vårat lilla problem från morgonen, han hoppade efter min hand när han kom in och satte sig snett nästan alla gånger... =( Tråkigt, men jag försökte rätta honom så gott jag kunde, ska be min mentor Johanna om lite mer hjälp innan söndag. "Läggande" gick klockrent, kom inte ens bakom i foten, duktig vovve! "Hopp" är absolut inga problem, förutom lite snett sättande, men jag har slutat med mina dk:n iaf! Sedan kom vår absoluta akilleshäl; "apport". Han kastade den bara, rtots att jag "kampade" upp honom och lekte med den! =( Återigen något som vi måste be Johanna om hjälp med, får snart avlöna stackaren!!!
Efter det drog vi bort till agilityplanen och körde följande övning; platt tunnel, öppen tunnel, hopp, hopp & ring. På träningen körde vi ju öppet i platta tunneln, men nu klarade han med den liggande och kröp ut utan problem! Naturligtvis blev jag översäker och körde honom i bott, tills han vägrade gå in i tunneln överhuvudtaget =( Fick gå tillbaks till ruta ett och avsluta med öppen tunnel. Annars var han jätteduktig och felet var ju faktiskt BARA mitt!

Måste bara berätta om en grej som hände igår om gjorde mig jättestolt! Vi åkte ju med lillhusse upp till Stockholm med lastbilen och jag hjälpte honom att lossa järnet, sedan skulle det sista lossas med truck. Yoggi och jag var uppe på flaket och då flög fan i mig. Jag kommenderade upp honom på plåten som skulle lossas och lade honom plats. Fredrik körde in gafflarna och lyfte ned lasset, körde bort och ställde ned det, allt utan att Yoggis rörde en min!!! Världens bästa Yoggi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tyvärr hade jag ingen kamera med mig, men vi ska upp igen på lördag och då jäklar ska bevis inskaffas! Tills dess lägger vi upp en bild från förra gången vi var där, när Yoggi "körde" truck...



Kommentarer
Postat av: Johanna och Viggo

Va duktiga ni
är! Vi får träna lite denna vecka!

2007-09-09 @ 22:12:57
URL: http://freewebs.com/vovvenviggo/
Postat av: Johanna och Viggo

DAGS FÖR UPPDATERING =) hihi

2007-09-12 @ 20:28:16
URL: http://freewebs.com/vovvenviggo/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0