Kvällsträning med Johanna & Viggo-bus!

12/9 2007
Idag har Yoggi haft jättetråkigt och åkt med mig i traktorn hela dagen, vilket är bland det värsta han vet! Vi kastade lite boll och så fick han sniffa lite i en skosglänta, men annars sken det "kuliga" med sin frånvaro...

Så på kvällen skulle jag och min mentor, problemlösare och vän Johanna dra till Friskis och köra Core-pass, men när våra pojkar träffades för lite arbetssnack, så kom vi fram till att vi inte orkade och att jag verkligen behövde träna lite inför söndagen...
Så efter att ha glufsat i mig av min älskade sambos supermumsiga köttfärssås och spaghetti, så kopplade jag vovven, stoppade apportbocken i fickan och traskade iväg till Johanna. Väl på plats så började jag testa lite linförighet och det gick kalas, vilken kontakt!!! Så använde jag en pinne och kastade iväg för att berömma själva kontakten i gåendet, för jag hade naturligtvis inte fått med mig annat än godis. Och han svarar egentligen bättre på lek...
  • LINFÖRIGHET; Sedan körde vi skarpt och Johanna & Viggo kommenderade oss, det gick så himla bra!!! Tror att det lilla avbrottet från lydnaden har gjort honom gott, han har aldrig gått så fint!
  • LÄGGANDE UNDER GÅNG; Han kom liiiite bakom i "foten", mest för att jag fått tillbaks min gamla olat och stirrade verkligen på honom! Men han lade sig fint, kanske lite snett, på kommando och lår kvar tills jag sa "sitt".
  • INKALLNING; Inget dubbelkommando från min sida, men han hörde lite tokigt, för han satt kvar. Men det blev bättre och det har ju aldrig hänt tidigare så jag är inte nervös. Fin fart, men guuuuuuuuuud vilka dåliga ingångar!!! Satte sig snett, satte sig bakom, satte sig framför! Överallt utom rakt vid sidan!!! Vi prövade massor men gav upp och accepterade ett visst poängavdrag... =)
  • STÄLLANDE UNDER GÅNG; Så himla fint!!! Verkligen ett kanonställande!!! Måste komma ihåg att använda mycket mjukare röst vid kommendering...
  • APPORTERING; kass... han håller kanske 1,5 sekund, sedan släpper han direkt och vill ha godis. Fungerade bättre för Johanna dock ,han verkar inte fatta grejjen helt enkelt.
Så himla nöjd med honom!!! Stort tack till Johanna som står ut med sina hopplösa adepter och har tid och ork att hjälpa oss med allt!!! Ska träna lite till innan söndag, men vill inte tråka ut honom...
Åh! Pratade med Monica idag och hon satt i bilen, på väg för att hämta hem valparna!!! De är 5 veckor nu och på lördag ska vi till Björklinge och Kennel Bombax och titta på vår eventuella nye familjemedlem; Bombax Julius Caesar... Håll till godo med några valpbilder på Yoggis!

Kommentarer
Postat av: Johanna och Viggo

Ni är långt ifrån hopplösa.. tycker ni gör stora framsteg juh! Ni kommer klara er fin fint på söndag!

2007-09-12 @ 21:37:15
URL: http://freewebs.com/vovvenviggo/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0