Himelska Hundar på Himpa!

6/4 2008

Idag hade jag & Fatima bokat in playdate på Himpa med smågrabbarna, men jag har så dåligt samvete för Yoggi så jag tog med honom oxå. Han var naturligtvis kopplad och fick snällt se på när monstren tog igen tid sedan de sågs sist! = ) De älskar verkligen att leka ihop de där två, Aaron är det absolut bästa Harry vet tror jag...

image453
Aaron hälsar på sin kompis med en rejäl björnkram!

image454
Harry Höjdhoppare!

image455
Bästa polarna tar igen sig i gröngräset...

image456
Väldigt suddig bild-men ser ni vem som springer lös med??? YOGGI!

Joo, jag hade ju Yoggi lös när vi promenerade runt, men vid min sida hela tiden, sedan lät jag honom gå liiite längre. Tillslut tyckte Fatima att han var så duktig och snäll, så han kunde väl få prova att leka med Aaron i alla fall? Alla som känner mig vet hur uppstressad jag blir i sådana lägen, för jo, jag vill visst tro att han har vuxit till sig och bättrat sig och jag vill gärna ge honom en chans till... Men samtidigt är jag livrädd för att han ska göra som han gjorde för 2 år sedan och det FÅR INTE hända, speciellt inte mot mina vänners hundar! Så lätt panikslagen, men övertalad av Fatima, kopplade jag Harry och lät Yoggi springa fritt ihop med Aaron... Hjärtat i halsgropen-men han var såååååååååååååååå duktig!!! Lekte hur snällt som helst och verkade verkligen gilla Aaron! Fast vem gör inte det??? = ) Så himla glad och nöjd med honom, det var verkligen ett stoooort steg framåt!!!

image457
Yoggi & Aaron leker tafatt!

image458
"Kom an då!"

Sedan gick vi med dem hem och spanade in tomten, efter att jag för 2:a gången fått bannor av en av våra grannar för hundarna, så är nu planen att flytta härifrån så fort som möjligt! Fatima och hennes familj bor ju verkligen perfekt med Himpa runt knuten och nära till allt annat! Tyvärr får jag nog aldrig Fredrik att gå med på ett hus i stan... Sedan gick vi tillbaka med till Himpa och körde  lydnadsträning, båda två! Började med Harry som fick träna linförighet och läggande under gång, han var så duktig!!! Sedan körde jag en platsliggning med båra två och gick tillbaka till Harry och satte mig ned och berömde honom flera gånger! Duktiga vovvar!

image459
Harry platsliggare!!! = ) *stolt matte*
image460
Lydnadsborders!
Körde några av 2:ans moment med Yoggi och det gick kanon!!! Men jag är lite fundersam på hur mycket jag ska krångla med honom innan vi har tagit vårt sista 1:a pris... Jag märker att han är rejält osäker i inkallningen, farten är inte alls bra... Harry ska i alla fall debutera 1:an  på Årets Border sista helgen i maj och det blir nog att Yoggi får debutera 2:an där oxå... När vi inte har några nyfikna bekanta i närheten...

Väl hemma satte jag igång och trimmade Harry och badade bägge två, de ska ju med på kalas hos Fredrik's mormor idag! Imorgon kör vi viltspår!!! Full fart när jag ändå är ledig!



Kommentarer
Postat av: Amanda och Buddy

Så duktiga de är! Nu måste ju jag och mitt troll sätta fart här om vi ska ha någon chans alls i framtiden!

2008-04-06 @ 18:09:34
URL: http://vildatassar.blogspot.com
Postat av: Annelie & Martin

Låter som en super härlig dag!! Vi var med på Himpafältet! Men det är ju stooort!!
Kramisar

2008-04-06 @ 19:20:28
URL: http://harpo-labradoren.se
Postat av: Anonym

Hej bästisarna!! Vi är såå glada för att vi lärt känna er! Yoggi skötte sig kanon, inte illa att kunna ligga plats lääänge med två vilddjur susandes runt,runt! Vad ambitiöst att träna så där efter vår långa promenad, men du inspirerade även oss så imorgon får vi ta och göra lite vi med, återkommer med bevis!Aaron är nu nytrimmad iaf och ser faktiskt ut som en cocker igen, många timmar på bordet blev det! Ha en fin vecka, kram Fatima

2008-04-06 @ 21:25:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0