LP 1 Bombax Yoggi!!!

23/4 2008

HURRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag trodde aldrig att denna dag skulle komma!!! Inte ens idag trodde jag att det var den dagen...

image498


Fast det började ju bra, jag var på ViktVäktarna imorse och hade gått ned 1,6 kg denna veckan!!! = ) Jättekul och verkligen inspirerande!

På eftermiddagen väntade vi in husse och brummade iväg till Linköping, nervös över platsläggningen med bulldoggen. Jag drog startnummer 1 och var nöjd över att lägga på kant, sa på skoj till Lena att dra nummer 2 och det gjorde hon!!! = ) Och slutligen visade det sig att bulldoggen inte ens skulle vara med...
  • Platsliggningen gick bra och tandvisningen oxå.
  • Linförigheten var lika trälig som vanligt, han kom efter i samtliga svängar och var väldigt seg ned med baken...
  • Läggandet var perfekt, men framförandet lika trist som vanligt på sistone! Han drar verkligen tassarna efter sig och smyyyger...
  • Inkallningen var helt okej, han sätter sig ju väldigt snett.
  • Ställandet var om möjligt ännu värre än läggandet i framförandet! Han stog dock hur fint som helst!
  • Apporten var som alltid: ta - släppa så fort som möjligt...
  • Hoppet var bra, men sättandet extremt snett!
  • Helheten var Katinka generös nog att ge oss en 8:a för.
Jag var så ledsen på honom, så besviken och uppgiven att jag bara kollade på Lena & Millie efter oss, sedan åkte vi iväg. Jag bad Lena ta mitt protokoll och sedan drog vi och åt på Buger King (bra ställe att fira viktminskning på...). Innan dess hade jag klagat av mig för Moa, Johanna, Anne & Thina över min träliga hund... När vi kom ut från BK så såg jag att Moa hade ringt 5 gånger, så jag ringde upp henne. Hon sa att det hade gått mycket bättre än jag trodde och att Lena hade fått tag på mig, så jag ringde Lena istället. Hon ropade att det var dax att vända bilen och åka till prisutdelningen - vi hade kommit 3:a med ett 1:a pris på 161,5 poäng!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag sa att hon hade sett fel, men hon hade kollat med tjejen som räknade protokollen och det stämde... Så i Herrbeta vände Fredrik snällt tillbaka och vi var på tävlingsplatsen i god tid för prisutdelningen! = ) Så underbart!!! Men helt knasig känsla när man är såååå besviken och sedan inser att det är de bästa poäng vi har fått! Hmmm... Och jag skiter i hur många poäng det blev, att det inte var mer över gränsen, det var på RÄTT sida gränsen och jag är så jävla stolt över att ha tagit ett LP1 med en borderterrier!!! För ni får säga vad ni vill, de är inte vanliga på lydnadstävlingar och det finns en anledning... Jag har hittat en bordertik i Skebokvarn som har LP1, annars är det dåligt med lydnadsborders! Det har varit en kamp och jag vet att jag har gnällt mycket, men nu när jag sitter här; så ja, det var verkligen värt varenda minut! Det här kommer jag leva på länge! Dessutom har jag tagit mina tre 1:or på 3 olika klubbar, för 3 olika domare! Känns bra ända in i hjärtat! Protokoll
Tyckte det var lite trist att de inte hade koll på det i Linköping, jag trodde man fick någon rosett eller något, men de hade ingen aning om att jag tog LP1 idag... Kan de inte se det? Eller är det för nära inpå Katrineholm? Skit samma, men lite trist att behöva påpeka det själv... Det kommer ny bild imorgon, tar en gammal för det var så mörkt ute när vi kom hem.

image496
LP 1 Bombax Yoggi Min älskade vovve!!! = )

Kommentarer
Postat av: Moa

Grattis i massor! Underbar historia detta ;-) Kramar

2008-04-24 @ 06:49:41
URL: http://lucasflock.se
Postat av: Thina o Bella o Delfi

Grattis skönt att vara ihamn förstår jag. :)

2008-04-24 @ 07:35:41
URL: http://web.telia.com/~u18608868/
Postat av: Annelie & Martin

GRATTIS i massor!! Hihihihi, vilken historia!
Kramisar!

2008-04-24 @ 07:55:36
URL: http://harpo-labradoren.se
Postat av: lena,millie,ebba

Jättegrattis igen !!!!!
Denna historia kommer du få höra MÅNGA gånger ;o)
Bara att ge sig på II:an nu då ....
Kram

2008-04-24 @ 09:48:37
URL: http://www.goldentjejenmillie.se
Postat av: Johanna och Viggo

Duktiga duktiga ni! Som ni kämpat! STORT GRATTIS!

2008-04-25 @ 08:38:56
URL: http://www.freewebs.com/vovvenviggo/
Postat av: Pia

Åh Sarah och Yoggi !!!
STORT STORT GRATTIS TILL LP 1:AN !!!!
SÅ KUL !!!! :)

Jag kan berätta för dej att jag har en länk på min hemsida till Karlsson( en Border kille ) som blev uppflyttad till Lägreklass för ett par veckor sedan.
Så visst tusan kan de, våra små borderkompisar !!!
Bra jobbat !!!
Trevlig helg !!
JätteBamse Kram från Pia

2008-04-25 @ 14:55:11
URL: http://www.catjings.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0