Lydnadstävling i Valdemarsvik

20/4 2008

Jaha... Vad ska man säga? Det var ju inte så kul som det låter... Börjar med att tala om att jag sitter och skriver i en Scania R 124/420 i Södertälje Hamn och ska sova här i natt, imorgon styr vi kosan mot Hofors och ska åka genom Stjärnsund... där Engla blev mördad...

Igår kom i alla fall pappa ned från Stockholm och efter ett par dagar på ganska strikt ViktVäktar schema, så nallade vi lite och åt god mat! *skäms*

image487
Harry KRÄVER pappas uppmärksamhet!

Så vi började dagen med att åka ut till Liljerum och hälsa på Jonas, Elin & Anton, Yoggi & Harry tycker verkligen att det är paradiset på jorden! = )

image488
Yoggi var VÄLDIGT nyfiken på Elin's hönor...

image489
Yoggi spanar ut över sina (förhoppningsvis) framtida domäner...

Sedan for vi alltså till Viken och möttes av hela gänget på plats och det man kunde konstatera efter 2:an var att domaren var väldigt generös med poängen. Hoppet steg hos undertecknad och trots en loj Yoggi så trodde jag ändå att vi hade vårat LP1 inom räckhåll...
Lottdragningen skedde genom olika godisbitar och jag tog naturligtvis Ploppen till vänster! = ) Drog nummer 6 och fick lägga på en kant. Mitt under vår platsläggning kommer två motorcyklar uppbrummandes på gården, vilket fick nästan alla hundar i publiken att vrålskälla och en flat i gruppen flög upp, men stannade på sin plats. Rottisen bredvid Yoggi satte sig upp och lade sig igen... Yoggi låg och morrade hela tiden tills jag gick tillbaka... Men en 10:a i alla fall, trots DK på sättandet...
Sedan var det ju ett tag till oss och när vi hade kollat på Lena & Millie (bra jobbat tjejjer!!!) så försökte jag locka Yoggi med lite av köttet från igår och han gjorde kanonfin linförighet!!! Troligtvis mer på grund av köttet än lydighet, men ändå... Han var loj och visst, det var varmt, men det ska sitta i benmärgen ändå!
Väl inne på plan så var det som att få bensinstopp med bilen... Det kändes HELT HOPPLÖST! Han bara släpade tassarna efter sig och höll sig långt ifrån mig i linförigheten, jätteträlig kändes han! Så himla maktlös man blir inne på plan med, jag menar, rider man en dressyrtävling kan man ju i alla fall kicka till med sporrarna i en hörnpassering eller dra ihop dem ordentligt i tyglarna... Men här kan man ju inte göra något alls, vilket jag i min enfald tror att Yoggi vet...
Läggandet var super, men framförandet var seeeegt och DK på sättandet.
Inkallningen var jag jättenöjd med, trodde han skulle köra "Partitiell Dövhet 2.0" på mig...
Ställandet var samma som läggandet; momentet KANON, men framförandet URUSELT!!!
Apporteringen behöver jag väl inte skriva om?
Hoppet var bra och jag motsätter mig termen "snett sättande", för han sätter sig så jävla rakt det bara går att göra!... bara att han gör det i 90 graders vinkel IFRÅN mig... hihihihi!
Vi fick 9:a på helheten och domaren stannade oss och sa att det var duktigt att tävla lydnad med en terrier och att det var en trevlig hund! Men som både Thina & Lena bestämt påpekade, så var jag ju korkad nog att skaffa en till borderterrier, fast det var i princip omöligt att förstå varför jag hade skaffat en från början! Hihihi, vi ÄÄÄÄLSKAR verkligen stödet från våra golden-sekt vänner!!!
Så tyvärr stannade vi på en snöplig 7:e plats och retliga 157,5 poäng... =( Så nu måste vi ju släpa oss iväg till Linköping på onsdagkväll och dit ska ju hemska amerikanska bulldoggen från Påsksmällen!!! SÅ hamnar vi i samma grupp så lägger jag inte. Basta!

Men; STORT GRATTIS till LENA & MILLIE som tog ett 1:a pris på 169,5 poäng och BARBRO & TINDRA som vann hela kalaset på suveräna 187,5!!! Så himla fint program!!! REjält avundsjuk på er som har hundar som kan tänka sig att samarbeta... GRATTIS även till THINA & BELLA som tog sitt andra 1:a pris i LK2!!!

image490
Barbro Fransson & Kärleksbacken's Chloe

Kommentarer
Postat av: lena,millie,ebba

Hi hi hi du ser Sarah, en golden ska det va' ;o)
men det var lika seeeegt för oss oxå idag fast vi hade turen att få några poäng på rätt sida.
På onsdag får vi vara mer på hugget !!!
Massor av kramar till dig och dina sötis borderterrier

2008-04-20 @ 22:03:11
URL: http://www.goldentjejenmillie.se
Postat av: Moa

Trist med små poäng som saknas. Hejja er på onsdag! Kram

2008-04-20 @ 22:15:40
URL: http://lucasflock.se
Postat av: Annelie & Martin

Bara några fjuttiga poäng!!! Men på onsdag så sitter dom!! Heja Sarah och Yoggi!! Kram

2008-04-21 @ 06:01:23
URL: http://harpo-labradoren.se
Postat av: Thina o Bella o Delfi

Jag tycker du jobbat jättebra med din border. Inte lätt men tänk om ni skulle lyckas komma högt vilken prestation!! Men det är bara hårt jobb som gäller. Även med en golden. Man får inget gratis. Ha en toppenvecka o träna ordentligt 1:an kommer.

2008-04-21 @ 07:00:07
URL: http://web.telia.com/~u18608868/
Postat av: Johanna och Viggo

Kom igen bara!

2008-04-21 @ 11:09:32
URL: http://www.freewebs.com/vovvenviggo/
Postat av: Pia

Hmm så nära ni var !!!
Bättre lycka nästa gång.
Jag hejjar på er !!
Detta fixar ni hur lätt som helst.
Kramis Pia

2008-04-21 @ 22:34:34
URL: http://www.catjings.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0