Matte's Big Freak-Out!

7/4 2008

Jävla skitdag!!! Jävla skitliv!!! Jävla skithundar!!! Allt är bara "erghhh"...

Allt började så himla bra, jag var uppe med tuppen... Eller ja, han som vaknar efter 1:e tuppen i alla fall... Sedan packade vi älgklöv och rådjursklöv och massa blod och åkte till Åby skogarna för att lägga viltspår. Jag var VÄLDIGT generös med blodet eftersom Harry var så ofokuserad förra gången och lade med 2 vinklar. Sedan lade jag åt Yoggi och det var ju ett tag sedan han gick spår, så jag tog i åt honom med. När  spåren var klara och skulle ligga till sig, så åkte vi vidare förbi stallet och stannade vid en sjö som låg en bit in i skogen. Det var skönt att gå så tidigt, skogen var fortfarande nyvaken och våt efter nattens regn.

image461
Yoggi försöker ta en slurk utan att trilla i plurret...

image462
Ser ni den hemska tjurnacken??? Det GÅR INTE att trimma bort den...

image463
Monstret Harry står och funderar ut mer elakheter...

image464
Mr. Pose...

Efter en timme åkte vi hem och jag gjorde mig i ordning för spinning på F&S, då ringer planeraren på jobbet... Med världens ynkligaste stämma frågar han om jag kan jobba imorgon, 11.00-22.00, vilket jag inte kunde, eftersom Kusten's har styrelsemöte 18.30. Sedan ringde han igen efter typ 5 minuter och frågade om jag kunde jobba 06.00-17.15... *suck* Det är ju såååå långa pass!!! Jag bad om betänketid över träningen och jag ville verkligen inte, eftersom jag ovanpå allt hade sagt till Ewa att jag kunde ta Nunne imorgon för att jag var ledig... Så jag fick ringa upp och säga att det inte gick och snacka om att de är duktiga på att ge en dåligt samvete! =(  Men jag stod på mig...
Träningen gick asbra och jag var verkligen laddad för att åka ut och gå spåren! Men mina hundar hade en helt annan inställning till dagens aktiviteter... Harry fick gå först och problemet började redan i bilen! Han piper och skriker hysteriskt så fort man öppnar bagageluckan och slutar inte förrän han får komma ut... Så jag satte mig på kanten och vände ryggen mot honom, men inget hjälper. Efter en lång stund tystnar han och då skyndar jag mig att berömma, hinner precis resa mig för att vända och ge honom "varsågod", då FLYGER fanskapet ur bilen som skjuten ur en raket!!! MORR! Så det var bara att kasta in honom igen och börja om från början. Hans jävla pipande driver mig till vansinne!!! Efter ett tag lugnade han i all fall ned sig och kunde bli utlyft lugnt och sansat... Vi lämnade Yoggi och gick bort till spåret. Han var lika flummig som i tisdags med Anne, hoppade runt i största allmänhet och kissade överallt... *mutter, mutter, mutter* Han hittade fram tillslut i alla fall och flög glatt runt i kogen som en överspeedad Hammy från Andra Sidan Häcken, fan man kan ju tro att han drack Red Bull istället för att dia sin mamma som valp!!!

image465
"Wiihooo, kolla vad duktig jag var och hittade en bit rådjur mitt ute i skogen!"

Sedan var det storebrors tur och han var minst lika knäpp!!! Men han skötte spåret bra i alla fall, det var bara det att han sprang förbi klöven i racerfart och fortsatte upp på andra sidan... Trött man blir... Tillslut hittade även han fram och fick massa beröm. Men han är ju så slarvig med att bära den, kan ju släppa lite där det passar honom. Men idag var jag så tjurig så jag tog snöret och sprang iväg med den varje gång han fick för sig att släppa. Vilken fart det blev på honom! Sedan sa jag åt Harry att ta den, då blev Yoggi apsur och vaktade den som fan! Jag är bara så himla less på att Yoggi glassar runt genom livet och tror att det är ok. ÄNDRING!!! Nu är matte på krigsstigen och KRÄVER skärpning från alla inblandade!

image466
Yoggi i full spårmundering.

image467
Yoggi och hans älgskank.

image468
Yoggi is a happy camper!

Sedan kom den riktiga katastrofen, jag skulle ge mig på ett leksakssök i all vänlighet... Det gick helt åt helvete kan jag säga, det är nog den enda beskrivning ni behöver... Sedan sa jag att vi skulle åka hem och ingen av dem kom, så jag hoppade in i bilen och åkte en kort bit, ropade sedan på dem igen. Tror ni de kom? Ja, Harry kom efter mycket om och men, men när jag kallade på Yoggi så sprang han ju bara tillbaka till honom! Så jag hoppade in och åkte igen... Den här gången kom Harry och hoppade in i bilen, men Yoggi ställde sig direkt och kissade när jag kallade på honom!!!!!!!!!!! APA!!! Vi åkte en 3:e gång och sedan fick vi in sista jycken oxå. Mycket Ilsken Matte! Mörbankad Filet de Chien någon?


Kommentarer
Postat av: Viggo med flock!

Hallå! Ilsken matte! Det bådar inte gott! Ang spåret, tips, ta mindre blod då måste han fokusera. med mer blod kan han flamsa det finns så mkt vittring att han fixar det ändå. Resten säger jag bara KÖR HÅRT!

2008-04-07 @ 21:04:40
Postat av: lena,millie,ebba

Men Sarah.....de är i alla fall jättesöta på bild dina två troll ;o) och dåliga dagar tar oxå slut....och nya bättre kommer i stället....jag lovar !!!
Massa kramar
p.s. tack för bilderna. Det hjälpte liiiite mot vår katrastrof med fotgåendet( ser ju att hon faktiskt kan ibland )D.S.

2008-04-07 @ 21:17:17
URL: http://www.goldentjejenmillie.se
Postat av: Thina o Bella o Delfi

Du kanske skulle sluta låta dom fara runt och ha dom i koppel istället. ALLTID! Ge dom huvudaktiviteter istället så dom blir trötta i skallen. Fara runt som en tok ger dom ingenting. Jo ofokusering kanske. Sen så kommer sol efter regn alltid!

2008-04-08 @ 10:09:31
URL: http://web.telia.com/~u18608868/
Postat av: Pia

Asch ni hade alla tre en dålig dag,helt enkelt !!
Nästa gång kommer det säkert gå mycket bättre.

2008-04-09 @ 22:15:48
URL: http://www.catjings.se
Postat av: Fatima, Aaron o Vincent

Vi följer med nästa gång så ska du se att både matte och vovvar kommer vara på ett annat humör:)
Himla ambitiös är du iaf, som både lägger spår och tränar själv på samma dag! KRAM

2008-04-10 @ 08:25:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0