Skogsmullar!

12/4 2008

Den här veckan har det inte blivit mycket gjort, missade en kurs i viltspår p.g.a. mitt dumma jobb! Att jag spenderar lite tid hemma märks väldigt tydligt på Harry, han är värre än någonsin! Jag mår jättedåligt av det eftersom jag inte känner att vi kommer någon vart... Han är lika hysterisk om vi går ut och gör saker utan Yoggi, som om vi tar med honom. Jag KAN inte lägga viltspår åt honom varje dag och mina godissök verkar de ju ha gjort klart innan jag ens har låst dörren... Suck...

I tisdags var det styrelsemöte för Kusten's i Söderköping, så vi åkte ut lite tidigare och passade på att hälsa på ute på Liljerum. Det blev ett kärt återseende mellan Harry och Anton! Anton hade kommit fram till pappa Jonas en dag och frågat:
- Pappa, pappa, kan vi leka?
- Jaha, vad ska vi leka då?
- Vi leker att du är Yoggi, så är jag Harry!
Så gulligt!!! De sprang runt därute och turades om att jaga varandra i timmar! = ) Jonas tyckte det var en bra barnvakt...

image469
Anton, Yoggi & Harry hjälper till att flisa ved...

Styrelsemötet gick bra, fast det drog ut lite på tiden... Nu är hemsidan klar och publicerad, med mig som webmaster! = ) www.freewebs.com/kustensjakthundsklubb

image470
Pelle hade koll på alla mötesdeltagare!

Igårkväll var vi hos Fredrik's mamma i Söderköping och vi passade på att ta en sväng i skogen uppe vid Petersburg.

image471
Balansträd!

image472
Yoggi filosoferar vid en unggran.

image474
Harry stod faktiskt still så lång tid att jag lyckades få ett kort på honom! *kors i taket*

Idag hade vi korvgrillning inbokat, med Danne & Viggo, Johanna jobbade tyvärr... Harry & Viggo hade jättekul hela tiden, farbror Viggo försökte lära Harry hur kul det är att bada!

image475
ÄLSKAR Viggo's kroppspråk!

image476
"Nu har jag dig snart, din lille fjant!!!"

image477
"Mmm, vatten!" säger Viggo. Harry ser inte riktigt lika övertygad ut...

image478
Viggo torkar sig efter badet.

image479
Grillgrabbarna!

image480
"Korveeen? Kooorven? Kooorveeeeen? Kom till mig..."

Efter maten bestämde vi oss för att gå en sväng i skogen och mot bättre vetande lät vi Danne ta täten... ; ) Han ledde oss på en fin stig längs med vattnet, men helt plötsligt tyckte han att vi skulle uppför ett litet berg och över till en stig på andra sidan. Harry var fullkomligt H-E-M-S-K !!! Han pep hysteriskt och drog i kopplet, oavsett om jag eller Fredrik höll i andra änden. Tillslut tröttnade jag och lyfte upp honom över axlarna och höll i frambenen på ena sidan och bakbenen på andra sidan. Det gick bra tills jag halkade på vitmossa mitt i branten! Jag kunde ju inte gärna släppa Harry och låta honom slå sig, så jag tog emot mig med knäna... AJJJJJJ!!!

image481
Stackars mig!!!

Nu ska jag tycka synd om mig själv och umgås med några av våra vänner som kommer ikväll. Hoppas ni har en toppenhelg!!! = )


Kommentarer
Postat av: Johanna och Viggo

Myspys! hoppas ni vill göra om det så jag kan hänga på
nästa gång =) Härliga bilder du fick till i tråkvädret! Riktigt fartiga! O duu.. jag vet att du kan! Du o Harry kommer att bli ett bra team, men det är inte en "walk in the park" ni får kämpa, men det vet jag att ni kan! Du kan!

2008-04-12 @ 17:02:58
URL: http://www.freewebs.com/vovvenviggo/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0