Internationell Rosvalla

16/8 2008

Idag är jag en VÄLDIGT glad och stolt matte och sambo!

Satt och trimmade stackars Harry till väldigt sent igår, då han inte har låtit oss ta bakbenen på honom och såg ut som ett litet marsvin... Det var mycket tårar från lillen och jag mådde väldigt dåligt över att vara så "elak" mot honom, stärker ju inte direkt oss som ekipage inför en viktig utställning...
Men imorse drog vi iväg till Nyköping, väderutsikterna var minst sagt tveksamma-stora, mörka moln följde efter oss. Dock höll de sig i schack tills vi hann packa in oss i bilen för hemfärd igen... = )
De hade tyvärr inte satt ut någon tältfri zon, så man fick slå läger bakom alla tält och försöka kika emellan, inte så kul. CG kom snart dragandes på 2 burar med 3 hundar och campade ihop med Ulla & Håkan från Axbor precis bredvid oss. Monica är nere i Skåne och dömer Skånebordern, men CG sa att han var van vid att för göra allt jobb även om hon är med... = ) Jag tog mod till mig och bad Cg att visa Harry, han är ju så himla styrig och med CG's erfarenhet så tänkte jag att det kanske blev bättre. Dessutom är det ju tyvärr ett välkänt faktum att vi som inte är kända uppfödare har sämre förutsättningar hos svenska domare... =( Han sa ja mot bättre vetande och fick sedan en liten studsboll i koppel att leka med, Hary var på sitt allra bästa "Tigger"-humör... Alla som har ställt hund, vet dessutom hur mycket man kan styra med det lilla snöre man har på hunden... Hejja CG!!! Han gjorde i alla fall ett kanonjobb och en MYCKET nervös matte gömde sig bakom en glatt kommenterande Fredrik, jag kikade fram emellanåt och såg en väldigt snygg liten kille (tja, han var hyfsat stor jämfört med de andra...) göra ett mycket bra jobb inne i ringen! = ) Harry och CG kom på 2:a plats med HP och en rungande bra kritik!!! HEJJA!


Spelevink! Jag älskar dig!

Precis när vi hade "slagit läger" kom en kvinna fram som heter Camilla, jag har inte träffat henne innan, men det visade sig att hon har en halvbror till Harry som då oxå är efter britten Basil. Han heter Rabalder Bomber och Granater och kallas Isac och hans fina hemsida hittar ni här! Det var jätteroligt att se ett syskon, om än en äldre bror, man såg verkligen likheter kan jag säga! Och ju mer vi pratade destor mer hörde man hur lika de är. Sedan var det även en man som sa att Harry är väldigt lik sin mamma, så man kan väl hoppas att han fick det bästa av bägge föräldrar...

Sedan skulle jag ställa Yoggi och var, trots mycket framgångsrik morotsdiet, nervös att vi skulle få kritik för storleken, de andra grabbarna var mycket mer slimmade. Av någon anledning så var det ingen fart i Yoggi alls, han som verkligen älskar att visa upp sig! Han var helt bedrövlig att gå med, inte kul alls! Men han stod som en staty som vanlig och tur var väl det. Domaren hade elev med sig så det tog lite tid... När han spannade honom (tog med händerna runt bröstkorgen och lyfte) så tänkte jag att det var kört... Men icke!!! Inte ett ord om att han skulle vara för stor, det stod "lagom" i kritiken!!!
= ) JIPPIE!!! Kan ju vara tvärtom imorgon, men ändå! = ) Vi slutade på en hedersam 3:e plats och fick så himla bra kritik!


En ung Yoggi som varit på utställning...

Mycket glad matte gick på shoppningrunda och till pristältet:


Köpte deras sista borderterrier musmatta! = )


Dagens bidrag till rosettskåpet.

Sedan var det dax för uppfödarklass och vi hade 4 hundar och bara jag & CG som förare... Tog mod till mig och frågade Camilla om hon kunde tänka sig att visa Harry... Hon sa ja!!! Tusen tack Camilla!!! Precis innan vi skulle så skedde ett mirakel... Husse Fredrik som svurit dyrt och heligt att ALDRIG ge sig in i ringen, reste sig ur stolen och tog Yoggi!!! Jag älskar dig, min underbara sambo!!! Så jag fick ta veteranen Embla som är 9 år och helt vild! Hon satte full fart efter husse CG och det var bara att hänga efter. Vi hade såklart de finaste vovvarna, men de var inte särskilt lika och priset gick till Axbor istället. Men bästa Fredrik har gjort debut i ringen!!! Han poängterade noga att jag inte skulle få för mig att det kommer hända igen... = )


Mina fina, fina killar! Tack för att ni står ut med mig!

Kommentarer
Postat av: Annelie & Martin

Härligt att du är så nöjd med dagen!! GRATTIS TILL DAGENS RESULTAT Kram!!!

2008-08-17 @ 06:59:31
URL: http://harpo-labradoren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0