Nationell Himmelstalund

17/8 2008

Den här helgen gör att man förstår varför man lägger ned så grymt mycket pengar på vovvarna och far land och rike runt!!! De har betett sig OTROLIGT bra med folk och tävling och allt. Enda smolket är väl att Harry tycks ha kommit in i en superpubertet och är väldigt översexuell...

Vädret såg ut att spela oss ett spratt även idag, men det höll upp nästan hela fm. Harry var först ut av alla och jag bad CG visa honom även idag, vilket jag insåg varför senare. Inne i ringen, mitt framför domare, så hoppar Harry upp och ska jucka mot CG's arm... *skäms* Detta hände vid flera tillfällen... Tack och lov att CG är van vid det mesta och vet hur man får lugn på dem. Han fjantade sig massor på bordet och det är helt klart att vi måste träna mer utställningsträning! Bortskämd som jag har varit med Yoggi som alltid har stått perfekt... Men domaren var VÄLDIGT noggrann och höll på länge med varje hund. Till sist trodde jag inte mina ögon; han behöll Harry & CG längst fram och de vann Juniorklassen med CK!!! Jag hoppade som en tokig och applåderade! Mitt lilla monster! = ) Så CG sa att han hoppades slippa visa honom i Hanhundskonkurrensen, för han hade ju Lucas. Kritiken hittar du här.

Jag blev så nervös att jag nästan glömde Yoggi, men vi kom in och han var lite piggare idag, men lite seg. Vet inte vad det beror på, för det var absolut inte varmt idag och han brukar ju verkligen älska att visa upp sig... ingen negativ kommentar på storleken idag heller, förutom från Thina som tyckte han var mycket större än de andra... = ) Bra gick det i alla fall och Yoggi kom 2:a i Öppna klassen idag med, tyvärr inget CK, vilken endast berodde på att domaren ville ha mer päls på honom. Förhoppningsvis nästa gång! Kritiken läser du här.


Tack för att du finns Yoggi, du är min bästa vän!

Så blev det en nervös väntan och sedan skulle vi in i Bästa Hanhundsklassen bland alla champions och äldre hundar, vilket gjorde att jag absolut inte hade några förhoppningar om placering. Han är verkligen svårvisad, gillar inte alls att leka staty och sätter sig gärna ned med bestämd min. Fick "skäll" av Marie för att jag drog upp honom i svansen hela tiden, men hur fasen ska jag annars få upp honom??? Träning, träning, träning... Sune från Rockamore kom ju efter Harry i Jkl och stod därför bredvid mig och när domaren kom så sa Sune till mig att ställa upp ordentligt för nu gällde det placering. "Nej, sa jag, Harry är på tok för ung för att konkurrera de hör grabbarna, han är bara 1 år." Domaren hade placerat Elke och CG och Ulla som 1, 2 och 3. Tog sedan ut en 4:e och gick sedan fram och tillbaka, fram och tillbaka mellan Harry och en äldre hane... Spänningen var HEMSK, men tillslut pekade han på oss!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vi kom 5:a i Bästa Hanhund!!! Helt otroligt!!! SÅ JÄVLA GLAD, rent ut sagt! Mitt monster!


"Lovley eyes" eyh?

Mycket stolt och glad matte fick sedan en tillsägelse om något av domaren i efterhand som hade något med hur jag visade honom att göra. Jag förstod inte riktigt, men tror att han sa att han inte står så snyggt och jag skulle inte låta honom fjanta runt. Han är bara 1 år, min älskling!!!


Dagens skörd...

Sedan körde vi uppfödareklass mot Axbor idag med, Camilla var en ängel och tog Harry även idag och använde Isac's utställningskoppel med stryp på och ett sådant ska jag oxå skaffa för att få koll på minimonstret! Dock höll Harry bara på och fjantade sig, så jag bytte med henne inne i ringen och hon fick den betydligt lugnare Yoggi. Idag var det Sverige's bästa kennel som tog hem priset; Kennel Bombax!!! Tusen tack till CG och Monica för mina underbara hundar, för allt stöd och all hjälp, ni är BÄST!
Tusen tack till Camilla även idag, hoppas verkligen att vi kan ses snart igen!

En underbar helg och nu ser vi fram emot kursstart i viltspår på tisdag, lydnadstävling i Sörping på torsdag och Gotland om 2 veckor!!!

Kommentarer
Postat av: lena,millie,ebba

Nu har jag varit inne och läst ifatt lite ;)

Stort Grattis till alla era framgångar !!!!!

Kram

2008-08-17 @ 15:46:03
URL: http://www.goldentjejenmillie.se
Postat av: Pia

Kul att ses idag !!

Grattis till fina placeringar !!!

Ha det bäst !!

Kramis Pia

2008-08-17 @ 16:24:09
URL: http://www.catjings.se
Postat av: Amanda

Hejja, Hejja, hejja! Wow, vi har väl inte en susning mot er på gotland! Fast du, jag tror väl att våra monster går i olika grupper?! Buddy har ju blivit 15 månader nu... hmhmhm.. Ska bli kanonkul i varje fall!! :D Kraam!

2008-08-17 @ 17:33:43
URL: http://vildatassar.blogspot.com
Postat av: Thina Bella o Delfi

Grattis igen. men du gud så ful den blå rosetten är. Kompisen fick/köpte en sådan. Undrar en sak ska det inte på din stå 2a placering o inte 2a pris??? Eller delar dom inte upp dom så??

2008-08-17 @ 21:36:18
URL: http://web.telia.com/~u18608868/
Postat av: Annelie & Martin

Ännu en superdag!!!!! Ett jätte grattis från oss!!!! Kramisar

2008-08-20 @ 12:56:15
URL: http://harpo-labradoren.se
Postat av: Pernilla, Ture & Lukas

Halloj!

hittade hit från Catjings Pias hemsida. Grattis till resultatet!

Vi lär nog ses på utställningen på Gotland, bor bara ett stenkast därifrån. Ska inte ställa för Ture är ju inte så gammal än men ner och kika ska vi!

Ha det gottis!

2008-08-20 @ 15:51:27
URL: http://www.labradaren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0