Äntligen Hemma!

29/2 2008

Då är man tillbaka i stan efter typ 2 veckor i Danmark (läs: Skåne)! Jag klarade mitt väktarprov med 40 rätt av 42!!! = ) Det har varit väldigt kul, men det tog ett tag att vänja sig vid språket - nu måste jag vänja mig vid svenska igen... ; ) Förra veckan hade vi självskydd (läs: sparks, slåss, veva med batong & slå på handklovar) och jag var galet kaxig! (ovanligt...) Det är GRYMT svårt att slå på handklovar, så först fick vi sätta dem på batonger för att inte skada varandra... hehehe. När vi skulle träna sparkar så högg jag tag i Baby-Face, en 20-årig göteborgare som precis gjort lumpen och det kändes... Jag var helaggro till att börja med, men insåg att jag bara fick igen 5 resor värre. Dagen efter vaknade jag med blåa ben... Rätt åt mig! = )
Sedan hade vi även batongträning (det ni!) och de ställde upp 5 stycken på rad med stora mitzar och vi skulle skrika "Vakt! Stanna! Backa!" och sedan slå 2 hårda, snabba slag och retirera... Alla utom jag var högerhänt och det slutade tyävrr med att när jag drog tillbaka min batong allt vad jag hade så drog jag den i bakhuvudet på en kille... =( Vad Moa än säger, så var det en OLYCKSHÄNDELSE!!! Hon utgår bara från sig själv...
Förra fredagen skulle jag ju åka hem över helgen och det gick ju bra... eller inte... Tåget lämnade Lund vid typ 17.45 och när vi väl kom till Hässleholm så hade det börjat blåsa lite... Så tåget kunde inte åka vidare, vi satt där som idioter i 2,5 timmar!!! Sedan talade de om att det inte fanns några anslutningsbussar till Nässjö och att tåget skulle vända tillbaka till Danmark! Alla resenärer fick klara sig själva om de inte ville tillbaks till U-landet. Som tur var hade jag med mig de 2 tjejerna som jag delade hus med, de skulle till Örebro. Vi hoppade av och tillbringade ett par timmar där med, medan den ena tjejens sambo hade satt sig i bilen och styrde ned för att hämta oss! Gulliga Hampus!
Under tiden vi väntade kom en dam fram till oss och sa att vi kunde få åka med henne och hennes man när han kom, så kom vi i alla fall upp till Alvesta. Visst, snällt! Han kom och vi packade in oss i deras hyfsat trånga Audi. Mitt mellan Älmhult & Växjö så körde gubben på en stoooor gren som blåst ned på vägen under stormen och vi fick framhjulspunktering!!! Kul...
03.00 kom Fredrik och hämtade mig i Ödeshög och 03.30 var vi hemma, från början skulle jag ha varit hemma 20.22...

Men den här veckan gick det bra att komma hem och tydligen har min kropp vant sig med schemat under kursen: jag vaknar 06.30, vill ha frukost 07.30, thé 09.30, lunch 12.00, fika 14.30, middag 18.00 och sovdax 22.00 = ) Det kanske bara är bra... Hade dock tänkt mig sovmorgon idag, men icke!

Det var underbart att vakna i min egen säng, med en pigg & glad borderterrorist som ville hitta på något kul. Så vi drog först till Himpa och där fick hans rusa av sig veckans överskottsenergi, han har väldigt fin kontakt med mig när inte Yoggi är med.
image379

Sedan övertalade jag Fatima & grabbarna att träffa oss ute vid Eken för spår, stackars snälla Fatima som inte protesterar! Idag hann hon inte ens gå sitt spår med Aaron! = ( Hoppas det går bättre nästa gång.
Vi började med att lägga spåret, ca 400 meter med flera svängar och även Harry's första bloduppehåll. Jag var lite nervös för att det skulle bli för svårt, men jag tror att jag idag fick se honom verkligen spåra för första gången-när han gick på bloduppehållet.
Sedan lät vi det ligga och släppte loss monstren på fältet i solskenet:
image380
Border jagad av galna cockrar! = )

Sedan gick vi upp i en skogsglänta och lät dem fara runt lite, Vinnie fick finna sig i att bli kopplad medan smågrabbarna gjorde upp i lingonsnåren..
image381
Kloke Vincent kollar på småkillarnas lek.

Sedan var det dax för Harry att gå sitt spår och jag tycker han är väldigt okoncentrerad och fladdrig, men Fatima säger att han sköter sig bra och då litar jag på det! =)  Som sagt; bloduppehållet kan jag säga att till och med jag tykcte han jobbade fint igenom, lille knasen! Älgen spårades in fint och matte var helt slut efter det något kuperade spåret Fatima lade... hrm... måste nog jobba upp konditionen om vi ska fortsätta med det här.
image382
Mums, älgben! = ) Vi kommer att gå anlag med Fatima & Aaron i maj! = )

Nu ska här trimmas och laddas inför morgondagens utställning i Nyköping, Svenska Terrierklubben, och äntligen får jag träffa Yoggi!!! Har inte sett honom på 2 veckor, men han verkar trivas väldigt bra hos pappa! Toppen inför framtidens planer att skaffa en till hund...

Håll tummarna för oss imorgon!

Avslutar med ett kort på Aaron ifrån förra veckans playtime:
image383
MBC = Mycket Blöt Cocker... = )

Kommentarer
Postat av: Marlon

Man behöver inte gå väktarkurs för att använda handklovar. Vi har våra i sovrummet. ;)

2008-03-01 @ 17:50:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0