Dagen då Oförståndet Tog Över...

8/2 2008
Jag erkänner-jag är en dålig människa och en URUSEL hundägare!!! *snyft*

Allt började jättebra, jag var såååå pedagogisk och duktig hela förmiddagen, gav båda mina vovvar massa uppmärksamhet och uppgifter, värsta Lena-style! = ) Först hade jag tvättstugan hela fm och tog även in en del lådor som kom med från Borås igår, när jag höll på att packa upp så engagerade jag vovvarna i en liten lek. Vi hittade en mjuiskflodhäst och ett mjukismonster som jag gömde i lådan och när de tog ett var så klickade jag och gav dem varsinn godis...

image341
"Jag hittade flodisen!!!"

image342
"Hmmm, jag tror monstret är här någonstans!"

Efter den leken, fick de spela sitt spel, men det verkar redan vara för lätt för mina terrierkillar. Både Yoggi & Harry klarade av alla uppgifterna. Sedan tröttnade jag på att Harry slår i sitt söta lilla huvud precis överallt, precis hela tiden!!! Så jag bestämde mig för att hjälpa honom, till hans stora förtret:

image343
Kolla minen!!! INTE nöjd vovve...

När tvätten var avklarad så bestämde jag mig för att ta med mig grabbarna på promenad runt Himpa. Jag hann inte långt innan jag ångrade att jag tog med mig Harry-han förstör ALLT för mig & Yoggi! Han far i en vinkel av 180 grader fram och tillbaka konstant och sedan om man stannar så piper han oavbrutet tills man går vidare. Först var jag ganska duktig och bara gjorde halt och väntade tills han gav sig, men när jag hade gjorde det typ 100 ggr längs Finspångsvägen så lessnade jag totalt! Då virade jag upp kopplet och hade honom precis bredvid mig, en nsedan kom jag på att jag inte att han skulle förknippa att vara vid min sida med bestraffning, så jag återgick till första taktiken. När vi hade vänt ned mot Fiskeby så släppte jag Yoggi lös och Harry for naturligtvis som en tokig! Den här gången tappade jag tyvärr tålamodet och satte mig nos-mot-nos och läste en lååååååååång paragraf, vilket jag har läst om i Johanna's bok. Det kändes som att det tog, men så fort jag reste mig och släppte lite på kopplet så FOR han iväg till Yoggi! Grrrr! Litet frispel...
Lite längre ned på vägen fick vi skäll av en muttrande gammal gubbe som gick på andra sidan gatan med sin jäkla fluffboll till Bichon Frisé! "Dumma flicka ha sin hund lös!", upprepade han flera gånger, fast Yoggi i princip gick fot och knappt tittade åt deras håll!!! GUBBJÄVEL!
Sedan gick vi bort till Himpafältet och Harry bands fast i staketet vid fotbollsplanen, började yla, skrika och vrålskälla med en gång! Jättepinsamt! Jag vet att jag inte ska bry mig om honom, men det går inte att ha honom bland folk när han håller på så! Så jag vrålade i åt honom några gånger, och tyvärr så gick jag och smiskade till honom lite... *skäms*
Det enda som jag faktiskt gjorde rätt var att jag inte tog ut någon irritation alls över Yoggi utan var toppenmatte i vårat lilla träningspass! = ) Linförigheten funkade väldigt bra idag! Jag var noga med att ha kontakt med honom när vi skulle in på "plan" och korrigerade dåliga halter, men springer gör han bra nu och jag markerar verkligen avsaktningen. Gjorde även 2 förflyttningar i sidled, men han var helt fokuserad på modellplanet som brummade runt på andra delen av fältet... Helt förståeligt!
Första läggandet var si och så, var ju nitisk med klickern idag och det var faktiskt riktigt kul!!! Efter det kom det en tant över fältet med en hyfsat ovårdad borderterrier-tik och frågade om de kunde leka... Yoggi är ju tyvärr inte så snäll, men jag önskar att jag hade låtit henne leka med Harry. Hon berömde mig i alla fall för Yoggi, som för en gångs skull imponerade med att felfritt ligga plats vid min sida, lös. Hon sa att han var väldigt fin och tyckte jag var duktig som orkade tävla lydnad med en terrier! *mallgroda 2.0*
Därefter körde jag två inkallningar: bra fart, sneda sättanden... Sedan gjorde jag ett klockrent ställande och slutade efter det, för att inte utmana ödet! DUKTIGA YOGGI!
Jag hade tänkt köra lite med Harry, men tyvärr hade jag blivit så glad på Yoggi att det inte fanns en enda Frolic kvar i fickan... Jag gick i all fall emot honom och så fort han lät så stannade jag . När han slutade pipa så fortsatte jag emot honom. När jag skulle böja mig ned så pep han igen och då vände jag ryggen emot honom tills han blev tyst, detta upprepades 2 ggr.

Sedan gick vi hem och de sprang lösa över hela Himpa, tyvärr bara suddiga, dåliga bilder... =(

Imorgon är det dax för reunion med valpkursen i Söderköping... Harry kommer som vanligt vara sämst i klassen...



Kommentarer
Postat av: Annelie & Martin

Ops!! Vad är det som händer?? Inte är det så att Sarah håller på att bli galen?? Nä, så får det inte vara! dags att ta nya tag, tänk på allt härligt det innebär att vara hundägare!! ha en jätte härlig helg!! Kramisar

2008-02-08 @ 21:54:39
URL: http://harpo-labradoren.se
Postat av: Fatima

Inte var ni sämst i klassen inte, där tror jag att vi kvalade in direkt!! Sorry, men jag kommer inte kunna åka till Linköping på lördag. Är inringd som skrivare i sekr. på tävling EKEN.
Ha det gott!

2008-02-09 @ 21:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0