En Väldigt Vovvig Dag!

13/2 2008
Den här dagen har verkligen gått i hundens tecken!

Det började med att vi träffade Johanna & Viggo för lite träning och sällskap på Johanna's fält. Harry var en äkta pest och tyvärr lät jag det förstöra min & Yoggi's träning, jag var helt ofokuserad och virrig så han gjorde inte jättebra ifrån sig... Men som sagt; inte hans fel! Kontakten var hyfsad i linförigheten, läggandena var hyfsade och tja, allt var hyfsat. Och det duger inte! Om vi ska få ett första pris på lördag så är det inte hyfsat vi strövar efter, det måste vara perfa! Men, med mer fokuserad matte och utan äcklig lillebror!
Sedan släppte Johanna lös Viggo och tränade, de var i alla fall KANONDUKTIGA!!!
image355
"Hiiit!"

image356
"Matte, kolla vad jag hittade! Sallad!!!"

Sedan gav sig Johanna på projektet att gå med Harry & Viggo genom Folkparken (tror jag) och bara att få på Harry halsbandet var ett projekt i sig...
image357
"Jag viiiiill inte!!!!!!!!!! Jag vill till farbror Viggo! Släpp"
image358
Vackra Viggo!
image359
Yoggi & Lodjuret

Väl hemma från de strapatserna, bestämde jag mig för att köra igång mitt nya projekt; Action Cykla! Med Yoggi... Duktiga vovve! Jag höll på att cykla över honom, men han var jätteduktig! Stannade nere på Himpa och släppte honom, så han fick kika på fåglarna i Strömmen.
image360
Min fina Yoggi!!!
image361
Yoggi & vår nye vän; cykeln! =)

Vi hann hem och få i oss lite mat, sedan skulle jag & Harry ut till Eken och träffa Fatima, Vincent & Aaron. Trög som jag är tänkte jag inte på att Yoggi kunde följa med, utan lämnade honom hemma och burnade iväg med Harry. Fatima hade ju räknat med att Yoggi skulle komma också, så hon hade med sig en älgklöv till honom! Tack snälla!!!
Först gick vi en sväng med småkillarna i skogen, kollade på paintball-banan och hade kul!
image362
Aaron i full fart!

Sedan lade vi ett kort spår åt Harry, medan det låg till sig en liten stund, gick vi längre ned på vägen och lekte "rutan" med Harry, han ville hellre hämta de leksaker som Fatima hade med sig! Jättefina avlämningar, inte alls som sin bror! Å andra sidan så har jag ju verkligen jobbat med apporteringen med Harry och varit världens roligaste matte när han gör rätt! =)
image363
"Ja kommer me den matte, jag kommer!"

Han fixade spåret riktigt bra faktiskt, det var ju första gången någonsin! Han hade lite bekymmer att komma iväg från starten, men sedan tuffade han på som ett litet tåg genom snåren...  Han vädrade in rådjursklöven väldigt fint, men tyckte att den var ganska läskig när han väl kom fram till den... Duktiga lilla Harry! Fatima och jag ska gå anlaget samtidigt, det ska bli så kul!!!
image364
"Jag hitta den här läskiga grejjen ute i skogen, vill ni ha den?"

Underbara vovvar & vänner-tack för ett jättekul dag!!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Riktigt fina bilder & riktigt söta hundar :)

2008-02-13 @ 18:32:31
URL: http://www.menjohanna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilka dogs vi har! Du... lämna harpan hemma nästa gång du ska träna med yoggan då =) Yoggan får egentid å harpan får ensamtid själv! Å ditt humör förblir strålande! =) Tack för idag... ses på lördag om inte innan! / Pussis JOhanna och Viggo

2008-02-13 @ 20:21:48
Postat av: Anonym

förresten snygga smeknamn de fick va =)

2008-02-13 @ 20:22:17
Postat av: Annelie & Martin

Vilekn hunddag!! Här finns det minsan energi!!
Kram

2008-02-13 @ 21:01:16
URL: http://harpo-labradoren.se
Postat av: Fatima, Aaron o Vincent

Halloj vännen, tusen tack själv för en riktigt rolig och trevlig em. Jag blev på jättegott humör och det smittade av sig på hela stallet...Nästa gång kör vi ett med vinkel till Harry, han var jätteduktig och kommer fixa det galant. Alice ridlektion gick super, kombinationer på 90 cm, gick som tåget!!Pesoabett var dagens nyhet men bara på den "snälla" öglan men det hjälpte ändå. LYCKA TILL nu på lördag, vi håller ALLA tassar o tår..KRAM

2008-02-13 @ 21:59:51
URL: http://www.lordvincent.se
Postat av: Fatima, Aaron o Vincent

Halloj, du kanske behöver blod så jag ställer ut min Cola/blodflaska på vår farstukvist så kan du ta med den.
Katterumsvägen 16. KRAM

2008-02-14 @ 08:34:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0