Snöstorm i Norge!

5/2 2008
Igår kom jag & vovvarna hem ifrån en vit, fluffig helg hos mamma i Norge, vi möttes av snöstorm redan i Sverige och med min far bakom ratten får vi väl vara glada att det gick bra hela vägen... Skämt åsido. Familjeanekdoter hör inte hemma här, men min Mormiz (ni borde verkligen få träffa henne!) gav oss några oslagbara minnen för livet genom följande uttalanden:

Mormiz: - Jag har alltid med mig en morakniv, utifall att jag skulle få syn på en katt... Köra över en katt, menar jag... (rotar igenom sin handväska på jakt efter sin medecin, stötte dock på ovan nämnda objekt först)

Jag: - Går du på droger???
Mormiz: -Det trodde jag märktes...

Jag: -Jag kommer ihåg att jag tyckte om att hjälpa morfar att lägga medecinen i rätt fack varje vecka...
Mormiz: -Jaha, då är det inte så konstigt att han inte blev äldre!

Kom igen! Hon är 80 år!!! När vi lagade mat och hon skalade apelsiner, så stoppade hon ned apelsinskal i pappas bakficka utan att han märkte det! Sedan kastade hon dem på mig och mamma! Hon är min idol, jag hoppas på att få leva ett fullt och roligt liv som hon har gjort och jag hoppas på att få behålla henne i många, många år till!
Vi spelade mycket kort, åt gott och skrattade, skrattade och skrattade! Vi är väldigt lika, min mor, mormor och jag. Jag älskar dem!
Så sov jag sönder min vänstra arm oxå! =( När jag vaknade kunde jag inte röra den och jag som är vänsterhänt och allt! Jag fick träna på att skriva med höger, eftersom den inte fungerade förrän i morse igen. Ganska bra på det faktiskt, om jag får säga det själv...

Snön föll typ hela tiden vi var där, med olika intensitet, men det gjorde susen för min fotografi-gen (om jag nu har någon...) och voilá!

image325
Mormiz förbereder apelsinkriget! =)

image326
Snöstorm i Norge...

image327
Killarna i fullt slagsmål!

image328
"Sisten runt hörnet är en tax!"

image329
Snövovve vid Mjösa.

image330
"Jag tänker INTE titta in i din dumma kamera!"

image331
Kollar utsikten från piren...

image332
Minimonstret kommer farande över de vita vidderna!

image333
"Jag sitter här i hörnet och är snygg..."

Idag var jag & Yoggi ute och gick vår 3:e mil! Det var fint väder, men lika kämpigt som vanligt. Imorgon (läs: idag) ska jag & Yoggi träna lydnad för Moa! Jag är jättenervös, men det är ett måste. Vi ska ju tävla i Linköping nästa lördag (shysst av er andra att inte anmäla er så jag får åka helt själv!) och eftersom jag kommer att vara i Stockholm på kurs hela veckan så gäller det att ligga i denna veckan!

Annars håller jag på och planerar & funderar över hur jag vill ha det med kurser/träningar och tävlingar i år, har ju precis kommit på att jag skulle vilja få Yoggi till SVCH och har trakasserat Johanna om älgklövar under dagen... Förlåt *skäms*. Blir så jäkla övertänd när jag kommer på något jag vill göra, så imorgon ska jag publicera en vettig plan och målsättning för bägge mina voffar! =) Sedan har jag även räknat på vad mina monster kostar mig varje år och tänkte även lägga ut de pälsresande siffrorna här...

Ha det bäst allihop!

Kommentarer
Postat av: Moa

AH!!! Avgudar nog din mormiz!!! Verkar vara en helt underbar människa! Fortsätt skriva ner allt roligt! Det är guld värt senare!!! Kramar
Ps. Inte behövde du väl vara nervös för att träna för mig ;-) Jag blev ju mutad!

2008-02-06 @ 18:01:47
URL: http://lucasflock.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0