Valpkurs Re-union!

9/2 2008

image344
Harry påväg till skolan, det kliar redan i hjärnan!

Idag var det ju dax för våra små dårar att träffas en gång för att "utvärdera" vad vi hade lärt oss på valpkursen och se vad som fanns kvar efter köttbullar, julskinka, champange & nyårsbufféer...
I vårat fall; inte möe (som man säger i Borås)! = ) Han skötte sig helt hyfsat, men som sagt: hyperaktivitet är bara förnamnet. Men Anne envisades med att påstå att hennes Zebban minsann var ÄNNU värre när han var liten... Yeah, right! ; )
Vi fick minsann bara ha koppel en väldigt kort stund, sedan var det dax att få höra sanningen om hur värdelösa vi förare är, hihihi, näe, men Anne påpekade klart och tydligt att det är vi som är bekymret, inte vovvarna. Vi fick sedan jobba med lösa vovvar hela passet och nådde faktiskt framsteg. Jag fick ganska snart höra att jag skulle få ryggskott om jag fortsatte gå som jag gjorde, så jag rätade på mig och han hängde faktiskt med ändå! Hon kanske vet vad hon pratar om ändå, den där Anne...
Efter att ha smitit och haft rally runt ridhuset efter Malte i typ 3 varv, så blev han i alla fall bra mer dämpad och kontaktbar! Inget ont osv... Han & Aaron ville VERKLIGEN träffas och leka, så jag & Fatima hade lite att arbeta med... Ja, you had to be there, tror jag... Men jag är väldigt nöjd med min och de andras vovvar, de är ju bara typ bara 6 månader och jag kommer inte ihåg hur smart jag var då, men jag tror inte att jag lydde order = )


image345
Vår guru; Anne!!! Underbart återseende!!!

image346
Duktiga Millie hade koll på busfröna och suckade ljudligt åt deras trams!

image347
Stefan & Malte begrundar dagens övning...

image348
Fatima & Aaron lyssnar uppmärksamt till Anne.

image349
Harry genomför en arkeologisk utgrävning av ridhusets botten...

image350
Anne berättar saga...

image351
Lena & snygga Ebba!

image352
Min favvo-Aaron!!! Förlåt att jag "nejjade" dig så hårt, sötnos!!! *skäms*

image353
Söta Mille trixade till sig ganska många godisar...

image354
Fine Zebban satt snällt i bilen!

Sedan så bokade vi in oss på Viltspår Anlag och Vardagslydnad med Harry, kom fram till att han behöver mycket att göra under våren för att kannalisera sin energi till något positivt! = )

Over & out!

Kommentarer
Postat av: Johanna och Viggo

jag vill med träna i ridhus, ser så kul ut =)

2008-02-12 @ 11:51:03
URL: http://www.freewebs.com/vovvenviggo/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0