Viltspår Light

14/2 2008
Vilken underbar Alla Hjärtans Dag! Och jag har inte ens träffat Fredrik idag ; ) Det är mina underbara vovvar som har spridit glädje i mitt liv flera dagar i rad nu, kommer väl sluta i katastrof...

Peppad av gårdagens roliga övnignar med Fatima och av älgklöven som låg i frysen, bestämde jag mig för att åka ut och lägga spår åt båda grabbarna idag. Sedan kom jag på att jag behövde blod, så jag skulle precis åka och jaga det i affärerna, när jag läste Fatima's inlägg i gårdagens blogg - hon hade redan fattat att jag skulle ge mig på det  redan idag och hade ställt ut sin flaska på trappen hemma hos sig! = ) Underbara människa!!! Vet inte vad vi har gjort för att förtjäna henne, men något bra måste det verkligen vara!!! Så jag packade in voffarna och for upp till Pryssgårn och Katterumsvägen, hjärtat i halsgropen när jag smög upp på trappen - tänk om någon av grannarna såg en skummis smyga runt och nalla colaflaskor med blod mitt på ljusa dagen!... Hihihi...

Susade ut till Ekenskogarna och började med att lägga ett spår åt Yoggi, sedan gick jag och vovvarna en sväng i skogen på andra sidan vägen från spåret. Det var 2 superlyckliga, knallgula borders som for runt i skogen!
image365
Tjohoo! Här kommer vi!
image366
"Jag hinner först!"
image367
Yoggi testar paintball-banan...

Efter promenaden så satte vi in lillebror i bilen och körde lite rutan, men det var han inte alls bra på, ville inte lämna ifrån sig sakerna... Sedan gav oss iväg till spåret! Han började fint, men har lite väl bråttom, förhoppningsvis något som blir bättre ju fler spår han får gå. Lyfter gärna nosen och vädrar och låser. Men han löste det fint tillslut och blev såååååååå stolt när han hittade sin fina älgklöv!!! Ville inte alls släppa den och tjuvsmakade lite på den... Jätteduktig pojke, älskar tydligen älgar! = )
image368

"Ingen här..."
image369
"Ingen där!..."
image370
"Haha! Den är MIN! MINE, MINE, MINE!"

Sedan fick han vila i bilen och jag tog ut Harry för lite apporteringsträning, det är han grymt bra på! Idag var det flodhästen som skulle hämtas, släppte den på längre avstånd än igår. Så himla bra fart ut, rakt och fint, tramsade lite med avlämningarna idag, ville hellre jonglera lite med den. Fatima tror att jag var lite tråkigare än igår.
image371
"Matte, jag har den!!!"

Efter några gånger tog vi oss upp till det nya spåret och han jobbar mycket mer noggrannt än vad Yoggi gör, håller kvar nosen i backen och går lugnare. Fortfarande väldigt spooked av klöven, nosar, men vill inte gå för nära... =) Sötnosen, det går nog över med tiden. Anlag ska bokas så han kan gå direkt när han är 9 månader, Yoggi får oxå följa med. Han var så söt när jag släppte ut honom ur bilen, när jag skulle packa in klöven igen, han hoppade nästan upp på flaket för att ta den igen! = )
image372
Harry's första älgklöv! *stolt matte*

Jag älskar verkligen mina vovvar!!! Viltspår är såååååå kul! Sedan fick jag åka hem till Fatima igen och lämna tillbaka blodflaskan, var livrädd för att någon av barnen var hemma och skulle ringa polisen med konstiga figurer på trappen...

Imorgon är det Borås på schemat, sedan tävlar vi på lördag... Håll tummarna!

Kommentarer
Postat av: Johanna och Viggo

Vad kul att ni är igång! Klart att vi vill hänga på ut till eken, har ju ridit där ute, underbara omgivningar! NÄR NÄR NÄR!!! Vilken hundvecka!

2008-02-14 @ 18:01:27
Postat av: Marie, Mats, Kizzy, Trazzel

Va kul och spåra lite! Du är så ambitiös med hundarna och aktiverar dom, jag får ågren, våra gör ingenting. Vore kul att komma igång med viltspår, och kanske tävla nån gång. På söndag ska vi till vrinneviskogen, vore jättekul om ni ville följa med.

2008-02-14 @ 21:18:54
URL: http://www.varahundar.se
Postat av: Moa

Säker på att det inte är en retriever/spaniel du ska ha? ;-) Kramar

2008-02-15 @ 15:00:08
URL: http://lucasflock.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0