Avskyr Sommaren!

8/6 2008

Med den rubriken vet jag ju att de flesta av er kommer tycka jag är helknas, men jag har ALDRIG gillat sommar och värme! Eller ja, när man gick i skolan var det ju skönt med sommarlov... Inte heller mina vovvar gillar den här värmen, mina försök att träna har inte direkt mötts av jubel här hemma och eftersom jag har varit ledig sedan i måndags så har det funnits en hel del tid över... Som tur var så fick jag låna "Football Manager 2007" av min kära kollega Conny och sedan dess har det blivit några timmar framför datorn... Sedan har Fredrik's lillasyster (och därmed min svägerska) Tina tagit studenten!!! GRATTIS gumman! Bra jobbat!

Hela lediga veckan har jag gått upp mellan 05.00-05.30 för att gå långpromenader med vovvarna, det blir på tok för varmt annars!!! Men HImpa och Strömmen har välkomnat oss med öppen famn varje morgon innan någon annan tagit sig ut. Vi har nu tränat flitigt inför debuterna 28/6 och det går både bra och dåligt.

Yoggi:
-Dold platsliggning: bra!
-Fritt följ: ok, kommer lite väl långt ut emellanåt
-Läggande: tränar vi inte på, har funkat bra i 1:an.
-Inkallning m. ställande: dålig fart! Stannar kanonfint, men farten lämnar en hel del att önska, samt ss vid avslut...
-Rutan: vår stora svårighet, får inte Yoggi att fatta grejjen... Sist sprang han fram och hämtade en av konerna... Vill inte gå ut själv från mig, blir osäker och stannar halvvägs...
-Apportering: har ju aldrig varit Yoggi's starka sida... Men han tar den hellre såhär än innan, fast släpper framför mig och tittar oförstående...
-Fritt hopp: går bättre, lite samma här som vid rutan, osäker på om han får hoppa från mig... mindre och mindre DK för var gång =)
-Fjärren: KALAS!!! =)

Så jag vet inte, men det är ju ingen idé att göra annat än fortsätta träna, vi är ju anmälda och det kan ju bara gå bra eller dåligt... Ska dock köpa mig en bok som hjälp... Tränar ju aldrig med någon!

Harry:
-Plats: får ligga både dolt och vanlig, för Yoggi är den enda vi tränar ihop md just nu, förutom på valpkursen, men där har det inte varit någon plats än... =( Låg sina första 2 riktigt fina minuter igår på Söderköpings BK. Inte lika hysterisk som vanligt, kanske värmen... ; )
-Linförighet: sådär... Vi tränar bara med lösa hundar på träningen för Anne och det är han JÄTTEDUKTIG på, men med koppel... mja... Men, lite mer träning bara så! Kontakten är rakt igenom superb!
-Läggande: med rejäla DK:n så går det bra, men det kommer nog.
-Inkallning: suveränt!!! Bara han hinner vänta på mitt kommando och inte lägger sig... Sist gav jag Fredrik en pipis att pipa med så fort han tänkte lägga sig och det fungerade!!! =) Dessutom inte en skymt av ss här inte!!!
-Ställande: under träning...
-Apportering: han har inte riktigt fattat vad det går ut på och jag är livrädd för att göra samma fel som jag gjorde med Yoggi fast jag inte ens kommer ihåg vad det var...
-Hopp: utmärkt!

Det får gå som det går, kan inte träna så mycket nu när jag jobbar varje dag heller...

Vi har haft kul den här veckan i alla fall, ätit glass med faster Kela & farbror Bob och badat i Skiren! Här kommer några bilder:


Harry under träningen med sin lekbelöning


Finaste Yoggi!


Harry glufsar glass på Halvar's - kolla ögonen!!! HJÄLP!!!


Husse & Yoggi har ätit upp sin glass och myser lite...


Harry tar sin första riktiga simtur, i Skiren, Vikbolandet, Skogen.


"Jag sitter på en sten, vid en sjö, i en skog..."


Yoggi apporterar änder i Skiren.


Man måste torka sig efter man har badat...


Husse & Yoggi tränar slalom vid besöket på Söderköpings BK.


Värsta uppvisningshundarna! =)


Harry's första försök på bojen, kalas!!! = )


"Husse & matte tvättar bilarna, vi får vara i vår nya bur..." =(






Kommentarer
Postat av: Annelie & Martin

Vad flitig du är som är uppe så tidigt och prommenerar med dogsen! Och vad du tränar, håller med om att värmen kan vara lite jobbig också men jag älskar sommaren, och så kan man ju vara ute läääänge på kvällarna!! Kram

2008-06-09 @ 06:20:10
URL: http://harpo-labradoren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0