Älg Är Smaskens!

15/3 2008
Nu är vi hemma en kortis igen! Försvinner över påsken, sedan är det dax för Påsksmällen och på tisdagen så börjar sista delen av min utbildning! Phu, 4 veckor och sedan är jag ÄNTLIGEN värdetransportör!!! Jag bara måste få berätta om den bästa föreläsare jag någonsin stött på: Alexander Breeze! Han kommer från Securitas i Göteborg och har varit drogberoende för en herrans massa år sedan... En helt underbar människa! Och en suverän föreläsare som nådde ut till ALLA! Får ni chansen, eller känner att erat företag/skola har möjlighet att boka in honom - GÖR DET!!! Det var verkligen det allra bästa jag har upplevt! Tack Alex!!!

Yoggi har kommit hem igen efter ytterligare en vecka med pappa och saker och ting verkar ha förändrats! Han och Harry for ihop som idioter i hallen och Yoggi blev riktigt ARG! Han hugger inte, men ställer sig över och vrålmorrar. Lillmonstret låtsas vara undergiven och flyger sedan upp som gubben i lådan och börjar om igen! Suck... Tycker faktiskt lite synd om Yoggi, när han väl försöker dominera så bryr sig lillebror inte alls! Hmmm, det tål att tänkas på...

Imorse for vi med unge herr Olsson och Viggo ut i skogen och lade spår! Först var vi inne på Maxi och jagade blod... Vi fick tag på djupfryst och killarna hade fullt sjå att tina upp så mycket att vi kunde lägga 3 spår... =)
image414
Wering & Olsson tinar blod på ett lite okonventionellt sätt... = )
 Bordergrabbarna jagade varandra runt runt runt i mossan och var helt dyngsura efter en stund! Vi passade på att testa nya eventuella bilen! =) En bil till mig och mina vovvar!!! Husse får fortsätta åka dum Fiat! =)
image415
Ny i familjen Wallin/Bååth/Wering? Lite smutsig bara...

Sedan lämnade vi spåren åt sitt öde och åkte hem till oss i ett par timmar. Fredrik var tvungen att åka och jobba, så jag åkte för att träffa Danne, men glömde naturligtvis sele och lina hemma... Stackars Harry fick spåra i kopple, vilket inverkade VÄLDIGT på hans prestation! Så han var ofokuserad och virrig, dessutom har han ju aldrig gått ett så "gammalt" spår innan. Men han kommer igen! Snälla farbror Danne gav honom dessutom en rådjursklöv idag, älgen är ju ganska rejäl. Så nu har grabbarna varsinn klöv och massa blod finns hemma i frysen! =)

Yoggi däremot-wow!!! Danne hade kommit tillbaka, så jag fick låna hans lina och jädrar vad Yoggi jobbade!!! Nosen var på för fullt och det enda Danne hade att säga som var negativt var att det hade gått lite fort... Men han jobbade noggrannt och följde verkligen spåret! Megastolt som vanligt över sin älg!!!
image416
Mums!!! Mine! Mine! Mine!

Tusen miljoner tack till Danne som är en sådan klippa och underbar vän! Och tack till Johanna för samma saker, samt att hon lånar ut sin Danne till oss!!! Vad skulle vi göra utan er två??? Lots of love från oss på Gabrielsbergsgatan!!!

Efter det åkte jag och grabbsen till Green Cargo och mötte husse för mat, fick en riktigt fin bild på Harry i profil, sällan han sitter still så länge:
image417
Bombax Julius Caesar 7 månader! Stilig kille, inte sant?

Kommentarer
Postat av: Bergslagsgatan

Till ert förfogande! Gutt med ny bil!

2008-03-16 @ 15:57:33
URL: http://www.freewebs.com/vovvenviggo/
Postat av: Annelie & Martin

Härligt med spår fast det blev en del att fixa först. Hörru nu lir jag lite sur, vad menar du med dumma Fiat, det är ju mitt nya fartåk!!! Hoppas att din vecka blir bra!! Kramisar

2008-03-16 @ 22:10:47
URL: http://harpo-labradoren.se
Postat av: Pia

Jag kommer hålla tummarna för er när ni är till Påsksmällen !!!
Ja man kan inte annat säga än att han är allt bra söt lille Harry.
ha en skön vecka !!
Tjingeling Pia

2008-03-16 @ 23:24:14
URL: http://www.catjings.se
Postat av: Moa

Mycket som jag missat nu! Nytt åk och lite annat... Påsksmällen? Då kommer vi givetvis och hejar! Roligt att du spårar så flitigt med grabbarna! Kram

2008-03-17 @ 08:37:59
URL: http://lucasflock.se
Postat av: Fatima

Halloj, jag ska överväga din önskan om fortsatt bloggande! Kul att det går så bra i skogen...
KRAM

2008-03-17 @ 12:21:32
Postat av: Fatima igen

Vi har köpt Aladdin...Kan vi ses för en playdate?
vi har såå tråkigt och Aaron saknar sin kompis.
KRAM

2008-03-18 @ 22:36:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0