Besök i Gårdeby!

6/3 2008
Idag åkte jag & Harry ut till Gårdeby och Lena, Millie, Ebba & Paksu. image395
Harpan håller koll i bilen!

Eftersom jag var sen (ovanligt...) så gick vi till skogs direkt och släppte dem på gärdet innan skogen, vilken energi!!! Detta trots att jag hade klämt fast Harry's svans i bildörren bara minuter tidigare, han skrek och kastade sig runt... Innan jag fick upp dörren igen!!! Jag trodde han var av på mitten! Usch... Men han verkar inte ha ont och jag kan inte känna någon "fraktur", hoppas verkligen att han inte får några bestående men! = (

Väl inne i skogen var det full rulle och de kom bra överrens till en början, sedan insåg Millie att hon var alldeles för ordentlig för att acceptera Harry's ostyriga lekar! Harry och Paksu kom väldigt bra överrens, tror att Paksu tyckte det var ganska skönt att träffa någon i sin egen storlek! ; )
image396
Harry & Paksu har full koll på Lena!
image397
Småttingarna drar före genom skogen...

Efter en lite promenad längst in i skogen, återvände vi till bordet och fikatime! Harry gick verkligen Millie på nerverna och han fick rejäla tillrättavisningar, men terrier som han är så sprang han rakt på henne igen... Paksu var en riktig liten clown och trixade gärna till sig lite godis:
image398
Paksu stilar för lite godis...

Harry & Ebba blev väldigt tighta under vår fikastund, mest för att Harry VÄGRADE låta henne vara ifred... De hade rally runt oss och for in under träd och stenar.
image399
Ju fler tassar desto bättre! = )
image400
Vuxna Millie ser ut att tycka småttingarna är pest och pyton!
image401
Harry tycker att vänta är pest och pyton!!!

Jag gjorde några apporteringar med en av Millie's dummies och lärde mig ett nytt trick för att få honom att skärpa sig, Lena hade lärt sig av Moa (vad gjorde vi utan dig???) och det funkade faktiskt bra! Han larvar sig ju så illa med avlämningarna, far ut i perferin, kastar upp den i luften och gör allt utom lämnar den till mig. Så nu kastade jag ut den, väntade tills han tog den och vände mig sedan och gick åt andra hållet. Lena sa att jag skulle berömma när han kom ikapp mig trots att han inte hade dummien med sig... Tja, han kom ju i alla fall...
Ebba var jätteduktig med apporteringen!!! Hon har blivit så himla stoooor!!! Nästan växt om Millie tror jag...

Sedan var det dax att vandra hemåt och vi fick en guidad tur i hem och hos kaninerna! Väldigt fint ni har det!

Dax att börja träna inför söndagens lydnadstävling (inomhus i ridhus!!!) och imorgon åker vi till Mormiz i Grums...

Kommentarer
Postat av: Moa

Oj! Ska ni tävla på söndag??? Stort lycka till! Kram

2008-03-07 @ 06:24:36
URL: http://lucasflock.se
Postat av: lena,millie,ebba,paksu

Tusen tack för besök och bilder!!!
Ebba och Harry fann ju verkligen varandra ;o)
Tror Paksu blev lite dämpad på slutet för att han kände sig utanför och inte riktigt kom med i leken. De märkte honom ju knappt i hastigheten.
Tror Millie hellre stannar hemma nästa gång ;o)
En riktigt stor lyckospark till er inför söndagen
Kram

2008-03-07 @ 07:50:01
URL: http://www.goldentjejenmillie.se
Postat av: JOhanna och Viggo

LYCKA TILL I HELGEN! Håller tummar, tår o tassar, ska be mini hålla sina med så är vi många!

2008-03-07 @ 15:20:38
Postat av: Pia

KUL !! tävling på söndag för er !!
jag hejjar på er det vet ni !!!
Imorgon så åker Tyra och jag till en border pojke för parning. Skall bli såå spännande.
Ha en skön helg !
tittar in till er på söndag igen.
Kramis Pia

2008-03-07 @ 21:25:14
URL: http://www.catjings.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0