Borderbad & Lydnadstävling!!!

10/3 2008
Här sitter man nu i Kista, Stockholm och går 2:a delen av min väktarutbildning. Har grym hemlängtan!!! Norpan rules! = )

I helgen var vi hos min kära, om än något förvirrade Mormiz... På lördagsmorgonen gick jag, Yoggi & Harry ner till sjön och där blev det borderbad trots det kalla vattnet!!! Tokiga vovvar!
image402
Vattendemonen Yoggi!
image403
"I'm outta here!"
image404
Taskigt roder...
image405
"You're going down, bro'!"
image406
Torka magen...
image407
...osså ryggen!
image411
Yoggi hittade en liten pinne i vattenbrynet...
image412
Blöta bordervovvar spejar ut över vattnet.
image413
Såhär trött blev lilleman av sitt premiärbad!

På söndagen var vi och jagade ytterligare en 1:a i Grums ridhus, det var lite udda. Jag drog startnummer 6 av 13 och skulle ligga i den andra platsen, men i första gruppen var det en rottweiler-hane som var så aggresiv så den inte fick vara med... Så Yoggi låg ute på kanten och det var en udda plats. Vi blev kommenderade plats innanför ridhusdörren. Sedan fick vi gå linförighet 20 meter uppåt, helt om och halt... Därefter plats. Yoggi låg snällt och fick en 10:a.
Liförigheten gick som jag trodde, lite låg nos och dåliga högersvängar, en 6:a. Läggandet var bra och inkallningen blev ett DK, för han hade focus på läktaren... Ställandet blev helgalet!!! Av någon anledning for han rakt ned på mage i ett jättefint läggande! 0:a
Apporteringen var lite konstig. Man fick sätta hunden plats och gå och hämta en apportbock. Men Yoggi höll det längsta han någonsin gjort! Sedan lade han sig ned och åt på den så det blev 0 i alla fall! =) Men jag var nöjd med framsteget! Hoppet var perfekt förutom ett snett sättande: 9. Helheten gav domaren 7 på trots två 0-poängare. Väldigt missnöjd med ställandet, det ska han inte missa!!! Så vi väntade inte på protokollet, eftersom vi skulle till Stockholm-Norrköping-Södertälje-Stockholm och vi åkte från Grums 14.15...
Nu laddar vi stenhårt för Påsksmällen 24/3, Finspång 29/3 och Katrineholm 30/3... Intensiv var ordet! = )

Nu bor Yoggi hos pappa en vecka igen och jag saknar honom & Harry grymt mycket!!! Och Fredrik såklart! Och alla er!!!

Grymt coolt att Norman spöade skiten ur Carola!!!!!!!!!! *ASG* Sedan måste jag säga att jag älskar Ola och förstår inte hur Sibel kunde vinna över honom!

Ni är bäst!!!

Kommentarer
Postat av: na,millie,ebba

Gu' vilka härliga badkillar !!! *älskar*
Jisses här är det full tävlingssatsning ser jag med späckat program ;o)
Nu har även jag börjat kolla in tävlingskalendern, så snart kör vi oxå igång.
Kram

2008-03-10 @ 21:32:57
URL: http://www.goldentjejenmillie.se
Postat av: Johanna och Viggo

Ni är så duktiga som hänger i! Vi håller på er! Kämpa på.. o du veckan i sthlm är snart över!

2008-03-10 @ 21:48:47
Postat av: Pia

Ja jag håller med dej!!! hur i hela friden kunde Ola åka ut??? mot Sibel.... Hmm
Jag är helnöjd med att Nordman kom vidare.
Du har så bra inställning och jag önskar att ni verkligen får igen för allt ni jobbar för med lydnaden !!
Ni har haft lite oflyt... Det släpper snart och ni kommer få era 1:a pris i rasande fart.
Jag hejjar på er !!
Kramis Pia

2008-03-11 @ 08:40:33
URL: http://www.catjings.se
Postat av: Thina o Bella o Delfi

Såg att du skulle starta på påsksmällen. Har fått PM dit men du finns inte med??? Finns det en reserv lista med eller? Ha en trevlig vecka.

2008-03-14 @ 16:06:26
URL: http://web.telia.com/~u18608868/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0