Påsksmällen!

24/3 2008

Idag var det dax för Påsksmällen och jag måste säga att snön som fallit hade gjort mig väldigt osugen på att tävla... Ni känner ju till Yoggi's icke-existerande kärlek till snö! Trodde aldrig jag skulle få en snygg platsliggning och läggande... Tränade lite i Mormiz trädgård igår och bröt ihop för han blev så låg! Vad jag än sa kröp han ihop i ett liggande eller satte sig. =( Men jag tänkte att jag ändå hade betalat och det var på hemmaplan...

Så idag så föll snön ännu tjockare och jag hade inga större förväntningar... Det var ett stort startfält; 18 ekipage. Jag satt och pratade med Thina som hade fullt upp idag med start både i 1:an och 2:an, var livrädd för att dra ett sent startnummer, hade ju både Fredrik och pappa med mig. Men jag hade tur och drog startnummer 1!!! Skönt att få lägga på en kant, nu hade jag ju bara snön att oroa mig för! ; )
Vi fick lägga på IPO-planen längst bort, så vi fick lugn och ro.
Jag borde aldrig ha tvivlat på hur trogen Yoggi är! Han lade sig ned så fint i snön som om ingenting!!! Låg snällt i sina 2 minuter och sedan var jag noga med att inte titta på honom innan det var dax att sätta honom upp igen. Duktig vovve! Så jag gick av planen med 2 10:or och ett stort flin!
Efteråt är jag ännu gladare att jag lade i första gruppen, för det blev rejält slagsmål i andra gruppen mellan tollare & en stor randig sak... Jätteotäckt! Det var tollaren som gick upp först, men den stora randiga var den som högg! Fick ned tollaren på rygg och högg i buken på den! Fy fan, det är verkligen ett hemskt moment! Jag är alltid lika nervös...

Sedan kom Thina och frågade om vi kunde byta plats så hon skulle hinna med att lägga Bella i 2:an, självklart! Så vi startade som nummer 4 istället. Jag testade lite moment med honom innan, men såg till att hålla honom glad hela tiden och var bästa polare när vi gick in på plan.
Han var lika vinglig som vanligt i linförigheten och fällde mig nästan i en vänstersväng... Sedan var det galet halt på sina ställen i snön och jag halkade rejält en gång. Men Johanna sa att det var bra, för efter det så fokuserade Yoggi mycket mer på mig!
Läggandet trodde jag skulle vålla problem, men inte då! Han lade sig fint ned och även här var jag noggrann med att inte titta på honom när jag kom tillbaka.
Inkallningen var klockren!!! Tänkte verkligen på att ha ögonkontakt och att han skulle vara fokuserad och han kom som ett skott!
Ställandet var det största framsteget idag och en stor seger!!! Han stannade och stod säkert, men sedan brukar han ju alltid slå ned rumpan så fort jag står bredvid honom. Men inte idag!!! Han väntade på kommando och satte sig så fint!!! Älskar min vovve!!!
Apporteringen vet vi ju hur den ska gå, så den 0:an kommer aldrig att göra mig besviken.
Hoppet var väldigt bra! Var även här noggrann med att ha ögonkontakt och fokus innan jag kommenderade! Sätter sig lite snett, men jag tänker inte krångla med honom. Katinka och tävlingsledaren stannade mig på väg ut och berömde ställandet och sa att det var en underbar hund!!! = ) *mallapa 2.0* Fick 8,5 på helheten! =)
Tyvärr blev det 4 poäng för lite, d.v.s. 156 poäng, men det är nära nu!!! Nästa helg kör vi ju bågga dagarna, då vore det väl 17 om vi inte får en 1:a i alla fall! Yoggi's poäng.

Nu är Yoggi på väg till Stockholm med pappa för en sista vecka medan jag ska på kurs. Är redigt trött på att aldrig få vara hemma mer än 1 vecka! Min träning blir lidande och mina vovvar saknas rejält!!! Fredrik's underbara systrar har tagit med sig Harry till Söderköping där de ska spendera sitt påsklov och ta hand om den numera randiga lilla faran!!!

image441
Duktiga Yoggan!

image442
"Jag kan sitta i snön hela dagen!"

image443
Kolla vem vi hittade!!! Snyggaste Viggon i hela världen!!! = )

Kommentarer
Postat av: Annelie & Martin

Grattis! vad nöjd du låter!! Såg jätte bra ut! Dom sista poängen kommer snart ska du se!! Vilken tur att du inte låg i andra omgången, såg inte roligt alls ut med slagsmål på planen! ha en bra vecka fast du inte får vara hemma!! Kram

2008-03-24 @ 18:38:24
URL: http://harpo-labradoren.se
Postat av: PIa

Ja ni hade en himla tur som fick lägga i första grupp !! *pust * blir orolig bara av att läsa vad som kunde ha hänt.Ni var så duktiga, idag var ju förutsättningarna inte det bästa (med tanke på vädret)Pått igen !!
Och vem ser man sist idag..... Snyggingen Viggo !!
Ja han var inte lätt att tappas med i Örebro. Melker åkte ut så det bara sjöng om det mot Viggo.
hälsa Viggo och matte från oss.
Ha det gott !!
kramis Pia

2008-03-24 @ 19:22:23
URL: http://www.catjings.se
Postat av: Fatima

Fulla av beundran är vi!! Ni är så BRA och du är så clever som kan fokusera och dela upp varje moment och hålla nerverna i schack!!!!!!
Nästa helg händer det, det känner jag på mig,Ha en fin vecka på kursen så ses vi sen när ni är hemma igen! KRAMAR i MASSOR

2008-03-24 @ 19:45:16
Postat av: lena,millie,ebba

Oj, va' bra jobbat i snövädret !!!!
Förstår att du är nöjd.
Kram

2008-03-24 @ 23:59:41
URL: http://www.goldentjejenmillie.se
Postat av: Johanna och Viggo

Här är en som skakade av uppskakning efter andra platsen.. å jag var inte ens en tävlande! huuuuh! Hemskt! Men duu Yoggi var superduktig igår. Såg inte det minsta berörd ut av snön! ååå det är ett framsteg!
Nu är ni snart där! Håller på er!

2008-03-25 @ 09:25:32
URL: http://www.freewebs.com/vovvenviggo/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0