Utställning i Nyköping

1/3 2008

Idag var det dax för kärt återseende i form av Yoggi! Han har ju bott hos min älskade far i Stockholm i 2 veckor och det syntes, kan jag säga... Rund som en tunna och raggig = ( Var väl inte mer än väntat.
image384
Lill-husse har saknat Yoggis!

Harry var först ut och var lika vimsig som förra gången, men det var samma domare så hoppet fanns ju. Uppfödare C-G Stafberg fanns på plats, vilket gjorde det hela lite mer nervöst. Han går inte bra, nosar alldeles för mycket och vill leka med allt och alla. Men även idag charmade han byxorna av domaren och vann bland grabbarna! Nöjd matte gick sedan in och tog hem BIR-valp med lite mer fokuserad vovve! Flera gånger har han dock stannat, hoppat på 3 ben och försökt klia sig... När jag hade satt ned honom i hagen, kom ett par och ville titta på honom. Kvinnan gratulerade mig och mannen lyfte upp Harry och vred och vände på honom och betraktade honom i alla möjliga vinklar! Helt knas! De hade tydligen en valp efter samma tik och kunde pappa Basil utan och innan. Lite kul... MER TRÄNING!!! Harry's fina kritik hittar du här!

Jag såg inte fram emot att visa tjock-Yoggis, även om det brukar vara ett lätt nöje-han visar nämligen sig själv! Han älskar det verkligen och även om han aldrig kommer att bli champion så har jag inte hjärta att ta det nöjet ifrån honom! = ) Men den norske domaren hade humor och förstod nog att det inte var ett konstant tillstånd, men för tjock var han! Så det blev ett väntat 2:a pris och fick bakläxa. Yoggi's pinsamma kritik läser du här!
image385
Yoggi står som 4:e vovve framifrån.
image386
Slipad utställningsvovve ligger i egen stol! = )


Fredrik var tvungen att åka tillbaka till Norpan och jobba, men pappa och jag härdade ut till klockan 16.00 och finalerna. Men det var en kort resa, ut i första gallringen. Jag är fortfarande supernöjd med mina grabbar!!!
image387
Mina underbara vovvar!

Kommentarer
Postat av: Moa

Grattis vännen!!! Härliga killar du har! Alla 3 såklart ;-) Kramar

2008-03-01 @ 20:07:01
URL: http://lucasflock.se
Postat av: lena,millie,ebba

Jättegrattis !!!
vilka fina killar du här ( även om vissa råkar vara lite tillfälligt runda )
Vi måste verkligen försöka ses snart, ni är såååå välkomna hit när det passar er. Tyvärr kan Paksu bli osäker och kaxig med hanhundar så Yoggi och han kanske inte kommer överens men det går väl att lösa på nå't sätt.
Kram

2008-03-01 @ 20:21:26
URL: http://www.goldentjejenmillie.se
Postat av: Pia

Skönt att läsa att ni är tillbaka i bloggvärlden igen :) Har saknat er !! :)
STORT GRATTIS TLL LILLEMANS FINA RESULTAT !!!
Ha det gott !
Kramis Pia

2008-03-02 @ 00:22:29
URL: http://www.catjings.se
Postat av: Fatima

Bra jobbat vännen! Grattis till de fina resultaten idag! Yoggis fetma bantar vi bort i spåret:) KRAM

2008-03-02 @ 01:33:18
Postat av: Johanna och Viggo

Jag förstår Yoggi, jag är med lite rund för tillfället å det är inte mitt fel ju =) Fast det är klart Yoggi har väl inte nån vappe i magen?!
Grattis grattis till Harpan dock som kanske springer om brorsan om han inte ser upp =)SKÖNT att du bloggar igen.. ser fram emot en vecka fullspäckad med bloggar från dej =)

2008-03-02 @ 08:13:04
Postat av: Annelie & Martin

Grattis!!! Det där med rundheten är vi också påpassade med emellanåt!! Inget att bry sig om!! Grabbarna är jätte fina och kul att du är tillbax i Norpan!! Kram

2008-03-02 @ 10:11:50
URL: http://harpo-labradoren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0