Yoggi Is Back In Town!

2/3 2008
Idag kände jag att det var dax att ha lite egentid med Yoggi, helt enligt mina nya regler att inte ta med Harry på våra promenader, då det bara sliter på mitt goda humör och förstör för Yoggis del...
Så vi lämnade käre far & Harry framför Vasaloppet (suck vad trist...) och begav oss till lilla skogen ovanför Himpa och sedan ned på Himpafältet.
Jag lade in massa små träningsmoment idag, eftersom det var ett tag sedan han gjorde något ville jag "känna av" honom lite. Först körde vi lite balansträning på en stooor tall som låg tvärs igenom skogen:
image388
Inga problem med balunsen här inte! ; )

Sedan ville jag ge apporteringen en liten chans till, trots att det inte är hans starka sida... Tänkte att det kanske kan hjälpa även gentemot lydnadsapporteringen om det går att leka fram. Jag verkar ha hittat ett vinnande koncept i flodhästen jag låter dem apportera i alla fall, har ännu inte hittat en hund som inte gillar den! = ) Idag har den dock fått ta sig ett bad, för den var redigt äcklig efter dagens övingar i ömsom lera ömsom snöblask!
Tog till mig det Fatima sa i fredags om att inte göra det för svårt, för fort, vilket är mitt stooora problem. Jag skyndar inte gärna långsamt... Men idag satte jag Yoggi plats och gick iväg rakt fram och lade den, sedan tillbaka. Fortfarande lite knas med avlämningarna, men eftersom jag inte har några kunskaper här så vet jag inte hur jag ska korrigera det... Men fart ut och fart in, så jag är nöjd! Sista gångerna backade jag utgångspunkten och det verkade inte vara något bekymmer.
image389
Här kommer jag med världens finaste flodis!!!

Sedan drog vi vidare i spåret och då fick vi träna lite bergsklättring:
image390
Snygg grabb posar...

Sedan körde vi några korta apporteringar, då jag kastade iväg flodis och sedan kommenderade hämtning:
image391
Genom snön mot målet-matte!

Efter det kom vi ned på Himpa och ett helt annat "klimat", Yoggan badade tassarna och fjantade sig i den nyblivna sjön på fältet:
image392
Shrek?
image393
Yoggi & hans spegelbild. Ser ni så bred han är mellan frambenen? Hua!

Självklart fick han gå ned till Strömmen och kolla läget, fanns tydligen inte så många änder i Storstockholm! = ) Vi passade på att lägga in lite agility på vår promenad:
image394
Cirkushunden Yoggi hoppar genom en del byggställning!

Jag är så glad över att få ha min vovve hemma den här kommande veckan, sedan ska både han & jag till Stockholm igen. Men i veckan är vi game på allt ni har att erbjuda!

Kommentarer
Postat av: Fatima o grabbarna

Fin - fina Yoggi , han ser inte alls tjock ut!!
Hur gick det med husvisningen,vart ligger huset?!
Ska försöka göra mig fri för tisdagen, i sådana fall ska vi vara på plats vid 10-tiden...
det blev ingen rally för oss, åkte och tittade på hopptävlingar istället. Kom på det att jag inte kan hålla på med ALLT,bra va! Pussa Harry på nosen från oss,hoppas ni kan umgås med oss även fortsättningsvis fast att vi inte lyckas lika bra som ni med vänstervarven!! Ringer dig under månd.KRAM

2008-03-02 @ 21:58:24
Postat av: lena,millie,ebba

Härligt med egen tid för Yoggis !
Jag är superdålig på det....måste verkligen skärpa till mig....fast här är det Ebba som skulle behöva matte för sig själv så hon hinner få med sig hjärnan när matte hittar på saker. Millie hinner ju före på en tusendelssekund och är alltid i vägen för Lill-skrutt.
Upptäckte i almanackan att sonen har tandläkarbesök på onsdag när vi skulle ses :o(
Har du någon möjlighet på torsdag i stället vid lunch ???? Attans att det alltid ska va' så svårt att pussla ihop tider....jag som tycker att vi aldrig har nå't för oss.
Kram

2008-03-04 @ 08:14:28
URL: http://www.goldentjejenmillie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0