Dagsläget...

14/5 2008

Här har det verkligen gått på sparlåga på sista tiden, dels p.g.a. att jag äter penecillin och måste ta det lugnt och grabbarna har fått stå tillbaka för jobbet den senaste veckan...

Harry och jag var på kurs i måndags och jag är verkligen nöjd med honom!!! Han har en helt annan uppfattning om lydnadsträning än vad Yoggi har, han tycker det är så kul och gör snarare för mycket än för lite... Väldigt känslig, men ganska rolig att jobba med när vi synkar...
Men jag har skjutit upp hans debut, eftersom jag har varit sjuk så har ingen av grabbarna fått träna ordentligt, så det känns inte schysst att debutera dem 31/5. Istället kommer Harry debutera 1:an och Yoggi 2:an i Grums den 28/6, känns bra med en liten, liten klubb med få startande och inga kritiska ögon. För Harry är det mest stadgan som fattas och ställandet. Med Yoggi är det mest rutan som måste tränas, de andra momenten kan han, fjärren är riktigt fin! Inkallningen har blivit suverän sedan jag la in stoppsignal med pipa, nu tvärstannar han på endast handtecken! Underbara vovvar!!! De har verkligen hållit mig "vid liv" när jag har legat hemma och varit sjuk.

Måste ge mig själv supermycket beröm; på de 4 veckor som gått sedan jag vägde in mig på ViktVäktarna så har jag gått ned 6 kilo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! =) Är så jätte,jätte, jättenöjd med mig själv!!! Trodde inte det skulle gå så lätt! Nu ska jag bara fortsätta i samma tempo...

image517
Yoggi 7 veckor gammal! Underbart söt!!!

image518
Harry 8 veckor... Varför är de inte valpar längre???

Kommentarer
Postat av: Annelie & Martin

Härligt att det går bra för er!! Jag hoppas att ditt tillfrsknade håller i sig!! och GRATTIS till -6 kg!! Härligt!!
Kram

2008-05-16 @ 22:18:30
URL: http://harpo-labradoren.se
Postat av: lena,millie,ebba

Skönt att se att du såg ganska pigg ut på kursen idag, så du orkade jobba ordentligt ;o)
Inte dåligt med -6 kg. Bra gjort !!!!
Kram

2008-05-19 @ 23:52:15
URL: http://www.goldentjejenmillie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0