Flottare Yoggi & Trädgårdsmästare Harry!

5/5 2008

Nu har vi precis kommit hem ifrån en underbart avslappnande långhelg vid sjön i Norge, som både vi och vovvarna har njutit något grymt av!!! Välbehövlig vila, god mat och tyvärr en rejäl släng av magsjuka för min del. Tror att det beror på att jag har jobbat och stressat så mycket i det sista, kroppen sa bara tvärnej tillslut. Men nu känns det bra, håller på och laddar för att åka på kurs i Söderköping med Fatima & Aaron, plockar iordning lite här hemma och planerar veckans aktiviteter...
Åh! Hade fått svar på Högskoleprovet nu när jag kom hem: 1.7!!! Så jävla nöjd och stolt!!! Förra gången jag skrev hade jag 1.1, så det var verkligen en förbättring. Fredrik hade oxå fått svar och hade det exakta resultatet 1.0, bra jobbat!

Innan vi åkte så var vi tvugna att köpa ny mat åt båda grabbarna och på kvällen vägde vi deras ransoner... Inte konstigt att Marie & Mats tyckte Harry var mager; han har bara fått hälften av vad han ska ha!!! = ( Men det blir det ändring på nu, 4 dl/dag istället för 2, så får vi se. Jag hoppas att han fyller ut i ljumskarna och inte kring buken, vill inte ha en tjockis till... Såg dessutom på en av helgens bilder att revbenen syns på Harry när an sträcker ut... *skäms* Men de avslutade sin långweekend med frukost i den soliga trädgården imorse, efter morgondoppet! Heaven on earth...

Vi har sannerligen hittat grabbarnas drömyrken den här helgen; Yoggi har flottat timmer i strandkanten så fort han har blivit nedsläppt till vattnet och Harry spenderade hela gårdagen åt att hjälpa mamma med trädgårdsskötseln... Hehehe.

image502
Mjösa's strand är full med härlig drivved!

image503
Snyggaste bordern!

image504
"Timber!"

image505
Grabbarna samarbetar med flottningen...

image506
Ibland var det paus och märgben i gröngräset! = )

image507
Kapten Laban är inte som alla andra katter...

image508
Harry "hjälper" mamma med ogräset...

image509
Kors i taket!!! Harry ligger still! = O

image510
"Jag hämtar spaden!!!"
image511
"Jag har spaden, lalallala..."

image512
"Vänta mormor, så ska jag hjälpa dig" säger Harry.

image513
"Och så lägger man dom hära här i..."

image514
"All jord ska ut!!!"

image515
"Sen tar vi en kruka att plantera blommorna i!" = ) Underbaraste trädgårdsmästaren i hela världen!!!

image516
Sen kväll vid strandkanten... Paradiset.

Så, om ni har timmer som behöver flottas eller något som behövs göras i trädgården; ring oss!!! = )

Kommentarer
Postat av: Amanda

Vilken härlig helg ni verkar ha haft!! Riktigt avundsjuk ^^. Här hos oss är det stackars Buddy som råkat ut för magsjukan, en gulbrun fors rann ur honom här om dagen :(. Men han verkar ha återhämtat sig igen minst sagt :P han ligger här och åmar sig på mattan haha. Ha det gott!! Kram // Amanda

2008-05-05 @ 20:39:36
URL: http://vildatassar.blogspot.com
Postat av: Trazzel med familj

Tjenare
Trötta efter 14 tim körning till Norge vi också, Kristinesand, missade certet, så det ver bara åka hem besvikna, förståss...Norge verkar inte tycka om oss, det har "strulat" hela tiden med olika saker, och fy .....va DYRT!!!!!! Jag var jättesur, så trist. Jag berättar mer när vi ses. Va glad jag blir att lilla Harry får mer mat !!!!!!
Ha det!
Mats, Marie, Kizzy, Trazzel

2008-05-05 @ 22:20:39
URL: http://www.varahundar.se
Postat av: Pia

Hihi han är allt bra söt din trädgårdsmästare !!!
Ha det gott !!
kramis från Pia

2008-05-06 @ 16:30:05
URL: http://www.catjings.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0