Årets Sista Utställning...

12/10 2008

Igår packade vi in vovvarna och Fredriks föräldrar i bilen för en tripp till Strängnäs, där Östsvenska Terrierklubben höll officiell utställning på Helmer Ridcenter. Vilken fantastisk anläggning, men jobbigt att ställa i ridhus... Smutsigt och allt jävla skällande som bara ekar mellan väggarna.
Grabbarna skötte sig bra, men man fick verkligen borsta av dem varje gång, manegedammet satt fast i pälsen. Först ut var Harry och han är sååååååååååå TRÅKIG att ställa!!! Största problemet är att han nästan alltid får gå först eftersom han börjar på B, då vill han bara vända sig om och titta på de andra... Suck... Och han gillar inte alls att stå fint, rumpan slår i backen efter några sekunder, han böjer sidan så han mest liknar en brun banan! MORR!!! Kommer ni ihåg de där platsleksakerna med ledade ben som man kunde trycka på en platta under så vek de sig åt olika håll? SÅ är Harry. Helt lealös... Men domaren tyckte att han var fin i alla fall, hon dömde ju hans första utställning i Nyköping och då gick det ju bra... Men hon är så grön, gör allt efter ett visst mönster och är väldigt osäker känns det som. Men han fick i alla fall 1:a pris med HP och kom på 4:e plats.
Så skönt att ha Harry överstökad och få gå med Yoggi! = ) Han vet i alla fall vad det går ut på och står snyggast av alla! Fick beröm av Monica att han såg fin ut i hullet nu, det var verkligen på tiden!!! De väger nu 9,5 kg båda två och kunde inte se mer olika ut!!! Det är ju stort rabalder om borderterrierns vikt för tillfället och de som säger att Harry ska väga mindre är HELT GALNA!!! Han är nästan mager, men väldigt långbent. I det långa loppet så handlar det endast om att matcha hundarna bättre vid parningar, har man en stor hane så ska man ju naturligtvis inte para den med en lika stor tik. Men jag blir väldigt ledsen på dem som anser att mina hundar skulle vara sämre avelsdjur för att de är lite större. Yoggi har det bästa psyke jag någonsin stött på hos någon terrier överhuvudtaget och Harry är Harry... Inga problem hos den här domaren, mest kommentarer som "kraftfullt" och "maskulint" och det ser jag endast som positivt. Det åkte ut en hel del hundar i Öppna klassen och Yoggi kom på en hedervärd 5:e plats. Hade varit kul med en bättre placering och ett CK, men det tar vi nästa gång.
Har bestämt mig för att åka till My Dog i Göteborg, svindyrt, men såååååååååå kul!!! Som tur var så får jag bo hos min älskade Marlon!!! Thanx!!! Ser fram emot det redan. Synd att vi är i Florida när det är Stora Stockholm i december, hade verkligen velat åka!!! Någon som vill byta??? ; )

Idag har jag & Harry varit ute på Smedby Gård hos Lotta på extraträning, väldigt givande och kul! Harry har gått tillbaka till att lägga sig ned vid inkallning när jag lämnar honom... När jag visade för Lotta så ställde han sig upp istället, busungen! Störningen var alldeles för stor ute på fältet där vi körde, så han sprang med nosen fastklistrad i gräset... Men det är väl bara att räkna med när gräset var så högt, går bättre på lydnadsplan. Läggandet och ställandet är riktigt, riktigt bra, jag gör DK:n så det bara visslar om det, men Harry verkar ha fattat grejjen i alla fall. Måste lugna ned mig själv och lita mer på att lillgrabben faktiskt kan göra saker rätt... Hihihihi.

'
Tack för en rolig utställningssäsong grabbar!!! Nästa år tar vi certen! = )

Kommentarer
Postat av: Annelie & Martin

Grattis till fin, fina utställnings resultat!! Vi siktar in oss i slutet av månaden för vår sista för i år!! Men du, jag åker till Florida, så åker du till Stora Stockholm!!!! Byt, byt kommer aldrig igen!!! Nästa söndag åker vi till Smedby gård för träning med Lotta!!! Det blir toppen! Kramisar

2008-10-12 @ 21:02:09
URL: http://harpo-labradoren.se
Postat av: OSCAR & company

Grattis till vovvarnas resultat. Klart du får bo hos oss. Vi kräver att du gör det när du är i närheten. Kramar till er alla från oss alla!

2008-10-13 @ 08:03:17
URL: http://itsaboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0