Lydnadstävling Flen

19/10 2008

Idag gick jag upp tidigare än vad jag gjorde när jag skulle jobba igår, känns knasigt... Skulle ju inte haft med mig Yoggi egentligen, men han låg bara vid sovrumsdörren och gnällde så jag var rädd att han skulle väcka Fredrik. Fredrik har både tandvärk och ont i största allmänhet så det kändes inte som en bra idé att lämna Yoggi att reta upp honom ännu mer.

Vi drog startnummer 7 av 16, mycket bra! Platsliggningen gjordes i grupp 1-8 och 9-16 och det var lite vått i gräset så jag visste ju inte om Harry tänkte lägga sig ned alls. Men det gjorde han visst och låg snällt i sina 2 minuter, tyvärr reste han sig innan kommando vilket jag hade på känn.
Sedan stannade jag och kollade på den andra gruppen och var väldigt glad att jag inte lade i den, det var 1 som reste sig och gick runt och två som satte sig upp. Harry hade nog hängt på ganska snabbt om någon hade rört på sig i hans grupp. Sedan såg vi även startnummer 1, en kille med malle som såg så kuvad ut. Den hunden gjorde alla momenten helt perfekt, men det fanns ingen glädje!!! Okej att Harry är på tok FÖR uppåt väggarna, men det såg så dött ut. De fick 197,5 poäng, men hussen klappade inte ens om hunden efter programmet bara gick och satte den i bilen.
Jag värmde upp Harry med Anders Svensson och hans underbara bordercollie runt oss, lite jobbigt faktiskt... Men Harry gjorde samtliga moment väldigt bra och mina förhoppningar steg ett snäpp.

Inne på plan försvann han till någon annan plats, han var inte kvar med mig i alla fall. Ingen kontakt under linförigheten, det var gräset eller tävlingsledaren som gällde och han missade flera svängar och gick före flera gånger.
Läggandet var en stor besvikelse, han var på väg att lägga sig jättefint, men ändrade sig och satt istället hela momentet vilket gav 0 poäng... = (
Inkallningen var så söt!!! Han kommer ju alltid som skjuten ur en kanon och benen går i cirklar på sidorna och öronen är kvar på utgångsplatsen. Men det var så blött i gräset och massa löv gjorde det svinhalt så han hade inte en susning att stanna hos mig. Hörde bara en rivstart i löven bakom mig och sedan satt han och tittade stortögt på mig! Både domaren och tävlingsledaren bröt ihop av skratt och fick vända sig bort.
Ställandet var helt okej.
Apporteringen vet jag ju att det inte går, men idag vet jag inte vad han gjorde... När jag sa "apport" så ställde han sig upp och vred så han stod framför mig, reste sig och tog tag om mina armar och höll sig fast... Ehh? Återigen skratt från domare och TL... Han är ju helt klart udda men det blev 0 i alla fall. Vi fick i alla fall 8:a på helheten och det var snällt av dem, tyvärr gick det inte att se vad hon hade skrivit för kommentarer. Alla poäng hittar ni här.

Nu är det en vecka  till nästa tävling och vår underbara tränare Lotta har lovat att hjälpa oss på torsdag och se vad vi kan göra för "quick-fix". Det tråkiga var att jag inte hade någon med mig som kunde tala om vad som var fel och om det var jag eller Harry som drog ned poängen.
På onsdag är det anlagsprov i viltspår som gäller och jag tror att Harry får köra i alla fall, man kan ju ha tur och om jag aktiverar honom hela dagen så kanske han inte har så mycket överskottsenergi...

Kommentarer
Postat av: Amanda

Hahaha hejja Harry! You know we love ya dude! Får jag bara lite trygghet i mig kommer vi dessvärre snart och spöar er med hästlängder! Mohahahha! Kramar från götet!

2008-10-19 @ 20:24:20
URL: http://vildatassar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0