Lydnadstävling Valdemarsvik

25/10 2008

Idag var det dax igen och efter ett underbart pass för Lotta i torsdags så hade jag nytt hopp. Fick verkligen inse vilken roll min hållning gjorde för linförigheten och vi hittade ett acceptabelt dk som han verkade lägga sig på... Bara det inte var för blött... Sicken fjoll-border jag har fått tag i...
Fortfarande lite sur över de "missade" anlagsproven i onsdags så kände jag att NÅGONTING borde gå vägen för mig den här veckan...
Husse fick en ny feberattack under natten så vi lämnade av honom & Yoggi hos svärmor i Sörping, tråkigt att inte så något sällskap den här gången heller men en sjuk Fredrik är inte kul att ha i närheten i alla fall! = ) Väl på plats träffade vi Barbro med Tindra och Thina med Bella som tävlade 2:an resp. 3:an och det var ju skönt att ha någon att prata med. Sedan lyckades jag dra startnummer 1 av 12 vilket jag var nöjd med. Det var rätt vattensjukt runt planen men hyfsat torrt på i alla fall, så det kändes ju som att Harry skulle kunna lägga sig ned.
Platsläggningen gick jättebra! Han låg stadigt och fint och idag satte han sig inte upp förrän jag gav kommando-framsteg! Sedan var det tandvisning och trots att han helst villa vara under tröjan på Katinka så fick vi 10 poäng även där! = ) Sedan hann jag ju värma honom lite till och han gick med superkontakt.
Sedan var det sanningens ögonblick... Linförigheten var KATASTROF!!! Han var före, efter, i vägen, satte sig inte i en enda halt!!! USCH!!! Kändes så trist när han går så himla fint precis innan och jag tyckte jag gick som jag gjorde för Lotta i torsdags... Hmm, såg en västgötaspets med underbar kontakt i 2:an, så Harry ka inte skylla på sin storlek...
Läggandet blev samma historia som förra veckan, efter ett kraftigt DK så sätter han sig ned med tveksam min! =(
Inkallningen har ju alla förutsättningar att bli en 10:a, men han kraschade rakt in i mitt vänstra smalben så det blev 9,5. =)
Ställandet var okej, inget att orda om.
Apporten som alltid: 0.
Hoppet vet jag inte vad han gjorde med... Vi har ju ändrat från 3 plankor till 4, eftersom han slarvar så med tassarna om det bara är 3. Men idag slog han i på 4... Såg mest ut som att han ramlade över hindret i ren tur... Lustigt...
Katinka tyckte i alla fall att jag hade en härlig hund, med alla kvaliteér för tävling, men åldern emot sig just nu... Och jag vet ju det längst inne, men det känns ändå surt när det går så bra på träning/uppvärmning! Men han kommer förhoppningsvis aldrig bli värre!!! Hoppas jag... Nu har vi bara KM i Sörping kvar om 2 veckor... Dagens protokoll.

Yoggi kommer att få en privatkurs för Lotta i julklapp (hmm, mest matte kanske?) för att se om vi kan jobba bort de träliga framförandena och få en bättre fri fot. Han är väldigt explosiv nu och teknisk har han ju alltid varit. Avundsjuka ska aldrig underskattas som träningsmetod, hihihihi.


Harry hjälper husse att laga mat...


Modell Yoggi! <3


*Gäääsp*


Mys på favvisskinnet framför Mormiz öppna spis är toppen!


Min nya bästis!!! = )

Kommentarer
Postat av: Johanna och Stina

det är ju det där med åldern! viggo var ju likadan! Pefekt på träning men klarade inte riktigt störningarna som tävlingar innebar!

2008-10-25 @ 23:20:42
URL: http://minisdagbok.blogg.se/
Postat av: Oscar & company

Hej. Vi längtar oxå efter er. Inte lång tid kvar nu. Åskan önskar sig nån leksak hälsar han. Kram

2008-10-26 @ 07:18:02
Postat av: Pia

Ja du är en envis tjej, det är bra det kram på dej

Kramis från Pia

2008-10-26 @ 19:24:51
URL: http://www.catjings.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0