Up To Date!

9/10 2008

Det var inte igår! Har jobbat en del och denna veckan har det blivit sena pass. Hundarna  rullar på som vanligt, men jag tänkte  börja med att prata om mig själv... =)
Jag sökte jobb som larmoperatör på SOS Alarm för några månader sedan och blev först kallad till info och intelligenstest. Vi var 60 sökande, de kallade 20 till detta möte. Intelligenstestet innehöll 50 uppgifter och man hade 12 minuter på sig... Kändes bra. De sa att om de inte hörde av sig inom 2 veckor så var man inte aktuell för jobbet, så när två veckor hade gått med marginal var jag ganska ledsen. Men efter 3,5 vecka så fick jag ett efterlängtat samtal, Barbro Hult ville att jag skulle komma på intervju med henne!!! JIPPIE!!! Intervjun var väldigt jobbig, för det syntes inte ett dugg på henne vad hon tyckte om mina svar... Så skulle de höra av sig måndag eller tisdag denna veckan och säga om man gick vidare eller inte. Jag hade i alla fall haft väldigt högt resultat på intelligenstestet, det var kul att höra!!! =) Kan vara smart, ibland... Så i tisdags ringde hon för att be mig komma på stress/simultankapacitetstest... GULP! Så jag var där imorse...

Det var Barbro och Lena (planeraren) som skulle bedömma mig. Jag fick framför mig: 1 st telefonkatalog från Ystad 2003, 1 katalog med prisuppgifter på ambulanstransporter mellan olika orter, 1 katalog med gatuförteckning, 1 tidtagarur, 1 papper numrerat 1-15 för svar på frågor, 1 papper med 4 spalter: bokstäver 1-17, 1 tipsrad med 15 rader, 1 spalt för färger och 1 för städer... Sedan hade jag 4 högar med 50 kort i varje: röda, blåa, gröna, gula, 1-50 och 50 st med namn från A-Ö. De skulle sorteras efter färg, i nummerordning och alfabetisk ordning... Jag hade 30 minuter på mig och det var tufft! En CD spelade upp instruktioner hela tiden, uppgifter och frågor... Färger och städer samt matchresultat och bokstäver lästes upp hur som helst. Sedan kom 2 "larmsamtal", ett för brandkår och ett för ambulans, man skulle skriva ned alla detaljer och vägbeskrivning.  Det kom dikter emellanåt, väldigt förvirrande... Prisuppgifter på transport mellan Luleå och Halmstad, adressen till Apoteket i Simrishamn, alla bärgare i Sjöbo kommun... Helt vansinnigt... Men det kändes okej, pulsen var genomgående ganska hög skulle jag gissa... = ) Så mitt i programmet säger rösten: "Du måste nu ta paus i 60 sekunder, du får inte göra någonting under denna tiden..." DET var mest stressande! Fick oxå ta tid mellan 2 pip... Efter 30 minuter var det klart och jag fick gå ut medan de rättade provet... NERVIGT!!! Sedan kallade de in mig igen och jag slog mig nervöst ned. Barbro sa: "Vi vill börja med att säga att det var ett rent nöje att se dig arbeta! Extremt välorganiserad och simultan och snabb var du med! Full pott på samtliga uppgifter och ett stort MVG kan vi väl säga." Det var så underbart att höra det och även om jag inte får jobbet så är det otroligt skönt för självkänslan att veta att jag klarade både det här och IQ-testet med bravur! Så nu ska jag dit och träffa platschefen nästa torsdag, hon som bestämmer vilka som får jobben. Vi är nu 7 st som slåss om 2-3 platser... Håll tummar & tassar på torsdag nästa vecka runt 14.00... Just det!!! Roligaste idag! Barbro är ingen speciellt lättsam människa och ganska svårflirtad, så skulle vi bestämma tid för nästa veckas intervju och så säger hon till Lena: "Ja, det passar väl bäst vid 14-tiden, ni har ju påsättning då?... Oj! Utsättning menar jag!!!" Det var SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ kul, jag kunde inte hålla mig för skratt!!!

Grabbarna är idag nytvättade med Barnängens Pigga Päron, de luktade SKITILLA! Ska ju ställa i Strängnäs på lördag så jag kände att det var dax. Men nu är Harry's päls för len så jag får väl rulla honom i grus imorgon... Hihihi.
Träningen går så himla bra, måste tacka Thina för att hon tipsade om Lotta - helt underbar tränare!!!!!!!! Hon har gett mig alla verktyg jag behöver för att förstå och kunna använda hans kvalité. Vi har diskuterat kastrering för hans del, för han blir VÄLDIGT stressad så fort vi går utanför dörren, av alla lukter. Lotta tycker att jag ska göra det om jag verkligen vill satsa på elitlydnad, vilket vi båda tror han har kapacitet för. Men jag vill gärna vänta till våren och se om det är åldersrelaterat och det vore ju så roligt om jag kunde få avla på honom. Han har ju inte ens vuxit i sin fina kostym än... På söndag är det extraträning hemma hos Lotta på Smedby Gård, ska bli så roligt!

Yoggi har nu äntligen fått tid för sitt anlagsprov i viltspår!!! Det blir en onsdag om 2 veckor, i Björkvik. Tror verkligen att han fixar det, jobbade väldigt fint sist jag lade spår. Kommer inte att köra Harry i år, han är alldeles för stressad och kör bara upp nosen i vädret och springer till spårslut... =) Sötnosen! Yoggi har blivit JÄTTEROLIG att köra lydnad med, men kommer ändå inte tävla honom mer. Inte i år i alla fall... Hehehe.

Harry har 3 tävlingar inplanerade: Flen nästa söndag, Valdemarsvik lördagen efter det och självklart KM i Sörping 8/11. Får se hur det går, är kul att komma ut igen i alla fall!


Nu är det nästan exakt 1 år sedan Harry flyttade hem till oss, det har hänt en del...


... men storebror är fortfarande den stoooora idolen! Älskar mina underbara grabbar!

Kommentarer
Postat av: Thina

Vad du bloggar dåligt. Kul du anmält till tävling tyvärr kan jag inte se dej någon gång ev SBK. Du ser Lotta kan väcka de flesta hundar att tycka det är roligt att träna lydnad. Man behöver ett öga ibland. Ha det

2008-10-10 @ 10:40:22
URL: http://goldenmudi.info.se
Postat av: Amanda

Hej du! Jo tack, eller snarare är jag envis som en åsna :P. Jasså du, jo men ring på du! Kram!! // Amanda

2008-10-10 @ 17:56:44
URL: http://vildatassar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0