Utebliven Utställning...

25/4 2009

Igår var det ju dax för utställningsdebut på SKK i Västerås så vi var uppe i ottan och skulle ha med oss Lucas. Men när jag började kolla i papprena så fick man inte ha med sig andra hundar in och det skulle ju bli tokvarmt så vi kunde ju inte ha Harry i bilen under dagen... Så himla dåligt!!! Tror aldrig jag har varit med om att man inte får ha med sig en hund som inte tävlar, kanske inte har tänkt på det för att de alltid har tävlat båda två. Sedan ville de ha 40.- i parkering, 60:- i entré och 50:- för programmet... Någonstans tycker jag att det börjar bli väldigt dyrt, det är ju inte direkt gratis att anmäla sig... Så jag dissade dem och stannade hemma, stackars Yoggi blev trimmad helt i "onödan"! =) Inte nöjd! Så vi gick och lade oss en stund igen, sedan hämtade vi Lucas och åkte ut till Östermem och grillade i skogen. Tänkte först att det var ganska varmt, men först när Harry däckade uppe på berget insåg jag att värmen verkligen kom på en gång och det tar ju så hårt på dem när de inte är vana. Så jag fångade in honom när han hade druckit och gick loss på hans EXTREMLÅNGA päls! Det var såååå mycket jobb, tog säkert en halvtimme att få bort det värsta. Fast han inte gillade det så tyckte han nog att det var väldigt skönt att bli av med sin långa päls i alla fall, han riktigt åmade sig i solen efter det.

När alla var mätta och glada packade vi in oss i bilen och åkte till Söderköping för en mjukglass på torget och en promenad runt ån, mysigt! Men väldigt jobbigt med Harry's skällande! Pinsamma hund, måste komma på vad jag ska göra med det.


Yoggi trivs med sin nya, korta päls.


Harry innan han insåg hur varmt det var =D


"Hej husse, får jag med lite korv eller?"


Skugga!


Grabbarna!


Min fina Yoggi!


Glass är gott, och skall delas broderligt! ♥


Vad gillar ni Harry's jättetunga? = D

Kommentarer
Postat av: Pernilla, Lukas och Ture

Inomhusutställningar brukar tyvärr vara så. Men ni fick ju en urmysig dag iaf! =)

Ha en bra söndag!

Kram från oss

2009-04-26 @ 13:02:02
URL: http://www.labradaren.se
Postat av: Johanna och gänget

Vilken mysig dag! Bättre än å ranta runt i ring!

2009-04-26 @ 20:30:14
Postat av: Camilla.V o Isac

Hej på er! tråkigt att det inte blev ngn utställning. Jag tycker att jag känner igen släktdragen med Harrys långa tunga, har en här med väldigt lång tunga!!! Igår blev Harryt "farbror". Isac blev pappa till 3 hanar o 2 tikar. Vi ska åka och titta på dom i övermorgon.

Kram fr oss

2009-04-28 @ 19:27:30
URL: http://isacofoto.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0