Happy Harry!!!

7/8 2009

HAPPY BIRTHDAY HARRY!!!

Idag fyller den underbara J-kullen 2 år! Vi skickar Grattis-kramar till er alla: B. Julio Iglesias, B. Jagellonica, B. Justitia, B.  Jokasta och änglahunden B. Judith! Stort tack till CG & Monica för förtroendet med denna unge herre...

Vi har verkligen haft ett tufft halvår på många sätt, men igår kom dagen som gjorde att man glömde allt det svåra och alla tårar. Jag hade mailat och bett att få vara med på Kanalettan utom tävlan, vilket jag fick! Det var VÄLDIGT länge sedan Harry tävlade eller ens var på en tävlingsplats och mitt enda mål var att han skulle ligga hela platsen och inte skälla. Sist vi tävlade satte han sig ju nästan direkt och skällde sedan 2 minuter i sträck!
Vi drog startnummer 6 av 13 och Lena & Millie 7. De körde appellen först och vi passade på att få lite i magen, Yoggi hade vi lämnat hemma för jag ville inte att Harry skulle söka stod i honom och bjäbba upp sig. Sedan blev det dags och det skulle ligga 7 hundar i första gruppen, så vi tog plats bredvid Millie på kanten. Jag gick nervöst iväg, men kände mig lugnare ju längre tiden gick. När vi hade legat 1,5 minut så reste sig en hund upp och for runt lite så de bröt momentet. TYPISKT!!! Tänkte att han ligger ju inte snällt 2 minuter till, men det gjorde han ju faktiskt!!! Underbare lille voffe! Så dagens mål var avklarat tidigt och jag slappnade därmed av. Vore mycket bättre att ha platsen sist...
Vi hann sitta och tjattra med Lena länge innan det blev vår tur och precis när jag skulle in blev jag lite illamånde, men hann tänka att vi tar ett moment i taget och platsen gick kanon!
Linförigheten gick väldigt bra! Jag drog ned rejält på tempot avsiktligt för att han inte skulle rusa iväg och missade inte en enda sväng eller halt! Duktig grabb! 8:a
Läggandet tyckte jag själv var kanon, men domaren såg något mindre bra... 7:a
Inkallningen gick som vanligt kanoners! 9,5
Ställandet
tyckte jag att han sackade lite, väntade på kommando och kom lite bakom, men satte sig inte för fort i alla fall! =D 7:a
Apportering är ju inte hans grej och han släppte den omedelbart och sprang och grep tag om TL's stackars ben istället... 0:a
Hopp över hinder är ju inga problem och jag bad om 4 plankor, bra val! 9,5
Helheten
  fick vi 9 för med kommentaren Härlig attityd!

Jag var så grymt jävla supernöjd med honom!!! Johanna sa att det såg ut som jag skulle svimma när jag gick av plan, men jag var bara såååååååååååååååå lycklig! Äntligen lite framsteg för oss!!! Det tycker jag att vi är värda efter det senaste träliga halvåret! Vi har långt kvar men den här biten ska vi njuta av.
Varken jag eller Fredrik hade koll på mina poäng så det blev en spänd väntan på prisutdelningen... Placerad efter placerad ropades upp och till slut var det bara jag & Lena kvar!!! Helt sjukt! På 2:a plats ropade de upp mig & Harry med 163 poäng och ett första pris!!! Vi vann en boll och var nog stoltast av alla. Dessutom roligt att bli slagen av Lena & Millie på 165 poäng som inte var så hoppfulla innan. STORT GRATTIS VÄNNER!!!
Det sms:ades och ringdes en hel del, framförallt till den bästa tränaren i hela världen som har både 1:an och 2:an i sitt "stall": Lotta Petersen!!! Tusen miljoner tack för att du står ut med oss och hittar nya vägar vilket problem du än står inför!
Tack för alla Grattis vi fick igår, det värmer! De flesta av er vet ju hur hårt vi har kämpat.

Nu är det "bara" 1,5 månad tills han får tävla på riktigt, vore skönt att få in någon inoff till innan...


Harry 7 veckor...


Harry ska precis fylla 1 år och badar för fullt i Mjøsa!


Underbara Harry 2 år!!!


Man måste ju bara älska honom! =D


Tack hjärtat, du ägde verkligen igår!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Grattis igen!! Harry barry, världens braigaste border terrier!! Och grattis på födelsedagen igen:)

2009-08-07 @ 23:26:08
URL: http://hannaholm.blogg.se/
Postat av: lena, millie,ebba

JÄTTEGRATTIS på födelsedagen Harry !!!!!!!!!

Och supergrattis till 2:a platsen på kanalettan.....taskigt att vi skulle slå er där ;o)

ha ha ha 1:a och 2:a vilka hundar vi har....och snart får ni köra "på riktigt" !!

Ha en bra helg !!

Kram

2009-08-07 @ 23:45:18
URL: http://www.goldentjejenmillie.se
Postat av: Trazzel

GRATTIS !

Från alla oss.

Du är jätteduktig. Hoppas vi ses på Norrköpingsutställningen.

2009-08-08 @ 20:21:47
URL: http://www.varahundar.se
Postat av: Rosa,Cappie,TomTom & Dalton

GRATTIS igen Harry gubben :-) både till andra platsen och din andra födelsedag. Hoppas att du fick nåt smarrigt att äta. TomTom som fyllde 5 år den 6 fick pannkakstårta.

Jo han blir bara lugnare och lugnare, men det tror jag mest beror på att/hur jag tränar.

kramis till er alla

2009-08-08 @ 21:27:48
URL: http://frisegardborder.be
Postat av: Hanna

Nej nej det var absolut inte lilla Harry barry som gjorde det till en jobbig dag!! Du kan hälsa honom att jag förstår honom. Och säg att han är välkommen hem till mig istl;D haha

Men du jobbade väl på torsdag? men om du är med kanske ja ska vara med iaf då höhö;) vi hörs och ses kanske på torsdag då:) kramis

2009-08-08 @ 22:11:30
URL: http://hannaholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0