Kanalettan, Del 3

21/8 2009

Igår var det sista omgången av Kanalettan och jag skulle egentligen ha jobbat 08.20-18.00 som vanligt, men tack vare en underbar kollega så fick jag byta till 06.00-16.00 och kunde åka dit!!! Fredrik skulle på Rix FM Festival med hela sin familj, så jag packade in båda vovvarna och åkte ut mot Söderköping. Jag hade pratat med Hanna tidigare på dagen som kanske skulle komma och kolla, men låta Tyson vila efter vinsten i Gnesta dagen innan! GRATTIS!!! Väl på plats (3 minuter innan anmälningstiden gått ut!!!) drog jag startnummer 7 av 15, vilket kändes okej, men lite nervöst; det var länge sedan han låg "i" en grupp och inte på en kant. Hanna kom med Tyson & Teo och det är så skönt att ha någon att prata med så man inte hinner jaga upp sig. Kollade även på våra träningskompisar Patrik & Hugo som körde appellen, Hugo var MYCKET söt!!!

isningen kunde han ju inte sitta still på som vanligt, utan reste sig så fort Ingela kom nära. Men vi fick 0,5 poäng mer nu än förra gången, med kommentaren: "Glad!"
Sedan gick jag upp till bilen för att rasta Yoggi lite och körde lite med Harry, men när jag fokuserar på att inte titta på honom (det var ju det jag fick klagomål på förra gången) så är det som att han inte riktigt klarar av att registrera vad jag säger. Vi har ju jobbat så stenhårt på kontakten och det känns fel i hela mig att bryta den och inte titta på honom! Det är ju lätt för er med stora hundar, men Harry är ju så liten att jag verkligen måste vrida på huvudet för att vi ska få ögonkontakt! Tips?

När vi gått ned till plan som kom även Kristian & Ivra, kul!!! Harry hade jätteskojigt med 3 stora hundar runt sig och gjorde sig till väldigt för Teo & Ivra-gjorde frivolter, kullerbyttor och ålade sig i största allmänhet. Vi stod och pratade och pratade
hur länge som helst, sedan ropade de att det skulle bli en paus innan mig och Hanna & Kristian drog iväg för att köpa kaffe och mat (läs godis), jag skojade med dem att jag aldrig skulle förlåta dem om de inte hann tillbaka... Vilket de inte gjorde!!! Helt plötsligt sa TL att det var dax för startnummer 7! Och det var ju vi!!!
Linförigheten spenderades med att koncentrera mig på att inte titta ned på honom så tydligt, kände mig lite stel och osäker på vart han var, men han följde tydligen med fint! =D
Läggandet blev samma fel, han hinner inte reagera när jag inte längre tar ögonkontakten med honom innan kommandot... Men han lade sig snällt när vi väl kom iväg =D
Inkallning är det roligaste jag vet med Harry!!! Han tar verkligen sådan fart att man tror att det aldrig ska kunna ta stopp och det gör det oftast inte utan hjälp av mitt ben... Igår var inget undantag och jag måste bita mig själv för att inte börja skratta! Han är så gudomligt söt när han kommer yrandes över planen! =D
Ställandet blev samma som läggandet, han regarear inte på mitt kommando utan ögonkontakt... Vet inte hur vi ska lösa det här, Lotta???
Apporteringen är ju ett aber... Han har på något vis satt ihop momentet lite knasigt i sitt lilla huvud... det började nog med att Lotta säkert luktade gott av sina tikar och därefter spårade allt ur till att han nu ser momentet som: sitta, ta apport, spotta ut fort som fan, springa fram och jucka på valfri person-oftast TL... MYCKET pinsamt... Denna gång var jag dock beredd och höll kvar honom i halsbandet, men han var helt vild och hoppade fyrfota i händerna på mig och försökte smita, han hade siktet inställt på TL, så var det bara... Hal som en jävla ål var han, men jag fick tillslut fram honom till hindret och hoppet gör han ju så bra!!!
Kul!
Positiv feedback från Ingela!!!
Hanna & Kristian då? Joo, de hann faktiskt se hoppet och helhetspoängen, så de tyckte att det gick bra =D Vi blev kvar till sent för prisutdelningen och kom på delad 6:e plats med Thina & Tudor på 161,5 poäng!!! Hejja oss!!! Vann gjorde såklart Lena & Millie!!! GRATTIS!!! Så roligt!!! De vann även totala Kanalettan!!! Vilka ekipage som tränas av Lotta Petersén!

Nu laddar vi om inför söndagens utställning i Vallentuna, ska bli kul! Ännu roligare är att jag ska få ställa ut Harry på Värmlandsbordern nästa helg!!! ÄNTLIGEN!!! Det är en inofficiell, men bra träning! Den första riktiga kommer ju 17:e oktober i Strängnäs, hos SveTek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0