Minnesutställningen

24/8 2009

I lördags for vi upp och träffade käre far över en middag på Herrgår'n, vilket låter väldigt fancy, men det är bara en kvarterskrog i Björknäs... Sedan for vi hem till honom och kollade på friidrotts-VM och trimmade Harry... Det var ett stort misstag som inte upptäcktes förrän det var för sent... I dåligt ljus hade jag tagit alldeles för hårt och när vi kom ut i dagsljuset så lyser en rosa rand längs hela ryggraden där min stackars älskling är nästan helt naken!!! =O Dumma, dumma matte!!! Så den här utställningshelgen har vi fått bannor för att han är för korthärig istället för för långhårig som det var förra veckan. Somliga är aldrig nöjda...
Till själva utställningen; det var 6 hanar i Öppen klass och när vi stod på bordet så lät det som att domaren gillade honom, men när vi gick måste vi har gjort bort oss rejält. För det blev ett 2:a pris och vi fattade ingenting! Bara fått 1 eller 2 gånger förut i "karriären"... =(
Sedan kom Karin & Freddy och de fick oxå blått band... Mannen innan mig hade oxå fått det!!! Så av 6 öppen klass-hanar så fick 50% blått band, det är ganska konstigt!
Yoggi's kritik...


Underbart fina Yoggi!


4 av 6 hanar i Öppen klass


Yoggi in action!

Paul Stanton var i alla fall väldigt noga vid sin genomgång av hundarna.

Världens bästa Yoggi!!!

Nästa helg är det som sagt dax för Harry-Barry att ställas ut, utan päls på ryggen... *skäms* Men jag vill verkligen inte att hans första utställning ska vara en viktig utställning för mig och jag vet ju att jag troligtvis åker ut med att 2:a pris, men jag hinner få honom runt i ringen med andra hundar och bedömd. Så kan vi vattna pälsen till 17/10 i Strängnäs! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0