Nu Bor Alla i Sverige Igen!

4/8 2009

Phu... Nu är mamma äntligen flyttad och installerad hos Mormiz i Slottsbron tills hon har ett nytt jobb, vilket hon notar med att det är om en ynka månad... Suck... Kapten Laban (katten) sköter sig alldeles utmärkt och belönades således med en helt ny sele, i limegrönt! Inte för att hon gillar att gå i sele, men de första dagarna på ett nytt ställe ska de inte bara släppas ut hursomhelst...
Vi tjuvstartade födelsedagsfirandet i lördags med minigolf, vilket Fredrik vann, så det var ingen bra present alls... =( Men Harry skötte sig så himla bra på golfbanan, vilket han inte gjorde sist. Han sa knappt ett pip på hela tiden vi var där!!! Min duktiga lilla kille, jag tvivlade på honom kan jag säga. Men så fort vi gick ut från golfbanan så skallade han som en dåre 5 gånger, sedan tyst... Som att han hade hållit inne med dem och bara var tvungen att skälla av sig lite...
Yoggi fortsätter med sin antibiotika imorgon oxå, men vi fick ett bakslag i form av rejäla kräkningar igår och ska be veterinären ta en röntgen på honom när vi ändå tar blodproverna imorgon, pappa är GRYMT orolig och ringer för att kolla. Det är säkert inget, men better safe than sorry. Vi förlorade ju vår förra borderterrier p.g.a. att han fick något i magen som kilade sig fast och nötte hål.
Vi har fått klartecken på att starta Kanalettan i Söderköping på torsdag utom tävlan!!! Mycket nervöst!!! Ska träna för Lotta imorgon och se om vi får godkänt, vill ju inte skämma ut henner mer än nödvändigt... Han har skött sig fint hittills tycker jag, bara apporteringen, men det måste ju vara jag som gör fel eftersom ingen av dem kan den...

På torsdag börjar allvaret igen, med uppstigning 04.30 i 4 dagar, BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ! Tidiga mornar = inte min grej!
Hoppas allt är bra med er och era hundisar!!! Lämna gärna en kommentar så vi vet att ni lever! = D


Naturfotografen i mig fick en humla på bild...


Yoggi med plåster på benet och vätskeersättning i nacken... Stackers!!!


Färdtjänst i Slottsbron! =D


Brorsorna åker skottkärra...


Nu leker vi!!!


Kapten är ute och går in sin nya sele!


Kapten i egen hög person!


Mamma lägger upp bollen...


Pappa sänker putten!


Duktiga killar på golfbanan!


Så här glad blir Fredrik av att vinna över mig i nästan vad som helst! =(


Kommentarer
Postat av: Rosa,Cappie,TomTom & Dalton

Ja vi fyra lever i alla fall och har det ganska så bra =) Vi håller alla tassar och tummar för Yoggi gubben.



kramisar i massor och grattis i efterskott, vi har kalas i morgon vi

2009-08-05 @ 09:12:56
URL: http://frisegardborder.be
Postat av: Pia

Vi Catjingsare skickar över en krya på dej kram till Yoggi.

2009-08-05 @ 10:51:08
URL: http://www.catjings.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0