Ögonspegling med Förvecklingar...

19/8 2009

Jag kommer aldrig någonsin mer att lita på en veterinär och jag är så förbannat trött på att deras jävla ord är lag och det går inte att sätta sig emot!!! Nu är det tredje gången på 6 månader som det går åt helvete och de bara skyller ifrån sig! HELVETETS JÄVLA SKIT!!!

När vi var på Gotland så började ju Harry skälla mer än någonsin och skällde även på oss, sin egen familj. Jag ringde då Norsholm och bokade tid för ÖGONSPEGLING, vilket jag fick tid för idag 09.45. Igår var jag smart nog att ringa och kolla vad det skulle kosta, eftersom jag var tvungen att flytta över pengar till det. Jag fick då frågan: Gäller det endast ögonspegling? -Ja, svarade jag. -Då blir det 560:- imorgon.
Inte mer med det, åkte dit idag i god tid, skrev in oss och fick vänta jättelångt efter vår tid utan att någon sa något. Sedan blev vi inropade och de frågade varför jag trodde att Harry är blind!!! Det har jag aldrig sagt, sa jag, utan att han ser dåligt för att han springer in i saker. Då kollade de på honom en massa och sedan gav de honom ögondroppar och så fick vi vänta igen... efter 20 minuter var det dax att kolla ögonen igen och jag ber om ursäkt att jag är så dum i huvudet att jag inte vet vad som ingår i en ögonspegling, utan som ett dumt får bara följer med. De kollade och häpnade över hur vackra (!) hornhinnor han tydligen hade, men hittade inget fel. Då säger hon att hon ska kolla om han kanske är när- eller långsynt, inte ett ord om att det kostar extra och hur ska jag kunna veta det??? De hittar inget där heller och då börjar hon prata om en hjärnröntgen på Strömsholm som kostar 10 000:- och att jag kan få remiss dit, men måste prata emd mitt försäkringsbolag för det är inte säkert att de står för det. Men jag skulle ringa dem och så skulle hon ta med journalen dit och de skulle ringa mig.
Går ut för att betala och då säger tjejen bakom disken: Det blir 1671:- tack.
Varpå jag blev stum och sedan svarade att jag hade ringt igår och då fått veta att det skulle kosta 560:-. Ja, men det var ju bara för en ögonspegling, nu har de ju utrett hans blindhet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag visste inte vart jag skulle ta vägen och visste inte ens om jag hade tillräckligt med pengar på kortet, vilket jag sa till henne. -Det märker vi när du stoppar i kortet, svarar hon kort åt mig. Jag sa att jag bara hade beställt tid för ögonspegling och hon svarade att de hade sagt till mig att de gjorde en utredning, för hon hade frågat veterinären själv. Så det spelade ingen roll vad jag sa, så var det bara.
Med gråten i halsen kom jag ut till bilen, 1700:- fattigare och 1100:- mer än jag hade räknat med, utan att ha förstått någonting.
Ringde Fredrik och tjöt som en stucken gris för jag känner mig så illa bemött, både under undersökningen och sedan vid betalningen. Är det mig det är fel på eller ska man inte kunna gå till en veterinär och känna sig lugn och trygg? Jag vet att jag aldrig kommer känna så igen. Trodde de var tvungna att meddela om de ville göra något som skulle kosta mer än det sagda priset.
Fredrik ringde och gapade på dem och då svarade de att det var underförstått under undersökningen att vi skulle göra en hel utredning och att det var mitt eget fel att jag inte hade sagt nej. Fast jag aldrig fick någon fråga åt det ena eller det andra hållet.

Det blir svårt att hitta en veterinär som jag kan gå till utan att vara orolig efter det här årets händelser, först missade kennelhostan, sedan den kemiska kasteringen och nu det här. Är det verkligen mig det är fel på eller har jag bara fruktansvärd otur? Nu kan jag ju iofs glädja mig åt att det inte är något fel på Harry's syn, men det känns ändå konstigt och fel, för de har skrivit:"Diagnos - nedsatt syn" på mitt kvitto fast de inte hittade något!!!

Nu ska jag fortsätta tjuta över förlorade pengar och förlorad tillit till en hel yrkeskår.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Mitt i allt elände kan jag inte låta bli att le åt diagnosen...

En annan fråga, är det bara Harry som skäller? Hos oss har vi nämligen fått Hugo som skäller. Freddy har aldrig skällt någonsin, om det inte har varit typ gryt eller ngt alldeles speciellt. Men lilla loppan skäller som en jäkla galning. TIPS tages tacksamt emot!!!!????

Jag tror att du har haft otur med dina vet besök. Jag har varit hos några olika men fastnat för Bagarmossen, än så länge helt bäst. Men visst kan de ta betalt!!//Karin

2009-08-19 @ 14:19:56
Postat av: Rosa,Cappie,TomTom & Dalton

Men herregud vilka idioter !!!!! Men du får nog se till i fortsättningen att dubbelkolla allt du gör , fy tusan



kram på er i alla fall

2009-08-19 @ 16:10:00
URL: http://frisegardborder.be
Postat av: Anonym

kolla gärna in min blogg & skriv va du tycker! :)

2009-08-19 @ 16:38:55
URL: http://maaliiinclaesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0