Värmlandsbordern

29/8 2009

Igår styrde vi kosan mot Muppi & Mormiz i Slottsbron och det var tungt att åka bil i 3 timmar efter en 55 timmars vecka. Harry var så jävla taskig i pälsen, men jag var ändå fullkomligt överlycklig över att få ställa ut honom igen!!! Det var ganska exakt 6 månader sedan som han var inne i ringen och vi ville få en träningstävling innan det gäller i oktober. Dessutom skulle ju pappa visa hund för första gången eftersom de hädanefter går i samma klass, och han och Yoggi behövde en mjukstart.

Så igår kväll skulle jag trimma ned det sista på Harry Nakenborder och det belv världens fight!!! Han var helt hysterisk och vi diskuterade länge innan jag gav upp. Så imorse tänkte jag bara klippa det vita håret i rumpan och tog tag i svansen och han började skaka i huvudet, okontrollerbart! Det var helt vidrigt!!! Det gick inte att få kontakt med honom, huvudet bara skakade!!! Jag försökte skaka honom och pratade med honom, men det släppte inte! Jag hann tänka att nu är det kört! Så hemskt! Så jag kommer aldrig mer att trimma honom, får lämna bort honom och hoppas att någon annan kan göra det utan att han låser sig fullständigt!

Vi drog iväg mot Kil och efter att ha kört fel 2 gånger så hittade vi rätt och hann inte ens ur bilen innan de började ropa på oss:
-Är det ni som är från Norrköping??? Vi har väntat på er!
Helt sanslöst, de hade skjutit upp starten på utställningen för att vi inte hade kommit! Det har nog aldrig hänt förut!!! =D Helt galet. Men sedan var det gott om tid, det var ju massa valpisar först! Så jag höll på och instruerade pappa i hur han skulle göra, men det kändes lite osäkert. När jag sa att han var tvungen att hålla Yoggi i vänster hand svarade han:
-Jag håller honom i vilken jävla hand jag vill! och skrattade.
Men jag hade inte behövt oroa mig! Både pappa & Yoggi var så grymt duktiga och jag räknade ju kallt med att de skulle slå oss. för det var inga fler hundar i öppen klass... =D Men Harry! Han skötte sig så himla bra!!! Han var ju aldrig så himla kul att visa, för han ville ju inte stå, utan satte sig eller lade sig direkt förut. Men idag, han bara stod!!! Jag sa till domaren att jag var helt klar på att han inte hade någon päls, men att vi behövde träningen. Flera gånger kom han fram till mig och sa att det var jädrigt synd att han inte hade det, att det var en så himla fin hund annars! =D Sedan var det pappas tur att debutera i ringen och det gjorde han så himla bra!!! Så söt! Han ställde i ordning Yoggis tassar på bordet, höll upp svansen och huvudet och rättade till om han flyttade på sig! =D Det märktes att han har fått följa med på MÅNGA utställningar, stackarn!!! Efter 2 varv tillsammans ställde sedan den tokiga domaren mig & Harry först, vilket var helt fel, men kul ändå! Både jag & pappa fick massor med priser, så roligt med inofficiella utställningar! ; )
Yoggi's kritik
Harry's kritik

Sedan fick jag agera hjälpande hand till Pia med Tyra & Flisan, helt galet vad mycket mindre tikarna är!!! Helt underbara båda två och kul att hålla på med lite andra hundar...
Tack till alla som var med och anordnade denna utställning, kanontrevligt och så himla bra bemötande!


Förhandssnack oss "handlers" emellan! ; )


Ser ni den kala fläcken på bakbenet??? =D


Världens bästa pappa & Yoggi!!!


Hmm, tassen ska stå här...


... Sådär, perfekt!


Snacka om focuserad!


Bästa grabbarna! <3


Kul!!!


Jag & Tyra! =D

Nu har vi bokat in trimning hos Anja på Kennel Klettermusen's på onsdag, känns jättebra!


Kommentarer
Postat av: Pia

Tack snälla gulliga Sarah för hjälpen med mina små "pepparkakor".Tack även för de fina bilderna,de ligger nu ute på min blogg.



Jag tycker din pappa var jätteduktig.Bra jobbat av han !!

Ha det bäst !!

kramis Pia

2009-08-30 @ 22:50:03
URL: http://www.catjings.se
Postat av: Karin

Hej! Vilken helg ni har haft! Vad kul och vad duktig din pappa är :-) Som sagt - han har väl hängt med på några utställningar ett tag nu...

Ja vi har haft en jättebra helg, vi slapp dock åka så långt som ni! På söndag ska jag på en valputställning med Hugo, träning är ju bra :-) Länka du så länkar jag till er. Ha det bra! Kram Karin

2009-08-31 @ 06:44:47
Postat av: Camilla.V o Isac

Grattis! Vad roligt att det gick så bra i lö! Kram fr oss

2009-08-31 @ 21:09:53
URL: http://isacofoto.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0