Jag & Grabbarna 2009

2009-01-05

Knappt har man lagt ett år bakom sig och faktiskt insett att man har åstadkommit en hel del-innan man kastar sig head over heels in i nästa med oförbätterlig optimism.
Jag har alltid stora planer för mina älsklingar, men sällan nedskrivna och konkreta... Det gör dem så mycket lättare att sopa under mattan när orken och pedagogiken sviker och man dukar under för arbete och direkta måsten. Men nu är det dax för förändring och framförallt: SKÄRPNING!!!
Mina grabbar är de bästa borders jag vet , men utan min ledning kommer de ju aldrig att få visa den sidan för resten av världen!

Så här kommer våra mål för 2009, både stora och små.

YOGGI's mål:
* SV CH
* Godkänt Anlagsprov Gryt
* Cert på Nationell Utställning
* LP 2

HARRY's mål:
* GK Anlag Viltspår
* Cert på Nationell Utställning
* LP 1, start LP 2

Inga storslagna mål, men de innebär ändå en hel del arbete!!! Inte utställningarna, för det gäller bara att hitta rätt domare och det är nog så trixigt! Många som gillar vissa uppfödare... Men lydnaden är myyyyycket arbete, framförallt kontinueligt-det har jag varit SÄMST på 2008. =( Så orättvist mot mina underbara kompisar som verkligen vill försöka och göra sitt allra bästa. Yoggi har ju vilat från lydnad på heltid sedan juli då jag bara kände att han var helt körd i bott, det fanns ingen glädje i honom och det gjorde både hund och matte helt olyckliga. Så när jag fick Harry att jobba med som är som en Teletubbie på E, så klarade jag av att ge Yoggi en välförtjänt paus. Men lite konkurrens har varit nyttigt för honom och nu är han väldigt entusiastisk när han får träna ibland. Vi kommer att börja med en privatkurs för Lotta på Hundforum och se vad hon säger, om det går att lösa. För jag vill inte ha det som det har varit hittills, ingen mer låg hund! Då får det vara, jag vill se honom glad och busig som han kan vara! Så vi får se vad Lotta har att säga om saker och ting. Sedan måste jag bli bättre på att lägga spår, det är ju bara sååååå krångligt när man ska göra det själv, husse är ju knappast intresserad av att ta sig utanför dörren och Fatima & Aaron har vi inte sett/hört av på 1 år... =(  Alla andra vi känner är alldeles för duktiga.

Harry behöver jag ju knappast liva upp mer än vad som är... Vi ska fortsätta med vårat cyklande så fort snön försvinner, tror att det är nyttigt för honom, även om han behöver mental stimulans oxå. Han behöver träning varje dag, i små doser och det har jag verkligen inte gett honom. Fy på mig!
Förhoppningsvis växer han i sin gängliga kropp och blir en liten svan som sopar banan med konkurrenterna i utställningsringen! Men jag tycker att han är lite i tunnaste laget, funderar på att byta foder mot en "fetare" variant. Jaaa ni, det är inte lätt att vara hundägare! Han kanske, kanske blir liiiite lugnare i huvudet och om jag verkligen hänger i och jobbar med honom så kanske hans fokus skiftar lite mer åt mig?...

Mmm, nu vet ni det. Även matte sitter och tjuvhåller på ett mål för året som bara gäller mig, men det får ni veta mer om senare...


Kommentarer
Postat av: lena,millie,ebba

Duktig du är som fått ner dina mål på papper...är själv urusel på sån't så jag har skippat det ;o)

Inga omöjliga mål vad jag kan se så det fixar ni säkert !!!!!

Nu blev jag ju lite nyfiken på mattes mål oxå!!

Ha en trevlig helg

Kram

2009-01-09 @ 09:23:04
URL: http://www.goldentjejenmillie.se
Postat av: Rosa,Cappie,TomTom och Edgar

Jobba på kompisar =)

Jag har inte satt upp några mål för mina älsklingar detta år , men massa aktiviteter ska vi ju på i alla fall.

kram på er

2009-01-09 @ 21:37:58
URL: http://frisegardborder.be

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0