Let Me Update You...

23/7 2009

Oups, här var det torka... Kan bara "skylla" på att jag jobbar 5 dagars veckor nu, 10-11 timmar om dagen, har börjat löpträna varannan dag och går 1,5 timme de andra dagarna. Orkar inte mycket mer än att kolla på tv efter det... Hundarna sköter sig, Yoggi går på morotsdiet inför utställningarna nu, det blir ju 4 stycken inom loppet av en månad-den första i Karlstad på lördag, Svenska Terrierklubben. Han får nu ½ dl mat och 2 dl morötter 2 gånger om dagen och är helnöjd! =D Harry är såklart avis och tigger till sig några morotsbitar till sin mat. Men idag tror jag att jag äntligen har kommit på en lösning med hans mattramsande. Han vill ju nästan aldrig äta här hemma, och när han väl gör det så tar han en bit och tuggar och spottar ut flera gånger. Så har jag tänkt ett tag att jag ska blöta maten åt honom igen, trots att alla säger att de lättare får tandsten och att hundar äter när de blir hungriga. Allt det vet jag, men ville ändå pröva. Så imorse låg maten i blöt i ca 15 minuter och sedan ställde jag ned till båda. Han vräkte i sig!!! Det kändes så skönt att ha en morgon då man inte var tvungen att truga i honom maten och att se honom äta med glädje. Sköööönt.

Förra helgen var vi ute i Åby-skogen för att gå en långpromenad och Fredrik sa innan att jag absolut inte fick ha Harry lös igen, men jag tjatade om att om jag bara kallade in tillräckligt ofta så skulle det nog gå bra och vi hade köpt en ny visselpipa som skulle tränas in... Det gick bra de första 500 meterna, sedan sprang han runt en kurva och jag skyndade ikapp, såg honom 100 meter längre fram, ropade på honom, han tittade på mig och sedan var han borta i 1 ½ timme! Helt sjukt!!! Plus att det såklart ÖSREGNADE så vi blev genomvåta på minuter. Jag fick Yoggi att skalla på kommando, men ingen Harry. Efter ett tag åkte vi iväg en sväng, kom tillbaka och gick runt skogspartiet som hsan försvunnit in i, ingen Harry. Då bestämde vi oss för att åka hem och började gå mot bilen. När vi kom upp på den stora grusvägen såg vi en bil stanna framme i korset, en gubbe gick ur, plockade upp något och stoppade in i bilen. Vi började springa som galningar!!! När vi var nästan framme och gubben var på väg in i bilen ropade jag: Har ni sett en liten hund? Visst var det Harry den underbara lille farbrorn hade stoppat in i bilen, han hade gått ute längs med den större vägen där vår bil stod med Yoggi i... Nu satt han på golvet i deras Volvo och viftade glatt på svansen... Suck... Farbrorn berättade att han hade sett honom uppe på Eriksberg en timme tidigare, men inte tänkt mer på det, det var ju en jakthund. Men nu var han på fel väg och de hade tänkt köra upp honom till gården igen, för de skulle in till stan de. Underbara människor!!! Harry kände sig blåst på sina nya vänner och MYCKET sur över kopplet. Men så går det när man inte sköter sig.

Idag var jag uppe med tuppen på min helt lediga dag och åkte till Vrinneviskogen för att ta mig an 1-milsspåret. Hade med mig flexikoppel (blääää) till Harry, men lät honom springa lös först, bara på stigen, inte in i skogen! Men det blev alldeles för jobbigt att hålla på att ropa in honom eftersom han drar iväg hur långt som helst när man säger varsågod. Så det blev flexikoppel, men hade jag honom längst ut så stressade han bara upp sig och då fick han gå vid sidan istället. Sedan försvann Yoggi i 2-3 minuter på ett ställe och kom inte direkt på inkallning och det har nog aldrig hänt!!! Sedan blev det koppel på för honom med... Dessa vovvar!

Imorgon är det jobb 8-18, sedan bär det av till Värmland och därefter Norge. Hon flyttar ju hem nu, mamman... Så jag vet inte om vi kan kalla det semester, men efter imorgon är jag ledig t.o.m. 6/8. Jippie!!! Var på anställningsintervju på Tullverket i Sthlm igår, 3 tullare mot mig = O Det kändes bra, får dock vänta på besked till v.36... =(

Kommentarer
Postat av: Camilla.V o Isac

Hoppas att ni får det bra på er tripp till Värmland o Norge. Håller tummarna på utställningen!

Kram fr oss

2009-07-24 @ 21:27:59
URL: http://isacofoto.dinstudio.se
Postat av: Amanda

Hej du! Heja dig med träningen, låter tufft!! Men du, vet du vad jag har hört från flera styckna!? Om hunden inte får vatten med torrfodret så finns risken att kulorna suger upp magsyra i magsäcken och tar med ut i tarmarna vilket i längden inte är särskilt käckt. Dessutom ger torrfoderskulor så lite riv på tänderna att de knappast hjälper varken till eller från mot tandsten. Så kör på och ge honom uppblött om han gillar det tycker jag!! :)

2009-07-26 @ 12:29:39
URL: http://vildatassar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0