Terrierklubben Älvenäs

26/7 2009

Hej på er, bloggar från ett MYCKET regnigt Värmland! Det var lite samma stuk på vädret igår med tyvärr... Som tur var ligger det bara 10 minuter med bil från Mormiz så vi kunde åka hem emellan.

Det var 3 hanar i Yoggi's klass och vi hade en argentinsk domare med ljusrosa skjorta och grisrosa slirre... Tyvärr hade han inte lika mycket humor som hans utstyrsel utlovade... =D Men Yoggi kändes fin, Monica trimmade av magen lite innan vi gick in och jag försökte att inte jobba upp honom med tanke på kommentaren om hans svans sist, men den verkar vara automatisk. Domaren gillade honom i alla fall och vi kom 2:a av 3 hanar och fick CK. Vilket han gav till i princip alla, men ändå. Fick världens bästa kritik, men tror mest det beror på domarens begränsade engelska orförråd! =D Läs den här och säg vad du tycker! Kan vara kul läsning när det går lite mindre bra.

Det roligaste var nog ändå alla människor och stämningen, vi fick även träffa Harry's kullsyster Jagellonica, kallade Nike. De var väldigt lika på alla sätt och när de skulle hälsa på varandra så lade sig båda ned på rygg!!! Hahaha, vad snopna de blev! Hon hade likdant öra som Harry hade som liten och jag "botade" med eltejp... Hehehe. Sedan var vi med i Uppfödarklassen med Yoggi, Nike, Lucas och Dino, vi gick först Yoggan och jag. Vann gjorde vi oxå! Det betydde final i stora ringen på eftermiddagen, men vi åkte som sagt hem emellan och lämnade pappa oxå, för vädret var inte det bästa. Det var ganska bra uppehåll när vi skulle in i Best in Show Uppfödare och även nu gick jag först, domaren tog ut 5:an och 4:an och 3:an och vi blev bara gladare och gladare. Till sist var det vi och en släthårig foxterrier grupp kvar och vi fick gå ett varv till under applåder, varpå domaren gick fram till mig och gav mig den röda 1:a pris rosetten!!! HURRA FÖR BOMBAX!!! Världens bästa uppfödare! =D

I morse var vi iväg ned till sjön och tvingade hundarna att simma lite! Nu ska vi snart dra upp till Norge och flytta hem mamsen med katt, kan bli spännande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0