Nyttiga Dagar För Harry

22/6 2009

Det har verkligen varit nyttigt för Harry att vara ensamhund i några dagar, han är så bunden vid Yoggi annars (förutom när han rymmer...). I torsdags när pappa och Yoggi hade åkt, så packade vi ihop oss för en tur ned till stan, där det skulle lånas böcker på franska på biblioteket och inhandlas lexikon! Jag försökte klura ut en bra "miljötränings-väg" dit och tycker jag lyckades ganska bra. Det roligaste var i Folkparken, vi satte oss på muren vid kyrkogården för att det kom en hel dagisklass och det blev så trångt. En liten kille kommer emot oss och utropar glatt:
-Åh! Vilken fin kanin! och pekar på Harry... Jag höll på att dö av skratt!!! Harry blev skitsur och vägrade le på flera minuter! =D
Allt som gick att hoppa upp på och som gärna var rangligt letade jag rätt på, klickade och belönade. Även alla gallertrappor i närheten, han är jätteduktig även om han tycker att det är jätteotäckt och blir typ 1 meter längre än vanligt på gallret! Han har inga problem med höjder och låter sig villigt lyftas hit och dit, lovande för att söka RH.
På ett ställe ville jag att han skulle hoppa upp på ett betongräcke och stå kvar där, han trillade ned några gånger (det var typ 50 cm) och sedan lyckades han behålla balansen och stå kvar, klick-godis. Då kom en man och gick förbi:
-Oj vad duktig han är! Vilken pli du har på honom!
Det var kul att höra, fick även beröm av en kvinna när de satt lösa utanför Kungsvideo när jag gick in och lämnade en film! Blir mäkta stolt när helt främmande människor berömmer mina grabbar!
Sedan började det småregna när vi kom upp till stan och Harry var mycket ledsen när jag kom ut med min kopia av franska Harry Potter 1:a boken. Ännu ledsnare blev han när jag sprang in på Akademiebokhandeln och kollade på lexikon och sedan köpte jag ett paraply för hempromenaden.... Usch, det blev kallt.
Idag gjorde vi samma promenad, det är roligt att se effekten av klickerträningen, han letar numera efter ställen som kan innebära ett klick, hoppar gärna upp på allt konstigt och tittar snabbt på mig för att kolla om det var värt en godis.  Fick oxå beröm av en man när jag hade honom lös påväg mot Folkparken och han gick perfekt fot! =D Underbara lilla byracka! Så tråkigt att han inte kan vara lös i skogen längre bara!
Idag var det istället väldigt varmt och Harry har varit loj ett tag, hoppas det inte är bohrrelia bara... Stannade och åt kycklingsallad på Sandy's, men han ville bara ha lite av brödet. =(  Lille Harry Kanin. Pratade med pappa och han sa att Yoggi oxå hade varit dämpad, så de kanske bara saknade varandra?

Så på eftermiddagen anlände Kung Yoggi med sin tjänare Gösta! =D Talade direkt om för lillebror att det var slut på husfriden! Sedan åkte vi ned till Green Cargo och grillade och åt med hela familjen. Det är skönt att ha min älskade Yoggi hemma, även om jag vet att han älskar att vara med pappa. Han har inte lämnat min sida långa stunder sedan han kom hem. Det värmer hjärtat!

Ni undrar säkert om franskan? Varför jag läser böcker och slipar på mina språkkunskaper i tid och otid? Joo, jag har sökt jobb på Tullverket på brottsbekämpningen/underrättelsetjänsten och när de ringde mig för att boka intervju så sa de att de hade fastnat för att jag hade franska i mitt CV... Det var ju för faan 10 år sedan!!! Så jag började kika lite och det kändes helt omöjligt! Sedan ringde de för att boka in en andra intervju och nu kör jag stenhårt med franskan, läser, tränar och försöker hitta de kunskaper jag har någonstans. Jag läste ju engelska, franska, spanska, latin & tyska i skolan och de finns där, i biblioteket...
Håll tummarna 22/7 då det är dax för den andra intervjun! *gulp*

Kommentarer
Postat av: Rosa , Cappie , TomTom & Dalton

Skönt att ha Yoggi hemma igen förstår jag. TomTom skulle nog nehöva åka på kollo han oxå nån dag , men vem skulle kunna ha honom?! Hihi. Jag är hundvalkt en vecka så nu har jag fyra hundar här hemma , varav lånehunden är större än mina tre tillsammans.

Lycka till med jobbet

kram kram

2009-06-23 @ 07:29:58
URL: http://www.frisegardborder.be
Postat av: Johanna med flock

Värmen är det säkert som tär lite på dem nu i början! Heja på med franskan! O lycka till!

2009-06-23 @ 08:21:32
Postat av: Annelie & Martin

Säger som Johanna, säkert värmen, vi masar oss runt på kissrundor, men när kvällen kommer blir det full ös igen!!! Håller tummarna stenhårt!! Kram

2009-06-23 @ 21:44:05
URL: http://harpo-labradoren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0