Lydnadstävling i Sörping, Del 1

2009-03-07

Idag är det dax för års debut i lydnad för hysteriska Harry. Vi var och tränade för Lotta i torsdags och det gicl sådär. Är dock mycket nöjd med mig själv: gick upp 04.20 och jobbade till 15.30, åkte hem, cyklade upp till dagis och hämtade grabbarna, åt middag och cyklade sedan ned till Himpa med Harry, tränade och cyklade hem. Phu! Harry blir lite trött, men inte så det stör. Han ville absolut inte ligga platsen för det var blött i gruset, så jag stod bara någon meter framför honom och korrigerade varje gång hans spinkiga armbågar lämnade marken.
Vi gjorde en kanonfin linförighet och några fina inkallningar. Sedan sa jag till Lotta att hon var tvungen att se vilka fina ställanden han gjorde! Precis då hittade han en VÄLDIGT intressant fläck i gräset och var därefter okontaktbar i princip... Suck... Han bara satt och tuggade. Så framförandena var katastrof, men ställandena sa  Lotta var 10-mässiga! =D Sedan tog vi apporten och Harry sprang glatt fram och tog tag om Lottas ben... Tror han har helt missuppfattat apportering... Lotta gav mig apporten, men utan belöningen av Lotta så var han inte längre intresserad av att hjälpa till... Tur att det bara är koeff 1 på det... Hihihi. Tokiga hanhundar!

Så idag hade jag en tanke, får vi se om det var rätt eller fel. Jag ville slippa all överskottsenergi som han har varje dag när han vaknar och tog därför med honom ut på en ganska hård cykeltur på 35 minuter. Han ser ganska "lagom" ut just nu, men det lär väl ändra sig i Sörping...

Jag hör av mig ikväll om hur det slutade! Have a nice day!!!

Kommentarer
Postat av: Pernilla, Lukas och Ture

Lycka till på tävlingen!

2009-03-07 @ 11:13:48
URL: http://www.labradaren.se
Postat av: Rosa,Cappie,TomTom och Edgar

Hallåj

Jag blir så avis på er som kan cykla , här är det så inihe...med snö =)

Hoppas att tävlingen gick bra.

kram från oss

2009-03-08 @ 07:53:32
URL: http://frisegardborder.be
Postat av: Camilla.V o Isac

Hoppas att tävlingen gick bra! Hälsar halvbrorsan m matte

2009-03-08 @ 11:22:30
URL: http://isacofoto.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0