Satyriasis...

25/3 2009

Då är Harry behandlad för satyriasis, eller hypersexualitet som det heter på svenska... =D En spruta som vi hoppas väldigt mycket på här hemma och veterinären gav ett positivt utlåtande om dess verkan. Även om det inte ger fullt samma utslag som en kastrering så kan vi fortfarande ge Harry den tid han behöver för att växa upp utan att helt ta bort möjligheten att avla på honom. Monica låter nöjd och ser fram emot att träffa honom i slutet på april, hans systrar är tydligen väldigt fina. Hans bror verkar också vara helt normal och föräldrarna är de lugnaste av borderterriers... Just my luck!!! Kan inte klandra Harry för han gjorde ju faktiskt allt han kunde för att slippa följa med mig hem, fick ju dra ut honom från under Monicas och CG's kökssoffa... Ska vara mer observant nästa gång!
De är nu även klara med sina rabiesvaccinationer, så om 120 dagar ska vi tillbaks för blodprov.

Lever fortfarande på att det gick så himla bra på träningen i söndags! Duktiga killar!

Arbetslivet är skit! Fick aprilschemat igår; 80 timmar... Hade 167 denna månad... Så om någon sitter och tjuvhåller på ett jobb-hit med det!

Kommentarer
Postat av: Annelie & Martin

Hoppas att sprutan hjälper er på traven, himla skoj med vaccination på hundarna, nu blir det väl ut i europa kan jag tänka mig. Men du 167 timmar låter lite mkt, och då är ju 80 timmar rena halvtiden;) Kramar

2009-03-25 @ 21:21:44
URL: http://harpo-labradoren.se
Postat av: Pernilla, Lukas och Ture

Hoppas sprutan hjälper så han får lite lugn och ro själv oxå och slipper spatta runt.

Ska ni på Årets Border?

Jag och Ture ska dit :)

Tyvärr har jag inget jobb i bakfickan men lite affärsideer har jag dock ;)

Ha en bra dag!

Kramis

2009-03-26 @ 07:49:27
URL: http://www.labradaren.se
Postat av: Camilla.V o Isac

Roligt att träningen gick bra!! Sånt lever man länge på. Kul att åka och döma hoppning i Borås!

Vi ska på viltspårskurs i helgen. Äntligen!

Hoppas att det blir bättre med Harry.

Ha det bra!

Kram fr oss

2009-03-26 @ 09:34:57
URL: http://isacofoto.dinstudio.se
Postat av: Pia

jag skall hålla tummarna för er att det blir den effekt som ni vill ha av sprutan.



Du får söka min tjänst som snart kommer ut.

Jag fick igår reda på att jag fått en tjänst jag sökt. Jag skall hålla tummarna även för dej att du får något du är intresserad av att jobba med.

Trevlig helg på dej tjejen !!

kramis Pia

2009-03-27 @ 07:35:51
URL: http://www.catjings.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0