Tårar, Ilska & Förtvivlan!

26/3 2009

Sitter nu med mina 2 grabbar i husbilen i Borås efter en mycket jobbig dag. Harry fick ju sin spruta igår och allt var frid och fröjd. Men så går anmälan till Västerås ut idag och därför ringde jag till SKK för att kolla hur lång handläggningstid det var på dispensansökan... Fick till svar att de inte ger dispens för kemisk kastration! Gissa om luften gick ur mig? När jag väl kom till insikt med vad det innebar så bara rann tårarna, jag kunde inte sluta gråta. Jag vet att jag borde ha kollat själv, men jag frågade veterinären säkert 5 gånger, både på telefon och på plats, att det verkligen skulle gå att tävla med honom och de sprang fram och tillbaka och kollade och sa att det skulle gå bra-bara jag hade min dispensansökan... Det var så mycket som bara sköljde över mig och hon på SKK var inte särskilt trevlig och det gjorde bara saken värre. 6 månader från och med igår dröjer det innan Harry får ställa upp i någon tävling eller något prov! Det känns så grymt orättvist och jag gjorde det ju bara för hans eget bästa, för att han skulle få lite lugn och ro i huvudet. Hela min säsong är förstörd!!! Det blir inga utställningar för honom i år och ingen lydnad förrän i oktober. Ni kanske tycker att jag överreagerar, men det här är ju mitt liv, jag älskar ju den här perioden!
Ringde först Monica och störttjöt och bara hävde ur mig allt och det var skönt att hon blev lika jävla upprörd som jag var, hon förstod precis vilket bakslag det här är i vår satsning. Hon tyckte jag skulle ringa Norrköpings Smådjursklinik igen och prata med dem om vad de har ställt till med.
Det gjorde jag och fick tag i den stackars sköterska som kollade upp informationen igår, hon skulle kolla med veterinärerna och återkomma. När hon ringde upp igen var hon nästan lika ledsen själv, hon insåg ju att hennes misstag har kostat mig en hel del. De erbjöd sig att kastrera honom eller Yoggi gratis på en gång, men det hjälper ju inte! Jag tävlar ju dels för att avla på dem... Jag hade läst något i Fass om att det gick att "backa" medlet, men jag hade missuppfattat det hela.
Monica manade mig att skriva en anmälan mot veterinären som injicerade medlet, för jag tycker inte att det ansvaret ska ligga på sköterskan. Det måste ändå vara veterinärens ansvar i sista änden, de måste ju veta vad de gör!!! Och jag har vittnen på att jag frågade flera gånger så att det inte skulle bli några problem med utställningar och andra tävlingar. Det finns ju inget de kan göra för att kompensera mig, men det är en principsak, jag vill inte att samma sak ska hända någon annan. Så jag får skriva ihop den där anmälan när vi kommer hem från Borås.

Det känns så jävla orättvist!!! Tänk om det här var säsongen då Harry hade fått sitt championat? Det får jag aldrig veta, tack vara att en veterinär som har jävligt bra betalt för sitt jobb inte kontrollerade ordenligt innan hon injicerade min hund. Usch, jag vill bara gråta, men vad hjälper det?
Nu får det vara Yoggi's tur att tävla i lydnad igen och Harry får bara träna. Jag är alldeles för mycket tävlingsmänniska för att tycka att det här har några positiva sidor. Ringde även Lotta efter samtalet med kliniken och hon tyckte oxå at tdet var hemskt dåligt av dem. Fast hon tyckte det var bra för Harry att kunna träna i 6 månader innan tävling... Suck...

Kommentarer
Postat av: Johanna och Gänget

FRUKTANSVÄRT dåligt av smådjurskliniken! Jag hade inte en aning om att det var så! Lider med dej! men som Lotta sa, för att se nåt positivt, träning får man aldrig för mkt av. Utställningarna däremot suger ju rätt hårt! Lilla gumman! Bryt ihop och kom igen! Be dem skriva ut presentkort på den där kastreringen utifall att =)

2009-03-27 @ 22:23:11
Postat av: Camilla.V o Isac

Åh, vad ledsen jag är för er skull. :(

Styrkekramar fr oss

2009-03-29 @ 21:58:55
URL: http://isacofoto.dinstudio.se
Postat av: sofia

oh lala, det där var ju ingen hit av den veterinären! jag förstår att du är förbannad och ledsen!

är det promoninjektion eller ett suprelorinchip han fått?

chippen går ju att avlägsna kirurgiskt, men en promoninjektion är ju värre, men å andra sidan s verkar ju promonet väldigt kort? tycker det har effekt bara i 3-4 veckor enligt min erfarenhet iaf.

se till att ha den där kastrationen innestående iaf!

ush.

2009-04-12 @ 16:27:29
URL: http://soffilina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0