Back In Business!

1/8 2010

Det var inte igår... Hehehe...

Vad har hänt sedan sist? Inte mycket! Jag har nu fått bo hemma i en månad, men flyttar upp till Stockholm ikväll igen. Det är 2 månader till att börja med, så får vi se efter det. Månaderna framför oss är dock helt fullbokade! Jag har tydligen lite svårt att ta en sak i taget...

*Hundinstruktörskurs Hundens Hus Stlhm 14-15/8
*Utställning Eskilstuna & Norrköping 21-22/8
*Utställning och minisemester Visby 27-29/8
*Hundinstruktörskurs Hundens Hus Sthlm 3-5/9

Sedan ska jag jobba utöver det, har t.o.m. sökt extrajobb och så börjar jag två högskolekurser i slutet på augusti: Kriminologi 1-30 hp och Engelska 31-60 hp... Mmm, mycket vill ha mer, får se hur det går...

Förra helgen trodde vi att vi aldrig mer skulle få se vår älskade Harry... Jag jobbade på Skavsta 12:30-01:00 och Fredrik skulle åka ned till landet i Valdemarsvik med hundarna. När jag åkte för lunch så ringde jag honom, då var han hos sin kusin Johan och hans tjej Lena och hälsade på och Harry var försvunnen sedan 45 minuter!!! Borde inte få panik, men med tanke på Harry's tidigare äventyr så var det svårt att låta bli! Så jag ringde till polisen för att anmäla honom försvunnen, inte för att de skulle leta efter honom men om någon hittade honom så visste de var han hörde hemma. Fick för en gångs skull prata med en trevlig och förstående polis som inte bara sa: han kommer snart... Sedan var det full aktivitet på FB, jag tänkte at tdet kunde vara bra att sprida eftersom vi själva inte känner några därnere. Vilket gensvar!!! Människor erbjöd sig att hjälpa till så jag blev helt tårögd!!! "Grundstyrkan" på plats (Fredrik, Johan, Lena & Tommy) gjorde ett enormt jobb!!! De åkte runt och pratade med bönder och grannar och fick igång värsta skallgången efter den otäcka lilla hunden. Men timmarna gick och vår enda träst var att Fredrik kunde stanna kvar på pltasen eftersom det var kusinens sommarställe, och vänta ut Harry.
Själv började jag få lite panik, kände mig så hjälplös på jobbet, var inte ett dugg fokuserad på det jag skulle göra utan gick bara och väntade på ett av två möjliga samtal: han är här och lever eller vi har hittat honom... Jag vet att man ska hoppas på det bästa, men tyvärr var det samtal nummer två som spelades upp i mitt huvud hela tiden...
Klockan var 14:00 när han försvann och 21:00 fanns det fortfarande inte ett spår av honom och jag hade fortfarande 4 timmar kvar på jobbet! Jag hade bestämt mig för att åka direkt ned från jobbet på natten för att vara med på plats och vänta.
21:30 pratade jag med Fredrik och då hade vi båda gett upp och jag grät, 7,5 timme kändes som en evighet. Men efter 5 minuter så ringde Fredrik igen med gråten i halsen och ropade att han kommit gående längs vägen och in på tomten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Trött, men välbehållen!!!
Älskade, dumma Harry!!! Nu får han bara vara lös på vårat land som är inhägnat och tätat med Harry i åtanke, för jag klarar inte av en sådan natt till! Han var bra spak i några dagar efteråt...

Nu är vi på landet och de gick varsitt spår igår kväll och det gick väl sådär med Harry, han är helt hysterisk och jobbar inte alls nere på marken, bara uppe i luften och far som en vettvilling mellan träden! Han hittar alltid klöven, men knappast på rätt sätt...
Yoggi däremot var klockren!!! Han spårade så fint och noggrant som aldrig förr och tappade bara precis innan klöven upp på ett berg med vitmossa, där fick jag bryta och ta tillbaka honom. Såååååååååååå nöjd med honom!!! Just nu ligger 2 spår och väntar på dem uppe i skogen, husse har varit jätteduktig medhjälpare trots lite gnäll om blod... =)
Funderar på att anmäla Yoggi till ett öppet, men jag vet inte om han klarar skottet och det är lite svårt att träna på... Jag vet ju att han är skotträdd, men inte hur det ter sig i den specifika situationen! Hmm...








Kommentarer
Postat av: Frida Wigren

Du, när du minst anar de så kommer du få resultat bortom de lilla jag lyckats åstadkomma.... det är bara att nöta o ha en evinnerlig tilltro till de man har i kopplet! all lycka till!!!! jag hejar på er!!! Du har varit en av mina förebilder till lydnadsträningen,tex!!! syns!! kram

2010-08-02 @ 22:50:03
URL: http://fridawigren.blogg.se/
Postat av: Annelie & Martin

Vilken pärs, han bjuder verkligen på äventyr Harry, så underbart att han kom hem välbehållen!

Du får väl testa ett skott på Yoggi, där det ska vara på ett öppenklass spår, det är ju det ända sättet att se om det funkar! Det skulle jag göra!

Fullspäckad höst, glöm inte att andas!

Kram

2010-08-03 @ 08:47:01
URL: http://harpo-labradoren.se
Postat av: Thina o hundarna

Vet exakt hur du känner det. Nu har ju Bella (än så länge) "bara" varit borta i 1½ timme som längst men dom timmarna var långa. Tur man var några stycken så man kunde sprida ut sej. Då damen varit duktig o gått o lagt sej vid bilen. Lycka till med allt vad du tar dej till. O om inte har något att göra så försök att vila lite. Det tror jag du behöver. :)

2010-08-05 @ 16:45:23
URL: http://hotnshamless.se
Postat av: Camilla.V o Isac

Jag hörde om Harrys rymmning. Jag blir så orolig att ngt ska hända honom. Nu får han verkligen hålla sig kring er i fortsättningen...

Vad roligt att du går lite spår med grabbarna. Vi tränar också. Har ett spår i skogen som väntar i morgon bitti. :)

Sen kör vi mycket agility nu. Jätteroligt!

Kram hundarna fr oss.

Ha det gott.

Vi ses i N o E.

2010-08-06 @ 21:21:26
URL: http://isacofoto.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0